Rhythm of love

We may only have tonight
But till the morning sun you're mine, all mine


Mina söta naglar (resultatet av en tråkig kväll)

Tänkte berätta lite kort om gårdagen, åkte som sagt till Malmö med Sandra, Johanna och Elin, jag och Sandra provade alla pampiga kläder inne på Zara, vi vet att byxdress och långklänningar är det finaste som finns... Kollade i lite andra affärer, lunchade på Graffitti dock med Makkedonken för min del. Hade iallafall en väldigt mysig dag och vi blev nog alla nöjda för vi lyckades köpa minst en sak var (Y) Skönt att kunna göra något sådant mitt i allt skolarbete, behövdes verkligen.

Idag har jag burit hem alla jäkla kakburkar som väger ganska mycket plus att kartongen skär in i fingrarna när man bär allt, mindre kul. Pluggade sen med linvelinen ♥

Imorgon kan jag visa vad jag har köpt, inget speciellt men ett reeedigt fynd (rea, me love)

Madeleine

eVELINA GÄSTBLOGGAR

haaaaaaaaaaaaaaej jag heter evelina och jag skriver som om jag skrev på en skrivmaskin med två fingrar! och jag har en svart mössa och dången en röd, så då blir det AIK!!!!!
och nu ska jag ta en lakrisfiskb (som inte är min mohhahaha) för det äår ju trots allt tisdag! PUSS HEJ !
/eVELINA

you're amazing


Yesterday is history
Tomorrow is mystery
Today is a gift.

Just nu sitter jag i min mysiga säng och är helt slut! Simningen i skolan gjorde verkligen så att jag tappade alla krafter. Kan bara säga simning är inget för mig, jag vet att de är en bra träning men jag kan verkligen inte se något roligt i de, tyvärr. Kan bero på att jag är sämst på att simma (a)
Idag är de träning, egentligen har jag ingen ork för att träna nu men jag måste.
Tror inte jag kommer uppdatera så mycket mer idag eftersom att jag har mycket plugg efter träningen och så ska jag och mamma göra falafel eftersom att jag har provmiddag imorgon. Men nu måste jag byta om och rusa iväg mot bussen!
kram edith♥


-

Love begins with a smile, grows with a kiss and ends with a teardrop.

måste skriva av mig..
vet inte hur jag ska förklara detta på ett bra sätt. jag tror att jag är en sån människa som oroar sig över en massa saker som jag egentligen inte borde. kärlek? jag har kommit på att jag har väldigt svårt för att bli kär. jag trodde att jag var kär i sommras, men nej. säger inte att jag inte vet vad kärlek är, men känslan av att vara riktigt lycklig och kär är inget jag har kännt. jag tänker inte nämna några namn. i sommras blev jag väldigt sårad, jag kände mig utnyttjad. något som inte var en skön känsla. även om jag inte gillar att tänka tillbaka och nästan glömmt allt nu så har jag minnen kvar. när jag var hemma hos min bästa killkompis mitt i natten, jag grät och grät och han tröstade mig. han tog min hand och sa de här kommer att bli bra. han hade rätt, de blev bra men de gjorde fortfarande ont. senare löste sig allt. efter träffade jag andra killar, men de är alltid jag som ändrar mig i sista sekunden. de kändes inte rätt, man ska väl inte göra något om de inte känns rätt? jag vet inte längre, för de blir så här gång på gång. just nu är jag tom på ord, jag är förvirrad och tom.
edith♥


shoes


l o ve   l o v e   l o v e  

l o v e


Infinite love is the only truth – everything else is illusion
 
En helt vanlig dag idag. Vi slutade med musik, awesome!
Efter skolan stack jag och Fanny hem till henne, och då var hennes systers kompis där också och hon berättade en massa läskigt om spöken, haha usch är nu rädd nu :(
Jag har precis ätit pizza med Frederik, vet inte vad de är men jag tycker inte alls pizza är så gott som de var innan, fast de är ju ändå gott! Nu ska jag plugga lite spanskagloser och leta fram en bikini till gympan imorgon.
kram edith♥


Malmöööeee with ma guurls

Just nu gör jag slut på lagret i alla affärer tillsammans med Sandra, Johanna och Elin! Eller nä, inte riktigt ;) Räknar iallafall med att få något inköpt, behöver lite nytt nu till vintergarderoben, visar sen! (om det blir något) Sen ska jag fira Cassandra så hinner kanske inte uppdatera förrän till kvällen, om ens det. Men i så fall hör ni av mig på tisdag!


Madeleine

so close, but so far away


the stars can't shine as bright as you, I swear it's true

Kom hem från julskyltningen för ett tag sen. Riktigt mysigt var de! Bara lite tråkigt att de är så himla kallt, men de hör ju till vintern. Måste bara säga att Dennis är så jäkla sjuk! Haha helt underbar är du. ♥
De är faktiskt svårt att tro att de är första advent idag! Även om julstjärnan är uppe och pepparkakorna står i köket så har jag faktiskt inte fått några julkänslor. De känns som om att de är något som fattas, men jag kan inte komma på vad. Och jag börjar få lite panik för att jag måste köpa julklappar snart, och till en del har jag verkligen ingen aning om vad jag ska köpa! usch jobbigt läge.
kram edith♥



advent


BOKEH (L)
Madeleine 

IN SMOKE WITH ALL OUR MEMORIES

Förlåt för att jag inte har skrivit men jag hinner verkligen inte. Vi har så himla mycket att göra utöver det jag nämnt i något tidigare inlägg, vi ska förmodligen gå luciatåg som bara är några fåtal veckor bort och dessutom ska vi hinna spela in en film under samma veckor. Alla måste räkna med att det kommer ske lite efter skoltid också.

