Me and my guitar, and my rambling band

På något sätt har jag lyckats göra så att skolarbetet inte tar slut imorgon. Jag orkar inte.

AVSLUTNING

Ska på avslutning för oss tränare nu, lyckat att vi ska ha brännboll och jag hade brännboll precis och jag suger på det. Hehe. Behöver egentligen plugga men jag tror provet sitter ganska bra, ska bara fixa det sista på uppsatsen. Hörs senare lovers

I can take a few tears now and then just let them out

Är det möjligt att må så dåligt över så pass mycket skolarbete som vi faktiskt har? Jag har aldrig fattat för vi har aldrig hittat någon annan skola som går lika länge som oss och har lika mycket att göra. Är de verkligen seriösa när de säger att det blir värre sen? Jag tycker ändå att jag är helt ok ambitiös och jag klarar inte detta. Jag orkar verkligen inte. Detta tar så mycket energi av mig och jag blir så arg och så trött och bryter ihop. Hur kan man klara detta.

sommarbal

Även fast det inte känns så närmar sig sommaren med stormsteg. På torsdag ska vi (redan!!) ha avslutningsmiddagen med alla tjejer i klassen. Vi måste ha planerat i minst en månad. Haha jag kommer ihåg hur vi alla sa att vi var onödigt tidiga ute och Emma sa att det ändå skulle vara smartast om vi började i god tid. Och nu är det två dagar kvar, galet. Vi har tema SOMMARBAL och jag tänkte ha min klänning som jag syr på slöjden, herregud vad tänkte jag, jag vet ju inte ens om den passar eftersom jag inte kommit så långt än. Så nu vet jag inte vad jag ska ha på mig, i "värsta" fall har jag väl min rosa klänning från Thailand. Slänger in en fin klänning sålänge med ett riktigt somrigt mönster, heh

WAY I WAS BORN :D

Jag är JÄTTEARG idag. Och trött. Allting suger. Jag längtar SÅ mycket tills betygen är satta och alla jävla skolarbeten färdiga och vi får utvärdera vår skoltid och våra lärare hur ärligt som helst och ändå inte få något skit för det. FML

I need a vacation tonight

Jag är nästan klar med tekniken som jag har ägnat hela kvällen åt. Jag som tänkte göra franskan och uppsatsen också. Åh vad jag är trött.Mitt rum ser ut som ett helvete. Godnatt sötnosar.
Har ni förresten känt att ni förlorat någon trots att ni aldrig hade personen?

this candy got you sprung

Jag är SÅ stressad. Fattar inte hur jag ska hinna med allt. Fuck skolan. Nu MÅSTE MÅSTE jag plugga

nanananana come on, come on

Oj, jag kom just på att jag har ganska mycket att göra. Tur att det som var planerat till imorgon blev inställt. Vet inte vad jag skulle gjort annars. Nu ska jag lugna mig och ta en sak i taget. Först - franska. Sen fackuppsatsen. Och imorgon tekniken. Och däremellan andra världskriget. Tror det är så jag ska göra. Oj, grammatiken också. Den kommer i sista hand, förlåt :(

we can dance until we die, you and I




ja jag vet att hon är söt men håll tillbaka

Jag missade min start med 3-4 minuter pga SLOWRIDES. Och nu pratar jag INTE om mig själv. Jag skulle inte slowridat mig om jag visste att andra som hade brottom skulle kunna påverkas av det. Helvetes jävla &5fgd/%@. Så nu är inte min tid säkrad. Menmen, det gick väldigt bra trots allt. Och nu är det också gaaanska säkert att jag ska se Veronica Maggio i sommar. Kommer bli awsm. Hennes nya låtar är fantastiska.

doing bohemian hair/braiding

Hela denna veckan har varit knas på massa olika sätt. Jag är så TRÖTT och imorgon ska jag springa vilket jag inte är så väldigt taggad inför. Men, huvudsaken är att jag gör det. Bara för att jag har ägnat massa tid åt plugg idag ska jag ta en paus och göra bohemiska frisyrer på mig själv. Peace out!

rube goldberg machine

Stannar kvar i skolan. Ska nämligen bygga en SÅNHÄRA:

Fast kanske inte riktigt så hightec. Men ja, ni fattar grejen!

all the wants, and all the needs

all I don't want to need at all
Jag och Amanda var nere i stan med Maja innan och tittade på fina (och riktigt fula också) klänningar. Sen har jag nästan bestämt tid med min frisör när jag ska färga mitt hår. Spännande, spännande...



Dip dye är så jääääkla snyggt(L)

feather earrings

Världens finaste fjäderörhängen i fina färger. Jag ska ha dem.

I swear I see your face at every turn

Jag har varit så lättirriterad idag (som hela denna veckan dessutom) men trots det var det ganska bra i skolan idag. Vi var få på hemkunskapen eftersom så många var någon annanstans så det var cozy, vi bakade olika sorters kladdkakor och åt tills vi mådde illa :/ Kommer sakna det alot though.

Jag är arg


love (is) actually (all around)

För första gången tror jag att jag skriver en uppsats som jag tycker är riktigt intressant. Jag har inte tyckt att det är tråkigt en enda gång vi har skrivit, jag har bara blivit så stressad över att jag har så lite tid och att jag egentligen borde göra annat också. Det är så synd för jag vet inte hur ofta det kommer hända att jag gör något som jag verkligen tycker om, utan att jag måste tänka på att svara på frågor om en fransk berättelse, engelska grammatikprov, musikuppsats, franska verbprov, en bok om mig själv på franska, andra världskrigetprov och en Rube Goldberg machine.
Men som Emma har upprepat flitigt på senaste tiden, det är bara lite kvar nu.

thinking what the hell


friday, I'm in love

MIXED EMOTIONS

jag suger på franska

Träningen var helt utom kontroll idag. Minns knappt vad vi gjorde eftersom vi var tvugna att avbryta så många gånger för att något hände. Det har hänt mer på träningarna med denna gruppen än vad det har hänt på alla andra träningar med mina förra grupper sammanlagt. Haha, så sjukt! Men, vi är lite speciella. 

Ska bli kul för vi ska ha avslutningar och sånt. Sen tävlingar och fler (förmodligen) utflippade träningar. När vi har roligt har vi faktiskt reeeeedigt kul.

candy

HEJSAN idag har varit en jobbig dag men också väldigt rolig. Har skrattat en hel del, mest för mig själv kanske hahahah. Eller jag vet inte, jag märker inte. Jag har blivit så ouppmärksam på sistone.
Nu ska jag plugga för fullt. Jag vill faktiskt verklige verkligen höja mitt betyg i historia. För det är något jag måste kämpa för. Sååå, nu måste jag plugga innan träningen. Poss.

och vi skrattade alla tillsammans

Jag säger bara... det här händer bara inte. FAN VA COOLT.


the worst thing is when you don't know

Heeeeeej, nationella gick åt helvete, men nu finns det inte så mycket för mig att göra åt det! Har lyckats göra väldigt lite på tekniken så det är iaf ett steg frammåt! Vi har fått våra tröjor idag förresten och de blev mycket fina fast är lite små i storleken :/

#7

När man är ute och himlen är olycksbådande grå och regnet öser ner när man precis kommer inomhus.

sista nationella för vår del!!

Hej allihopa, jag ska snart ha muntliga delen av nationella i matte! Jag är med några från den andra klassen vilket är super eftersom jag ville ha variation. De är väldigt duktiga också så jag hoppas de stimulerar och inspirerar mitt tänkande så jag kan snappa åt mig de sista poängen jag behöver för att nå upp till det betyg jag vill ha ;) Hörs senare!

a hundred of pages pages pages for words

Jag älskar att skriva. Jag älskar att skriva och jag skriver jättemycket. Mycket mer än vad ni får se i bloggen, mycket mer än vad någon annan vet. Möjligen vet de i min familj. Men de kanske tror att jag pluggar eller ritar när jag skriver för hand eller att jag läser modebloggar när jag skriver på datorn. Så jag tror inte att de vet.

Jag skriver om allt möjligt. Kärlek mest tror jag, fast liksom undermedvetet. Ibland känner jag att jag skriver om något annat men sen när jag är klar och ser vad jag har gjort så är det kärlek. Oftast då, fast inte alltid.