Imorgon ska jag åka till Malmö med Sandra, Johanna och Elin så därför måste jag plugga satan inför SO-provet...

Har hunnit simma med Filippa idag iallafall och snackat om nudlar (Y).

Igår efter tjejmässan (där evelina spelade, heddas band också, superbra var de båda!) stack hon jag och Majsan hem till mig, åt chokladkex och drack mjölk, ända gången jag dricker mjölk... Snackade en massa men sen höll evelina på att somna på mitt golv så de begav sig hemmåt ;) Sammanfattningsvis var det en väldigt mysig kväll igår!



För er som inte ser gör vi fredstecknet på sista bilden... hehe

Madeleine

you make everything seems so easy


saknar sommaren...

Underbar kväll igår måste jag säga! Har inte skrattat så mycket på länge. När Laura hade kommit satt vi mest och pratade. När vi precis hade tänkt att sätta på en beck film så smsar Christian om vi ville komma ut, vi beslöt oss för att va ute en liten stund. När vi kom var där en massa folk. Men de blev rätt segt eftersom att vi bara stod och frös. Efter att ha övertalat Emelie fick vi gå hem till henne. Herregud va kallt de var! Vi spelade kort, mysigt! Senare kom Emelies pappa in, och han var ju inte alls full! Haha blev en mycket lyckad kväll.
För ett tag sen åkte Laura hem, och ikväll blir de julskyltningen med en massa trevligt folk, awesome!
Nu ska jag fixa mig och sen sticker jag ner i stan.
kram edith♥

tremble to take us

Fullt upp idag! Besökte gymnasier med min pappa, Procivitas och Campeon. Jag tyckte båda var bra men om jag bara känner efter så lutar jag helt ärligt mer åt Campeon. Men det kan ju vara så att vissa skolor väljer att visa upp det fina till att börja med och låter det andra komma fram senare, så jag tror faktiskt jag ska ta mig tid till att vara på skolorna och se hur det funkar en helt vanlig skoldag. För det som jag har sett hitills tycker jag inte räcker för valet.

Madeleine

nothing is unbreakable

Usch urdålig uppdatering! Men just nu har vi fullt upp i skolan, och att jag dansar tar också tid. Sen så har jag sällan orken för att blogga. Igår tränade jag och nu sitter hela dansen, awseome!
Nu ska jag bara hitta något jag kan ha på mig på uppträdet, vi ska ha helsvart, högklackat och kort, ja de säger ju sig själv!

Nu är mitt rum nästan klart, väldigt skönt! Och jag är jätteglad för jag är faktiskt väldigt nöjd. Har dock inte vant mig ännu, de känns inte riktigt som mitt rum ännu men tror att jag vänjer mig snart. Ikväll sover Laura här, tror också hon är väldigt nyfiken på hur de ser ut. Vi ska iallafall åka pulka, hihi gulligt. Sen blir de en massa mys med ljus och pizza.
Nu ska jag va duktig och plugga lite innan Laura kommer.
PUSS









edith♥

you wake, a sunray hits your face

Denna kvällen har varit till för precis ingenting, nej men har ätit pizza med pappa och det är ganska skönt att inte ha så mycket i skolan att tänka på. Så då kan jag åka till Malmö trots allt med Johanna och Sandra, Elin följer med också, trevlans.

Vi började filma idag, jag hade ju inte alls ställt in mig på det men vad gör man inte för ett bra bildbetyg, nu jävlar ska vi göra en riktigt bad-ass bra film!!! Jag blev påmind om hur svårt det faktiskt är att spela in en film och hur lång tid det tar, det tog oss ungeför en och en halv timme för 20 sekunders film. Siiick. Big credit till skådespelarN Landen och nästa gång ska Fredrik och Tamara också känna på det tuffa yrket... nej nu ska vi inte överdriva ;) Kommer bli världens fetaste komedi och nu överdriver jag faktiskt inte. "Smart drag, Astrid!"  


Passa på att lyssna på den innan den spelas överallt och är i allas munnar... än sålänge är den bra men jag vet att den kommer bli uttjatad -.-

Puss!
MADELEINE

makeup

Tänkte visa er lite av det smink jag använder mig av. Inte så mycket, men det räcker för mig. Trevligt för plånboken är det också (Y) 

Det här är från början ett puder men den är flera nyanser ljusare än min hudfärg så ett tag låg den bara och samlade damm i min sminkväska. Nyligen har jag kommit på att den funkar superbra som bas på ögonlocken innan den verkliga ögonskuggan. Brukar också ta lite under ögonen och det funkar bättre än någon concealer jag någonsin har testat.

Skimrande ögonskugga, brukar använda det som highlighter, på ögonbrynsbenet, i ögonvrån, på höga punkter som kindben och ovanför amorbågen. Kan nog också vara fint på nyckelben och axlar. Skippar dock oftast detta steg eftersom det inte är så nödvändigt men det kan vara fint att ha ibland.

Bronzer, som blush på kinderna. Ger dock lite fläckigt resultat men då vänder jag mig till den klassiska från H&M ni vet den som kostar typ 60 kr. LOVE. Den är faktiskt bättre än något annat bronspuder jag vet och det vet jag att många håller med mig om.

Min ögonskugga, dock lutar den lite åt lila och det passar mig inte riktigt. Ska försöka hitta ny nyans.
Allt som jag har visat hittills är mineraler, märket heter Mineral Proof och jag tror inte det går att köpa någonstans. Minns inte riktigt men jag tror jag beställde mitt.