Jag skriver om saker som jag inte förstår varför jag skriver om. Jag skriver noveller, engångsinlägg/artiklar/texter om mina åsikter, dialoger och konversationer, enstaka rader, låttexter utan melodi (melodier är inte min grej). Jag skriver saker jag inte vet vad jag ska kalla. Ofta skriver jag på det sätt att jag har få ord på varje rad, delar upp meningar och sånt. Ibland rimmar det, ibland inte, ibland både och. Ofta är det sammanhängande i vissa delar och osammanhängande i andra. Vissa kanske kallar det dikter, men jag gör inte det. Jag säger texter.

Det finns en person som skriver så bra och fint att jag inte vet vad jag ska göra. Alla, verkligen alla andra jag vet bleknar i jämförelse med henne. Ni kan inte ana detta, det är så oerhört. Jag förstår inte hur någon kan föra över tankar och känslor och bilder, ljud, dofter till orden på det sättet som hon gör. Ni fattar inte hur mycket jag önskar att jag kunde uttrycka mig så. Men på mitt egna sätt då såklart. För jag har börjat kunna se vad som är jag när jag skriver och när jag väl börjar blogga på min egna blogg tänker jag skriva så som jag egentligen skriver. Ni kanske inte kommer kunna förstå, men det är knappt att jag gör det själv.


Cars

Kommit hem från träningen som gick helt ok. Lite spänd stämning där vilket det inte brukar vara, men får hoppas att det går över tills på tisdag för det är ju så väldigt onödigt... Pinsam tystnad och andra awkward situationer = (N)

Om Emma försöker smita från fler bilder klipper jag in en bild på henne i hörnet när hon leker hamster :)

fuckyeah summercolors

Igår hände mycket för många personer men inget av det som hände var att jorden gick under. Jag älskar mina vänner. Vi hörs efter min träning, puss.

cause you never did

Hejsan, tävlingen gick bra trots några startmissar osv....... Men mina pluttar är så duktiga. Jag har hunnit säga hejdå till min grupp också, ifall att liksom!

Hade en intensiv diskussion angående jordens undergång, haha! Mirzet flippade ur.

EN FIN OCH DYR KLÄNNING

"we are the non-judging breakfastclub"

Frukost med de andra tränarna. Snart är det tävling och jag hoppas det går bra för mina små pluttar. Därefter ska min tappra grupp tävla på eftermiddagen, all lycka till till dem fast jag tyvärr inte kommer kunna vara där. På kvällen kommer jag träffa mina mp-babes så om jorden går under så är jag i vilket fall med några av de jag älskar mest. Partyin' partyin' YEAH. Och ja, min kära familj, de andra i klassen, ni i simgruppen, andra vänner och andra nära, jag tycker om er också. Och där emellan ska jag plugga. FUN FUN FUN FUN.

I'll be right beside you dear


I love (when you) (I)cecream

Sitter och fetar mig med en glass. Åt redan glass med Emma innan. Rättare sagt, JAG åt, Emma skötte snacket mestadels.
Jag är nog kanske beroende av glass. Love it.

och din hud så vackert len

Hej kära vänner..
Jag sitter och pluggar franska för jag ligger efter med det, långt efter än vad jag redan gör på min uppsats enligt mitt egengjorda schema. Min skola tar upp så pass mycket tid nuförtiden att jag inte hinner: Se på Gossip Girl. Spela piano eller gitarr och sjunga. Fota. Tävla. Laga mat.

Dö Tooter, dö! Jag vet inte ens om de som har läst Gossip Girl böckerna kommer ihåg den meningen. Fråga mig inte varför jag skrev den här.

Bara för att jag inte ska förlora mig själv i detta hav av böcker tänkte jag fota mitt hår och visa hur det ser ut med sol bakom. Det blir lite rödaktigt vilket är intressant eftersom jag inte har rött hår och inte har färgat det. På tal om det ska jag ju färga mitt hår men jag fattar inte när jag ska ha tid med det.