Rosa blush, True Match från Loreal Paris, rekomenderas! Vet att de andra produkterna från True Match också är bra. Rosa är som finast när man är lite solbränd tycker jag.

Läppsyl från Nivea som både ger färg och återfuktar. Fem av fem toasters! Bästa ever ♥

Sen mascara till det. Inget där ovan är något speciellt märke eller särskillt dyrt (vilket enligt mig bara är en fördel) men det är verkligen jättebra. Inget att klaga på ;)

Madeleine

tjeeena jag har ont där min tand satt

Jag vet inte vad jag tänkte på när jag trodde att jag skulle kunna träna idag. Det gjorde MYCKET ondare denna gången. Blödde inte alls som förra gången men det ömmade (ömmar fortfarande) som fan. Börjar bli lite bättre. Vet faktiskt inte om jag kan vara med på idrotten imorgon.
HAHA förlåt men jag var tvungen att lägga ut lite bilder man är ju för gollig när man är halvt bedövad... Så har ni något att skratta åt denna snöiga kväll (H)


Och grejen är liksom att det ser mycket kuligare ut irl... hahahhaha pallar inte! 

Pooooosss uppdaterar senare ♥
MADELEINE

e.b.

The only thing we should be doing together is moving on


Idag hade jag världens mensvärk att jag knappt kunde sitta upp så mina kära hk-buddies Gustav och Landen fick göra allt jobb åt mig på hemkunskapen, ska gottgöra er, promiiise.
Jaha, om några fåtal minuter ska jag dra ut ytterliggare två tänder så kommer få en till glugg som syns när jag skrattar, GULLIGT?

Måste draaa
Poss!
MADELEINE

this love i feel for you goes on and on

Nyduschad och fräsch, har haft inpackning i håret, anisktsmask och på kroppen har jag just nu världens bästa bodylotion! Så nu är mitt hår silkeslent, mitt aniskte rent och hela jag är len, älskar den känslan!
Imorgon ska mina naglar fixas, jag ska ha fransk manikyr, de är ju så himla fint.
Nu ska jag krypa i säng, nattinatti!



k ä r l e k

edith♥


vi skulle bara vara en del av evigheten vi fick smaka

Oooooo vad mycket vi har i skolan just nu. Det är ju helt fantastiskt underbart eller vad säger ni? Och nu är det stora arbeten vi snackar om här. Hemkunskapsprov, bokredovisning, engelsk guide, filmrecension, religionsprov, senare tillkommer även matte, förmodligen franska och kanske biologi.
Tur att jag har andra saker att se fram emot mitt i detta pluggregn - mässa (?) på lördag med tjajorna, picknik därefter med evelina, Isabelle och Julia, träning (ja, faktiskt!) på söndag med Filippa och kanske malmö med Sandrita och Johanna? Får plugga röven av mig om jag ska få ha roligt :(

Ok, det var all intressant information från mig denna kväll, om jag inte uppdaterar de närmsta dagarna vet ni att det är för att jag försöker ta mig ut ur alla böcker som jag har fastnat under.

MADELEINE

det var så - vi gjorde

Idag har jag spenderat måååånga timmar i skolan. Var tvungen att äta supermycket på lunchen eftersom jag visste att jag kanske inte skulle få äta något förrän kvällen, satt sen och pluggade med Emma, Amanda och Gustav. Och åt chips. Och snackade. Och fick pluggböckerna inlåsta i ett grupprum. Och åt mer chips och snackade.
Sen var vi tvugna att förbereda inför föräldrarmötet och jag och Emma var liiite busiga när vi skulle lämna några grejer hehe (6)
Sen kom de flesta och det var inget speciellt, snackade lite om gymnasievalen osv på mötet men det mesta visste jag redan. Ska besöka Cultura på fredag med Isabelle och några flera, sen måste jag gå på några öppet hus på lördag, efter det är jag i princip klar. När jag har valt mina 3 bästa skolor ska jag även vara där under en skoldag tror jag.

Tänker bara tillägga att jag gör en mobilväska på slöjden, har ju länge behövt en men inte riktigt hittat så det blir nog bättre såhär. Och billigare, stort plus! Amanda gjorde klart sin idag och den blev jättefin så suck it alla ni som lägger onödiga pengar på för dyra köp. Men nej, skämt åsido...



Pussar, Madeleine

happiness is only real when it's shared

När jag kom hem idag så stod mig rum färdigt, awesome! Var ju jätte nervös för att de skulle bli dåligt, men jag är faktiskt väldigt nöjd. Lite mörkt kanske, men jag tror att de kommer att bli bra sen när jag ska ha vita möbler. För ett tag sen gjorde jag och Frederik pannkakor, de känns som om att man kan äta hur många som helst! Och sen slutar de alltid med att jag har ont i magen, vilket är mindre roligt.
Nu ska jag duscha och sköta om mig själv lite, hihi

mitt rum just nu,

svårt att se riktigt hur de ser ut, men de kommer att komma fler bilder!
kram edith♥

Love is the ultimate healing force

Jag skämmns när jag tänker på hur dålig jag har varit på att upptadera. Men andledningen till att jag inte alls upptatera igår var för att när jag kommit hem så var jag tvungen att sätta igång med att skriva klart min novell i svenska. Jag satt med den i 3 timmar, och ändrade och rättade. Så nu hoppas jag verkligen att min lärare gillar den. Mamma läste den, och hon tyckte att den var jätte bra. Jag har verkligen att lagt tid på den och känner mig faktiskt nöjd. Jag älskar att skriva, firheten av att man inte måste skriva om en speciell sak gör allt så mycket enklare. Man kan skriva om precis vad man vill.