Och jag satt efter skolan i solen som ännu en gång tittat fram med mina fina klasskamrater och pratade om allt och inget som vi gjort så många gånger denna terminen. Inte bra för mitt plugg men annars var det bra. Jag kommer sakna det så mycket trots all skit som vi alltid klagar på.


what a feeling

Visst är det konstigt att när man tror att någon verkligen är bortglömd så inser man att den fortfarande är kvar?
 

jag är så hopplös

Jag är så väldigt lat/slarvig/oorganiserad eller alla tre på en och samma gång. Jag fattar inte hur det kan gå ihop när ett av mina utmärkande drag enligt alla horoskop ska vara att jag är organiserad. Det står verkligen överallt. Och det stämmer verkligen inte.

Maja har sagt att det kan bero på att ett annat typiskt drag är att vi i mitt stjärntecken är väldigt lata också så om vi bara skulle orkat så skulle vi kunna organisera. Det förklarar ju varför jag när jag verkligen vill kan ha saker i ordning.

Så typiskt, jag hade äntligen införskaffat mig en sorts klädstång och jag tror jag använde den i högst två veckor, efter det låg alla mina kläder utspridda på golvet och skrivbordsstolen precis som innan. Suck! (och det är nu jag börjar tänka på den teorin om att man måste ändra på sina egenskaper innan 16 års ålder, sen är det kört-.-)


I am a highwayman

Var tar min inspiration vägen nowadays?

one day, maybe we'll meet again

Snart är vi där.

Undrar om min nya klass kommer tycka att det är fullständigt normalt att köra arga leken, pinsam tystnad-leken och detektiv och mördare under lunchen och om de kommer orka vänta på mig eftersom jag är slow-ride. Om de kommer fatta grejen med att spanka varandras ass. Om de kommer förstå sig på den skånska dialekt Emma har fått nästan alla att börja använda. Om de kommer tycka att niiiwaaaaiii och att vi lägger till "licious" efter varje namn är kul eller bara korkat.

Kan ni fatta. "Som vanligt" kommer om några månader inte vara som vanligt längre.

extreme longing and toast, how yummy

Jag fattar inte hur man lyckas göra så att vi ska få allt skolarbete gjort på ca 1 och 1/2 vecka och sen efter det kommer så mycket att man knappt hinner med. Lärarmiddag, tjejmiddag, fira evelina, avslutning, avslutning, skolavslutning, klassresa, övernattning, konsert och annat som jag har glömt för att det är för mycket... De kunde verkligen inte spritt ut det mer och blandat lite, va?
Jag gillar egentligen inte tillfällen som är tvingade att bli roliga men jag är så trött och detta är så segt så jag längtar.

(pic from: fashiontoast tror jag)

our birthday

Igår fyllde jag och Anna år tillsammans. Jag vet inte riktigt hur många som förstod att vi bara fyllde år för varandra. Anna den fulingen ska ju iväg ett väldigt långt tag, så våra födelsedagar firades i förväg. Wonderful! Hon fick Midnight av mig och jag fick denna sötingen av henne:




If we don't end war, war will end us

Jag har för en gångs skull planerat av den enkla anledning att jag helt enkelt inte har något annat val. Och om allt går som det ska ska jag vara klar med alla prov och arbeten utan att ha känt någon stress. Jag får helt enkelt plugga fyra olika ämnen varje dag så ska det funka. Och imorgon ska jag och Emma fixa inbjudningar till två middagar, nu återstår bara frågan vilka teman vi ska ha.


Fobier

Vi håller på med en uppsats som en av våra 6 (!!) sista arbeten innan sommarlovet och jag skriver om fobier. Här kära vänner får ni en lista på några av de mest ovanliga. Läs och häpna.

Aarachibutyrofobi - Rädsla för mat som fastnar i tänderna

Centofobi - Rädsla för nya idéer

Gallofobi - Rädsla för Frankrike, fransk kultur

Hippopotomonstrosesquippedaliophobia - Rädsla för långa ord

Levofobi - Rädsla för saker på sin vänstra sida

Melofobi - Rädsla för att hata musik

Parthenofobi - Rädsla för oskulder


fml

Jag hatar hatar hatar hatar hatar hatar skolan. Jag klarar inte detta. Jag blir utbränd. Jag är så jävla stressad.
Så, dagens whine-inlägg. Förbered er på fler imorgon. Pusspuss.