Idag började vi 8, vilket var väldigt jobbig eftersom att jag nästan inte sovit inatt. Efter skolan skyndade jag och Fanny oss till de första konfamötet vilket var jätteroligt! Inte så många nya ansikte men de kommer bli kul att lära känna alla bättre. Efter gick jag och Filip hem till mig och pratade en stund, vilket behövdes! För alla som inte vet så är Filip en av mina bästavänner, vi har känt varandra sen dagis och han förstår verkligen mig. Även om han kan va väldigt busig ibland, så älskar jag han!♥

Nu ska jag krypa i säng, lovar att uppdateringen blir bättre nästa vecka när jag inte har så mycket i skolan!
kram edith♥

I'm all about them, words

Ute snöar det igen och här inne sitter jag med en hemsk huvudvärk och ska göra pippilottaflätor av mitt hår så jag får lockar imorgon. Poetisk som jag är tänker jag göra en dikt av svenskauppgiften, får se hur det blir. Vi har så plågsamt mycket att göra i skolan nu innan betygsättningen och vissa uppgifter har vi inte ens fått ut än. Imorgon ska jag stanna kvar efter skolan med Emma bara för att plugga, rolig fritid? (syftar inte på Emma då haha)



Gamla, gaaaaamla headers -.-

KRAM MADELEINE

det gör ont att lyssna på er

Jag tycker det är tråkigt när personer "förbjuder" andra att göra som de gör. Vi har alla hört om det där om att det är störigt när någon köper en likadan tröja som en själv. Men jag tycker det krävs lite mer innan man bör ta illa upp.
Jag förstår om det handlar om något som är helt och hållet ens eget, till exempel en specifik text eller ett foto. Jag skulle inte heller tyckt det var kul om någon kopierade det rakt av och fick all credit för det.
Men man kan inte gå ut med något som man kanske råkar vara först med i området, men som någon annan i världen säkerligen har gjort före en, och vänta sig att alla ska respektera, alla ska backa undan och ingen ska göra något som liknar det. Det funkar inte så. Var fan ska man då få all inspiration från?
Och varför ska man liksom be om en gentjänst? "Snygga jeans!" "Tack, men så du vet var det ju hon där borta som bar dem först av alla så du kanske borde berömma henne också".
Jag har inget emot personer som gör så, men bara, var inte så extrema.
Ni kan ju faktiskt välja att bli smickrade också ;)

MADELEINE

what we gonna be

Råkade somna nyss... som jag och Emma diskuterat många gånger, hur skönt skulle det inte vara om man var så trött som man är på morgonen på kvällen när man ska lägga sig istället? Himmelskt. Men nej, nu är det ju såhär att världen är orättvis...

Idag besökte vi Olympia, trevliga människor och verkar vara en bra skola, men inte riktigt min stil bara.

Madeleine

you wish you could give them everything

Städning och plugg hela dagen, sen 1 timmes Gossip Girl, thank god för det!



Strumpbyxorna som Hannah också har, looooove them.

Gymnasiebesök imorgon då? Puss!

Madeleine

want you to make me feel like i'm the only girl in the world


Want you to make me feel like I'm the only girl in the world
Like I'm the only one that you'll ever love
Like I'm the only one who knows your heart 



Vaknade runt 11 idag av att pappa närmast drog mig ur min underbart varma säng, hatar att slitas från sängen på morgonen:( Jag va tvungen att tömma hela mitt rum eftersom att målaren kommer imorgon.
Så nu står de helt tomt redo för att målas. Jag hoppas verkligen de bli bra, eftersom att jag har svår beslut ånges så va de inte enkelt att välja färger och tapeter. Men nu blir de en del ljusa färger blandat med lite mörkare. Färgerna går i beige, rosa, vitt och silver.
Vid 3 tiden åkte jag mamma och pappa till it-gymnasiet. Inte för att jag är intresserad av att gå där utan för att Frederik skulle uppträda med några andra. Dom va jätteduktiga!
Nu är jag hemma och håller på att somna eftersom att jag knappt sov inatt för att Johannes höll mig vaken till halv 4, awesome :(
Nu ska jag iallafall skriva klart min svenska novell som ska vara inlämnad imorgon.
kram edith ♥


jag (L) att dansa!

Dans är nog någon av de saker som gör mig glad närsom, det är ingen chans att man på något sätt är nedstämd när man dansar! Plus att jag tycker det är så imponerande med folk som verkligen kan röra sig rätt till musiken, så jäkla fint ;o

Nej nu ska jag bjussa er på reggaetonversionen av Party in the USA (Y)


/MADELEINE

just one thought

När du förlorar någon står dig tusen åter
Men när du har förlorat tusen står dig ingen åter

Tänk på det
- det lär behövas

Madeleine
Till någon man bryr sig om som alla vet aldrig skulle kunna bry sig alls

love comes and goes but your friends always stays

Skrev inget igår men jag hade fullt upp helt enkelt, efter skolan så tränade jag. Och jag har äntligen hittat ett par klackarskor jag kan dansa i, awesome! Helt underbara är dom. Och de är verkligen inte enkelt att dansa i klackarskor. Sen gick jag hem till Pauline i snön. Gud va tråkigt att de snöar. Man börjar ju bara frysa så snart man går utanför dörren. Jag och Pauline hade iallafall de jätte mysigt och lagade mat med en massa tjejsnack, hihi! Annars gjorde vi inte mycket, krängde pepparkakor och var allmänt knasiga som vanligt. På morgonen blev jag jätterädd för hennes hund, den började skälla så jag gömmde mig i Paulines föräldrars sovrum :(
Nu är jag fast hemma efetrsom att mamma vill att jag ska sortera i alla mina gamla saker. Rolig lördagskväll?
Menmen, ska börja nu.
PUSS
edith♥

bjuder på dom här bilderna.


pauline♥



loveu pauline ♥

ohmigahd

Harry Potter var helt AMAZING. Fem av fem toasters! De allra, allra första scenerna var en aning lame med tanke på förra filmens början, men sen matades det på om och om igen med spänning och det var inte tråkigt en enda gång. Det gick så himla snabbt, innan jag fattade något var filmen slut. Tänkte ju avslöja slutet så jag kunde förstöra för alla men det går faktiskt inte, det är så svårt att förstå och låter inte alls lika storslaget som det var. Men iallafall. Effekterna var grymma också! Hoppade till as många gånger :O

Måste lägga mig nu för ska upp tidigt imorgon, pusshej!
Madeleine

HARRY POTTER OCH DÖDSRELIKERNA DEL 1

HOLAAA
Nu sitter jag probably och råglor på bion (förpublicerat inlägg) med Ellen. Hanna och Elin är nog också någonstans i närheten. Ja, för er som känt mig under längre tid så var jag ju besatt av Harry Potter innan. Skojar inte. Har lagt sig ganska mycket nu men man får ju inte missa sista filmen?! Eller första delen av sista filmen iaf. Känns sorgligt att det snart är slut :( Skriver senare!



MADELEINE 

you're the guy I'd be stupid to trust

Lyssnade sönder denna låten i våras/somras så började tröttna på den en aning men efter att jag hittat denna remixen är jag fast igen haha

madeleine

Freedom comes when you learn to let go

Jag fick bli hemma idag. Den största delen av dagen har jag legat med en massa filtar i soffan med en kopp varm oboy i handen. Jag vaknade upp med en hals som sved och en hemsk huvudverk. Nu är jag bättre och jag och mamma kom precis hem från målar affären. Äntligen hittade jag något jag verkligen ville ha. De fick bli en fondvägg med en brun tapet med silvriga blommer på. Och de anndra väggarna kommer vara beiga med en liten ton av rött i så att de inte blir för kallt, tror att de kommer bli jätte gulligt!
Imorgon måste jag till skolan eftersom att vi har matteprov, de känns jättebra för jag känner mig faktiskt väldigt säker på allt vi kommer att ha.
Nu ska jag ta hand om mig själv och måla naglarna.


kram edith♥

outfit collage to die for



Skulle inte suttit helt fel just nu alltså!

Kvällsplugg, kan det bli bättre? -.-
Hörs imorgon!

MADELEINE

läsdag

Idag har vi haft läsdag i skolan, som ni smarta hör innebär det att man läser hela dagen, lite drygt men ändå mysigt, de flesta pluggade nog inför idrottsprovet imorgon. Ändå, antar att en sån dag behövdes.

Sen ömmar det i hela min kropp just nu, tror jag har fått en släng feber så ska göra varm choklad, aaaaawesome!

MADELEINE

Provade sån effekt som ger miniatyrkänsla (y

the only thing standing in between you and me: reality

Prov i hemkunskap idag, de känns bra men jag är dock inte riktigt säker på vilket betyg jag får på de..
Idag har jag rensat ut en massa gammalt från mitt rum, så just nu känns de väldigt tomt. Jag och mamma skulle igentligen kollat på färger idag men vi ska göra de imorgon isället. Just nu sitter jag med en hemsk huvudverk och ont i halsen, känns som att jag bara kan lägga mig ner och sova i 100år. Ingen underbar känsla då alltså. Jag ska snart krypa ner i sängen och försöka bli bättre tills imorgon, annars får jag väl stanna hemma.

Bilder på de som blev inköpt i Egypten och i stan.













PUSS
edith♥


I'm a 1000 miles away but tonight you look so pretty



vi håller fast vid smärtan, för det är det enda vi har kvar

men vi behöver inte
-vi har ett val

madeleine

:(

Okej, det var faktiskt inte så farligt när jag väl gjorde det men nu gör det väldigt ont och jag blöder så inihelvete mycket :(

madeleine

gymnasiebesök

Haaaaiii
För några fåtal minuter sen drog jag ut två tänder, inte så hemskt som jag trodde. Men nu är jag helt förlamad i ena hälften av ansiktet så det ser askul ut när jag skrattar (Y)
Ganska lugnt i skolan idag, hade några lektioner i helklass och Gustav härmade Zlatan som han är så bra på ;)

Skrev ett inlägg igår men det fuckade sig men iallafall var jag på gymnasiebesök hela dagen, först med Amanda och Adam och några andra från klassen, sen åt jag med dem och Robin. Vidare mot Campeon fick vi sällskap av Emma, Sandra, Isabelle och Agnes också. Efter det fikade jag med Isabelle, drev runt på stan med en massa girltalk och så blev det lite flummigt när vi skulle prova "kaninöronen" haha! ♥

När jag kommer hem ska jag bara plugga plugga plugga, KUL?