ÄLSKA


AMAZING

Jag. Har. Så. Mycket. Att. Göra.
Och nu ska jag spela gitarr och piano och sen ska jag på möte. Fast egentligen har jag nog inte tid till det.

jag är så skoltrött man kan bli


GG love

ALLTSÅ VAR DET NÅGON SOM SÅG GOSSIP GIRL NYSS.
Jag blev riktigt besviken när första avsnittet efter pausen visades för några veckor sedan visades men detta avsnittet jämnade ut allt igen. Nu är jag jätteirriterad för att jag måste vänta en HEL VECKA tills nästa avsnitt. Haha FML.

short shorts

Jag tycker verkligen att det är AS fult med shorts som är så medvetet korta att man ser halva röven när man har på sig dem. Det är ju såklart en helt annan sak om ens shorts råkar glida upp eller om de av någon annan anledning råkar visa för mycket men herregud, se på detta.
Nu finns det säkert andra som har en annan åsikt men ja, detta är vad jag tycker ;)

frog

Herregud vad galet. Igår var vi som killarna är när de ser på fotboll. Emma fick säga "vad var det jag saa!" hela tiden för att vi var liite taggade trots att vi nästan vägrat se på det innan. Haha, vilka nördar vi är.
Jaha, idag blir det franska för hela slanten. "Super" kul.

äsch ketchup

Imma har övertalat oss att se på Eurovision song contest och vi får äta tacos. Så gulligt av henne. Jag blev så irriterad innan för att jag inte fick en bra kameraplats, dagens ilandsproblem här ja. Men, tacos och tjajorna kommer muntra upp mig, det gör de alltid!

Snodde bilden från Maja... hennes tår btw ;)

mess

Jag förstår mig inte på mig själv. Egentligen är jag nog en ganska organiserad person men väldigt ofta är jag också den slarvigaste jag vet.
Jag har sedan länge tappat bort fyra om inte fler klädesplagg. Jag var helt övertygad om att jag tappat dem i badhuset så när de inte var där slutade jag leta. Sen på idrotten fick jag plötsligt för mig att kolla om jag hade glömt något där och hittade två grejer därav den ena var något jag inte ens hade märkt att den hade fattats. Så himla dum ibland, haha! Nu slipper jag i alla fall lägga pengar på nya träningsbyxor och jag är glad :))))))

jag och mitt hus för något/några år sedan


moi, je joue

Jag har så svårt för folk som gång på gång, verkligen gång på gång låter sin ilska gå ut över någon annan. Det kan vara okej någon enstaka gång, men hela tiden? Folk som försöker få andra att gå emot någon och folk som förbjuder andra att träffa, vara eller prata med någon.

Vad för sorts vänner är sådana egentligen?


du, håll ut


cover ups

Oh vad snyggt. Och onödigt dyrt.



hello people

Tja, idag bakade jag kokosbullar och dom var rätt goda jag tror jag ska äta dom efter träningen. Ciao!

big hair... big nails

Alltså... de här skorna från Dolce Vita hade INTE suttit fel just nu. Jag vill verkligen, verkligen ha dem. Det är nästan precis samma färg som nagellacket jag skrev om häromdagen. Dösnygga är dom

get your heart on

Min nyårsklänning som jag har använt en gång. Jag kan inte komma på något annat tillfälle jag kan använda den.

Och så massor med lycka till till Maja som har sin första spelning ikväll!

sometimes, it's just sad to come back

Nu är första löptestet avklarat och det känns riktigt skönt att ha fått det gjort! Förbättrade min tid ganska drastiskt vilket inte innebär att jag sprang jättefort eller så utan det beror på att jag fick kass tid förra gången eftersom jag inte hade börjat träna i den grupp jag tränar i nu (som jag antar är anledningen till resultatet). Jag är i varje fall supernöjd hehehehe. For once under en idrottslektion så ja, det är värt att vara glad över för min del!

Jag ska snart iväg och träna :) Vill bara förbereda mig så gott jag kan inför nationella i matte imorgon. Jag har ju inte haft några större problem med matte och jag tycker det är rätt okej men nu när vi har gjort tidigare prov har jag lyckats göra en hel drös med fel så ska försöka plugga lite.