MADELEINE

-

Usel uppdatering, men har 2 prov denna veckan och pluggandet tar över min tid. Kom hem från dansen för ett tag sen. Helt ny keorgrafi! Får träna som en galning nu. Imorgon ska jag och mamma ut och kolla tapeter/målarfärger till mitt rum. Kan verkligen inte bestämma mig för vad jag vill ha.
Nu måste jag sätta igång med pluggandet till hemkunskaps provet, weeee
PUSS
edith♥


While I dance I cannot judge.
 I cannot hate; I cannot separate myself from life.
I can only be joyful or whole.
This is why I dance

låten vi dansar till:
.

i just want you close, where you can stay forever

Har inte kunnat uppdatera förens nu. Stannade i stan med tjejerna ett tag efter skolan, lite nya kläder blev inköpta och de gillas! Kommer bilder på kläderna och de som blev inköp i Egypten senare i veckan. Imorgon har vi frilufsdag, och vi har sovmorgon till 10, awsome! Jag ska också träna för första gången på 2 veckor, ska bli riktigt skönt men inte lika roligt eftersom att vi har börjat med en helt ny keorgrafi och jag har inte lärt mig den :(
Just nu sitter jag och mamma och kollar på svenska hollywood fruar, hihi mysigt!
På fredag sover jag hos min söta Pauline, vi kommer ha de super mysigt!
Ha en bra kväll, kram edith♥

This love I feel for you goes on and on

if you thought i would wait for you, you thought wrong

Hej alla söta! Nu har jag kommit hem från 2 veckors underbar semester med familjen i Eypten. Helt underbar har de varit. Vi har gjort en massa roligt och jag har lärt mig att arabiska killar är verkligen inget för mig! En del är väldigt sliskiga, och de gillas verkligen inte.. Och nu har jag bestämt att jag och Laura ska åka till Italien, för där finns de riktigt fina killar alltså  (a) Haha nu ska jag inte vara sån, jag har iallafall haft de bra och jag har redan blivit halvt deprimerad av tanken att behöva frysa i flera månader framöver nu, usch!
De var riktigt skönt att komma ifrån allt och bara komma till ett ställe där allt är fritt från problem, men nu börjar jag om från 0. Har glömt allt de jag inte vill komma ihåg och känner mig mycket lyckligare.
Nu ska jag krypa ner i sängen och nanna, behövs eftersom att jag nästan inte sov något på planet.

Lite bilder från egypten.




take me back

edith♥

flashback, warm nights, almost left behind

Det är märkligt hur folk reagerar när de inser att man bryr sig om dem, eller att ens någon bryr sig om dem. Och hur de alltid undrar varför man bryr sig (inte för att de inte vill att man ska göra det, utan att de bara inte kan förstå varför man gör det).
För jag har upptäckt att jag nog bryr mig ganska mycket. Kanske för mycket (eller nej, för jag anser inte att det finns någon direkt gräns). Jag vet inte om det är för att vetskapen om att någon av mina vänner inte mår bra gör så himla ont i mig eller om det är något annat. Jag tycker iallafall inte att det är någon dålig egenskap.

madeleine

yesterday

Herregud, igår... hahah. Jag borde INTE ha skrivit att vi skulle köra anden i glaset (fast jag är ju inte säker på att det berodde på just det).

Mötte Emma och Julia med evelina vid pizzerian, snackade åt och dylikt medan vi väntade på världens segaste Maja som aldrig kom... köpte godis osv, mötte Majsaan och skulle spela in Halebopreklamen, gick nog inte så bra som vi hade hoppats på :/ stack sen hem till ballerinakexet iaf! Fetade oss till hög musik och kuliga samtalsämnen sen skulle vi köra anden i glaset.... Mmm just det, känner ni spänningen nu?? 
Hittade nån random hemsida där det stod saker som "om ni gör såhär, akta er", "ni måste sluta omedelbart om blablabla", "detta är mkt seriöst" osv. Kul, varje mening försökte skrämma upp läsaren. Haha det var så jävla läskigt för jag fick något konstigt sms av ett konstigt nummer, sen sa Julia att pappersrullen rörde på sig och evelina släppte in Luciferkatten och Maja stirrade på mig med en creepy chinease-blick, jag trodde verkligen att djävulen flyttat in i hennes kropp eller något... Emma var den som behöll lugnet bäst hahaha. Men så gjorde vi det till slut och ja om det funkade eller inte får man väl avgöra själv...

Nu ska jag plugga lite till (gjorde 5 matteuppgifter sen tog det stopp) sen gå hem till Ellen och sen äta världens godaste middag (A). Och Gossip Girl får vi inte missa, viktigt!

 

älskar dig ♥

MADELEINE

balcony bra


Ute i köket bakar lillebror pepparkakor så det doftar i hela huset och jag är faktiskt i behov av det här ovanför. Ok, nu SKA jag börja plugga!

Madeleine

S H S M

Uppdaterar snabbt, förlåt för 0 inlägg igår men har haft fullt upp skriver mer om det senare. Idag måste jag bara plugga som in i, har knappt ägnat självstudierna en blick sen vi fick dem... hehe ska se om min lille pluggis Johan kan plugga sen också -.-

AS kul söndag I know. Men Edith kommer nog hem snart så då får ni mer uppdatering! (L)

Puss!
madeleine 

jag har haft det kult på restaurangen!

Yes? Ooooh yes.
Gick bättre idag, innan dess hade jag utvecklingssamtal det gick hyfsat personligen tycker jag att jag behöver utvecklas jävligt mycket innan terminsbetygen sätts :( Så är det, och jag har inte ens börjat med självstudierna? Illa illa...

Seeen har jag precis kommit hem från en crazy eftermiddag/kväll hos evelina, dont ask me why... Adam is a shemale.
Vi försökte spela in videobloggar tappra som vi är men sen gick det inte så jättebra. evelina försöker ladda upp lite här nu....

Imorgon blirde träning som vanligt, för alla som vill veta var jag FÖRST med att prova den nya bassängen, eller tror det? Skulle hämta en skiftnyckel som låg på botten och alla var superavis på mig, ja det var dom... det var väldans kallt också :/

Seeeen efter det ska jag ha picknik på golvet med evelina, Rulio och Majsan och ljusen och anden i flaskan och Halebopreklamen. Feeedt.

 
Respeeekt

Pussss??
MADELEINE

packshot

På pappas jobb igen, hittade nyss någon reklambild jag och Gustav gjorde när vi arbetade med reklam och marknadsföring på bilden, tror det var förra året?

Erkänn den ser proffsig ut ;)

MADELEINE

FAN TA DIG JOHAN

Nu har johan skickat mig ett äckligt kedjesms som jag inte pallar skicka vidare. Ååååååååh :@

recently bought

Tog med det andra ni redan har sett också eftersom det var så dåligt ljus sist ;)









Nyårsklänning (?????) preview

well in case you've failed to notice

Jag har börjat lyssna på en låt jag spelade för läääängesen och den är precis lika bra nu som då. Jag var så liten då men nu förstår jag texten på ett annat sätt och det är inte mycket anant som har tilltalat mig så mycket.

Idag har jag jobbat lite och det var kul och lärorikt fast jag tappade glas igen. *pinsamt* Haha, så kan de gå.
Nu ska jag snart bege mig mot träningen som inte börjar förrän halv sju men jag måste åka mycket tidigare :/ Brukar aldrig träna på torsdagar annars men ska kanske börja göra det, jag har fått förfrågan om jag vill börja spela på måndagar också så får se om jag hinner med allt, vi har ju så galet mycket i skolan också -.-

Hörs ikväll!
MADELEINE


welcome to the remix

jag tänker på dig nu
på dig nu på dig nu på dig nu


madeleine


itseven

Min lillebror skriker för fullt här så kan inte riktigt koncentrera mig... sån vandring idag kul att det var typ 6 pers från klassen som var med (Y) vi gick ganska långt iaf så det känns bra! Grillade kööörvar med snö på och frös sönder (N)

Nu måste jag plugga. Har fått massa självstudier eftersom vi har studiedag torsdag fredag :/

Bilder på resten av det jag köpte i new york kommer imorgon probably

Pusshej!
 

IMPACTO

Kommit hem från dansen, awesome som vanligt. Det är verkligen superkul, längtar verkligen till uppvisningen! Vi började på en ny koreografi idag vilket jag tycker är såååå bra för förra gången hade vi bara en och det kändes inte riktigt som om det räckte. Nu är vi så många också eftersom dansen har blivit så populär så det blir mycket bättre med en till dans. Haha, får typ visa Edith när hon kommer hem för vi gick igenom rätt mycket... tror Gabriella sa att vi bara hade tre veckor på oss tills vi skulle kunna det?

Här är låten vi dansar till:

Bästa låten, plus att Daddy Yankee har de allra bästa regaettonlåtarna (L) BIG LOVE

Kram Madeleine

bråttooom

HEJ
Gymnasiebesök idag. Filborna verkar bra!
Nu ska Tess snart hämta mig (:
HEJDÅ



sjävklart att vår framtid skulle bli, oförbrukat fri

Här har ni dem, trosor från Victorias Secret och Forever 21, bodybutter från Victorias Secret och den första boken i Lauren Conrads LA Candy-böcker. Har mer men det får ni se en annan gång när det är bättre ljus och så ;) Puss!






MADELEINE

ur stupid for caring & stupid for thinking he cared

Hallåååå gott folk!
Idag i skolan fick vi peta på rådjursinälvor, trevligt eller inte. Fick även ett omdömme och nu har jag precis kollat de andra som jag har fått. Det ser ganska lovande ut! Är supernöjd med svenskan med tanke på att jag kände mig så orolig inför det (A) Fast idrottsomdömmet har inte kommit ännu och det är det jag bävar mest för :(

Nu måste jag verkligen städa mitt rum för det ser ut som ett helvete som det alltid gör varannan vecka... Sen ska jag på möte. Bilder på vad jag köpte i NY (inte London... ;d) kommer senare idag/ikväll, prooomiiise.

Kramar madeleine


GG

Idag vaknade jag supertidigt (=tidigt för en helg) och stack från Lilly utan att äta frukost haha. Tränade med Filippa och det var en sur cp tant som klagade på oss :/ Aja...

Såg precis klart Gossip Girl, den serien överträffar mig alltid! Längtar längtar längtar tills nästa avsnitt! Och bara för att jag inte kunde plugga på reklampauserna måste jag göra det nu -.- Franskaprov på tisdag jippiiieee


Så söta ♥

MADELEINE

@LILLYS PLACE

Sebbe: Alltså, jag visste inte vad du gillade för mat men dom flesta brukar ju gilla italienskt
Så jäääävla bäst


Yes nu har jag och Lilly fetat oss rejält med julmust, fanta, popcorn, ben&jerrys, skumtomtenissar och kexchoklad. Sitter och lyssnar på när Lilly sjunger, riktigt fint, så duktig hon är (: funderar på att spela in henne och lägga upp det hehe.

Men ha en bra kväll!
MADELEINE


it 7

There was always a part of him connected to her, ignored at times, but never forgotten

Idag har jag tränat, lagkamp aaall the time. Jobbigt men visst, det behövdes nog ;) Fick ta en medley grupp också och det gick ganska bra. Har sett film och ätit pizza med pappa och lillebror och ska möta Lilly för att hyra film och köpa godis, sen blir det filmkväll hos henne igen som för någon vecka sedan haha. 