Naomi Campbell på bilden, har ni testat hennes parfym för D&G? Den är super.

jag hatar skolans korv stroganoff

Nu har jag ätit min fetefrukost som tog längre tid att göra än att äta. Jag kan inte FATTA hur de lyckas pricka in korv stroganoff på schemat när vi ska ha löptest. Jag brukar ju tycka om skolmaten men nejnej, just idag ska vi ha det jag gillar allra allra minst. Sweet.

MINA FAVVODJUR: ALPACKOR

Mobbar ni mig får ni bank

Vääääärldens sötaste! Love love love love love


girls

Blogg.se strulade igår så det blev ingen uppdatering. Till min förargelse, det var något jag tänkte skriva, som jag såklart har glömt bort nu -.- Det är lite smått störigt för jag har så svårt att komma till saken här i bloggen, jag vill ju att den ska vara så ärlig och rak som möjligt, men varje gång jag ska skriva någonting måste jag fumla runt det jag egentligen skriver om eftersom det helt enkelt är för privat för att läggas ut. Och så får jag noll poäng i utveckling. Jag som skriver så bra på uppsatser, är det bara för att jag vet att det bara är min lärare som bedömmer den som läser den?

Satt kvar med Immaaa och Gustavo för att prata var man låg betygsmässigt med Michael, mest till för att vi ska skriva en uppsats som finns till för att höja våra betyg. Jag borde egentligen prata med min SO-lärare angående detta eftersom de ämnena är SÅ JÄVLA SVÅRA för mig, men ja, får ta det någon annan gång. Imorgon ska vi springa vilket jag inte har något direkt emot, jag vet att jag inte har världens bästa kondition men ska försöka mitt bästa. Är bara lite halvt otaggad på om jag och Anna ska ha vårat pass på kvällen som inte är det lättaste, inte så roligt att ha efter att man har sprungit. Ja, för 4 km är JOBBIGT för mig. Nej nu ska vi vara glada :D



Min fina kusin (L)

someone somewhere will soon make a change

Jag ska spela brännboll med min simgrupp idag. Det lär bli väldigt intressant eftersom de flesta simmare inte har världens bästa bollkänsla... Hoppas jag i alla fall haha så jag slipper vara ensam om det. Hörs senare!

A SIGN

Detta är till dig Maja... kolla vad jag hittade :o

time after time

Hej allihopa, ber om ursäkt för att ni inte hört av mig på ett tag. Har helt enkelt haft mycket att göra och kommer att ha det ett bra tag framöver. Eller iaf till strax innan lovet tror jag. Snabb sammanfattning, träffade Edith första gången på länge, länge, tränat och varit med Anna a bit. Får ju passa på lixom innan hon åker!!!

Vi körde We are the world med klassen igår, så fint det var. Version ett är klart den bästa. Kanske har med den på konserten. Ååååh har så mycket att göra! Hejdå :(

interior

Det var ett tag sen jag skrev något om inredning och design så tänkte göra det nu since jag blev väldigt inspirerad av några bilder jag hittade nyss. Jag tror att senaste gången jag skrev om något liknande var när jag nämnde det fantastiska loftet i Madrid. Jag tror faktiskt det är det enda jag har skrivit om inom kategorin inredning, lagt in de där bilderna gång på gång för att det är så oerhörda. Bara för det måste jag göra det igen.

Jag kan inte säga vad det är men det är så extremt fint jag skulle verkligen kunna ta det så rakt av, leva i allt det fina. Det är så ljust och färgglatt och mysigt och öppet och allt annat bra. Okej, slutsnackat om det!


Ni har säkert sett det någon annanstans, men ljusslingor är så hiiimla fint. Jag vet nog några som har det men jag älskar hur de har gjort som på bild 1 och 2, format det till trädgrenar och liknande. Sen är det verklig sommarkänsla på färgglada ljusslingor, den känslan jag också får när jag ser på Rhythm of love. Sista bilden är precis som ljusen - kreativt och personligt. Har sett folk som formar saker av polaroidbilder också, skriver eller ritar något. Kan verkligen göra ens rum mer originellt.
Detta går ju så enkelt att fixa också. Får försöka hinna med det någon dag!


sketch

Jag är verkligen inte på humör idag och jag tänker inte klaga på mer än min hals som inte verkar vilja som jag vill just nu. Jag hoppas verkligen jag inte har ont till helgen för vill ju inte missa träningen i det fina vädret.
Så, färdigklagat. Hoppas er dag varit super.
Nu ska jag teckna lite så ciao

vatten

Jag måste bara lägga in denna bilden på Isak (mest för att jag inte vet om jag får lägga in på någon annan haha). På söndag ska vi kanske ha landträning och jag är glad :D Jag är ju inte bra på landträning eller så men det är så himla kul plus att vi inte haft det så många gånger. Så det ska bli intressant att se hur det blir. Och vilka pussys som inte kommer... damdaaam!

långklänningar



moments

You're almost as good as this one

OPI

Jag fullkomligt ÄLSKAR de klockrena namnen på OPIs nagellacker. Som till exempel Houston we have a Purple, Do you think I'm Tex-y (Texas Collection) och ElePhantastic Pink. Så härliga!
Min favoritfärg just nu: Big hair... big nails

Synd att flaskorna är så stora, annars skulle jag lätt köpt med mig ett flertal hem...

TILL EN AV MINA NÄRMSTA VÄNNER

TODAY IS YOUR DAY
Vi blev vänner av en slump, och innan tänkte jag på det, att vi kanske båda befann oss i ett läge där det inte spelade någon roll vem vi skulle krocka med. Att vi inte skulle vara vänner om vi inte hade mött varandra på samma stig, att jag eller du kanske skulle haft en helt annan vänskap om någon annan råkade gå på den stigen och hinna före fram till den andra. För vi är så olika ibland.

Idag vet jag att även om vi inte hade blivit vänner då i femman så skulle vi blivit det sen. Även om det skulle tagit oss flera år att lära känna varandra (för det hade det förmodligen tagit) så hade jag till slut insett att visst, vi är olika. Men du får mig att se ur helt andra synvinklar och det finns ingen annan jag kan prata så lätt med/berätta så mycket för. Det finns ingen jag hellre VILL berätta alla mina awesome stories för. Och när man tänker efter så är vi ganska lika också innerst inne (för att inte tala om vårt gemensamma språk: helhum/halvhum /HIPAWOT /HAJar du).

Jag vet att jag är usel på att säga det ibland men det är bara för att jag alltid tar för givet att du redan vet det. Men om du inte visste vill jag att du ska veta att jag alltid vill ditt bästa och jag beundrar dig på alla möjliga sätt. Och att jag aaalltid finns här för dig. Även om det nu blir så att vi glider ifrån varandra och inte står varandra så nära som vi gör nu. Då kommer jag ändå finnas här när det behövs. För vi har byggt upp en vänskap som jag anser inte kan brytas ner, oavsett hur lång tid som går.

såhär vill jag färga mitt hår!


salade


william (L)

Denna dagen har varit segaste på länge, min labrapport fuckar sig vilket alla andras också verkar göra -.- Min lillebror som inte är så liten längre fyller år idag så grattis till honom :D

white dream

Har precis kommit hem från sista praktikgången, roligaste gången! Jag lyckades få några riktigt lyckade bilder från träningen också och ja, de som vill ha dem vet var de finns om man säger så.
Idag ska jag bara försöka skriva klart labrapporten och nästa vecka är det utvecklingssamtal och sånt. De resterande veckorna i skolan kommer på något sätt vara annorlunda eftersom vi är så nära sommaren. Det känns så himla konstigt för detta har vi vetat ska komma och nu är det verkligen inte mycket kvar.
Justja, Gossip Girl också! Inte glömma.
Bilderna är från igår!





Linnea är HELT inne i sitt berättande



GOTCHA Emma hehehe förlåt men på alla andra bilder gömde du dig bara :(

Andra kusinen härmar den första...

Gulligull


aprikååås


Tjaaaa jag har fått två nya blåmärken - score! Men det är inget emot HippiePippi som kommer få världens fetaste på höften, jag lider med dig!


wink

Varför märker man aldrig när en förändring håller på att ske utan först när den redan har skett? Plötsligt känns det som att man inte känner någon som man egentligen känner och så står där och undrar vad fan som har hänt. Och man vet inte vad man ska göra längre.

RSS 2.0