PUSS
MADELEINE


as everything else, he and she has a beginning



    Leslie Breckinridge bor på Manhattan, New York och tillhör en av de rikaste familjerna. Trots det vill hon inte slösa alltför mycket pengar, så varje år skriver hon upp en noggrann lista. Där står det vad hon behöver lägga pengar på och vad som är onödigt. När hon var fjorton år kom hon fram till att det var dumt av henne att köpa mer underkläder än hon behövde. Det är alltid lika kul att komma hem med en väska fulla av trosor i mjuka silkesmaterial och spetsdetaljer i alla möjliga färger men så länge ingen annan kan se det förutom hon själv - vad spelar det för roll då? Det är inte det att hon inte är sexuellt redo, för det är hon, mer redo än alla hennes vänner som redan har gjort det är. Grejen är bara den att hon sparar det till någon speciell, och ingen speciell har dykt upp än.


    Mitt emot den exklusiva lägenheten på nittonde våningen där hon bor, bor Mark Chamberlain. Hans stora fönster är nästan rakt framför hennes, bara en våning ner. Leslie brukar ha sina ljusa gardiner fördragna, göra en liten springa emellan dem och bara titta på honom.


    Mark har inga gardiner. Eller så använder han dem aldrig. Solen lyser rakt in i rummet, ljuset faller på hyllan med pokalerna från den amerikanska fotbollen, den abstrakta målningen som inte verkar föreställa något och på Honom. Om Leslie har en dröm, så är det han. Hans hår är mjukt (eller det ser ut att vara det) och ljusbrunt och lockar sig en aning i nacken. I särskillda ljus ser det nästan gyllene ut. Hela kroppen är muskulös, magen, bröstet, armarna.


    Mark brukar ofta gå runt i sitt rum efter han har tränat och ibland brukar han gå ner och göra armhävningar, andra gånger står han med pannan vilandes mot fönsterrutan och låter blicken glida från vänster till höger och ner. Han tittar aldrig upp. Fast om han någon gång får för sig att göra det kommer han ändå inte se den vackra flickan som iakttar honom eftersom hon står dold bakom pastellgröna gardiner med franska ord tryckta på.



    Vad Leslie inte vet om är att Mark visst brukar titta upp mot hennes fönster. Vad hon inte heller vet om är att han har en bastu. Efter att han har duschat brukar han basta, länge länge tills han nästan blir snurrig. Därefter virar han en handduk kring sina höfter, går in i sitt rum och lutar sig mot fönstret. Om han tittar rakt fram kan han se i ögonvrån om gardinerna syns eller inte. Det är när de är fråndragna som han brukar titta. Hämningslöst. Hon ägnar inte världen utanför en enda blick när de där gardinerna inte är fördragna. Det är därför hon inte märker något.


    Bakom fönstret bredvid hennes sovrum verkar matsalen befinna sig. Varje söndag är det fyllt med människor iklädda smakfulla kläder och Mark brukar dra slutsatsen att det är någon sorts bjudning, brunch kanske. När det händer letar han med blicken, letar efter Henne. Hon är vackrast av dem alla, med sitt midjelånga röda hår som lockar sig i topparna. Och när hon ler är det inte bara munnen som skrattar utan även ögonen. Mark kan inte låta bli att grubbla över när eller om han någonsin kommer få möta de där ögonen.


    När de pastellgröna gardinerna syns tilldelar Mark sig inte någon tid åt att kasta en blick uppåt. Han har aldrig riktigt varit säker på det, men det känns som om hon står där och kan se det. Då brukar han tänka på henne om kvällarna. Undra vem hon är, de har ju aldrig pratat med varandra.


spex

Har helt glömt bort att lägga in bilderna på spexfotot, allt annat har kommit emellan.
Fick ju dem för ett tag sen hehe men aja här har ni dem iallafall:





all I could hear, was you, hammering in my ear

Jag vet inte vad det är men idag har jag verkligen inte haft lust till att blogga. Har inte haft något att säga till om. Brist på inspiration och fantasi. Fast jag lovade mig själv att blogga mer nu när inte Edith kan göra det. Bättring!

Sov läääääänge idag vilket jag inte har gjort sen, ja aldrig tror jag ;p haha så det var riktigt skönt iaf.
Sen så är Claire och Zeta här nu och de ska sätta på en film så den ska jag se på snart ;)

Hörs senare!
MADELEINE


NEW YORK - the lights will inspire you


FILMINSPELNING

CENTRAL PARK

THE MET

GUGGENHEIM

FRIHETSGUDINNAN

GROUND ZERO





TIMES SQUARE night & day

Fotat från EMPIRE STATE BUILDING:





Fotat från BROOKLYN BRIDGE:


GRAND CENTRAL STATION



JOHN LENNONS MINNESPLATS

STARBUCKS

MACY'S

VICTORIA'S SECRET

Tror det räcker för denna gången ;) Lägger in bilder på mina köp imorgon!

MADELEINE

HEMMAAAAA

Nu är jag hemma igen! Ska träffa evelina snart, ska bara fixa liiiidde. USCH jag har aldrig känt mig så mycket som en kastanj :(

LÄGGER IN BILDER SEN POSSHAJ

MADELEINE

HEEEEEEEEEJ

HELLOOO
Blir lite uppdatering trots allt ;)
Haha vet ni, jag bad om en fanta och fick apelsinjuice med sprite... inte ok!
Riktigt seg justnu, hinner inte skriva mycket mer, idag ska det shoppas i maaasssor!! (L)

Hoppas ni har det bra :)
POSSEN
MADELEINE  

RSS 2.0