egypten om 5 timmar..

Urusel uppdatering idag, men har haft fullt upp med packningen. Vi åker om 5 timmar, känns knappt lönt att sova. Längtar riktigt mycket efter bara att få komma iväg till ett varmt ställe där man släpper alla problem hemma i Sverige. Orkar inte gå in på varför..
Just ni sitter jag och Frederik och lanar och snackar, awesome?
Kommer inte att uppdatara förens jag kommer hem nu, och lovar att jag kommer att uppdatera bättre då!
Ha de bäst, PUSS!
edith♥


crying doesn't indicate that you're weak.
since birth, it has always been a sign that you're alive


It hurts more than it should

Min träningsvärk lägger sig verkligen inte! :( Kan knappt röra min armar och har ont över allt! Hade lust att skippa träningen idag men då hade jag missat för mycket koergrafi, och de hade ikke vatt bra! Imorgon blir de packnig för Egypten. Helt undebart att vi åker på söndag! Dock längtar jag inte lika mycket till flygplanet, är väldigt flygrädd och känner mig lite nervös inför de just nu. Sist jag åkte grät jag och fick hålla min bror och min mamma i handen, och tro inte att jag överdriver för de gör jag verkligen inte. Och detta är inget jag kan göra något åt, de bara är så.
Ikväll ska jag vara hemma eftersom att jag inte är på topp just nu. Ska snart springa ner till bogge och köpa lite marabou♥
Sen somna till någon mysig film.
Ha en bra kväll!
kram edith♥


zac efron ♥


-


9/11 is a perfect example of why we can't pretend that
airplanes in the night sky are like shooting stars

be right back

UNDER KOMMANDE DAGAR KOMMER JAG VARA UPPTAGEN OCH KANSKE INTE HA TILLGÅNG TILL DATOR/INTERNET.

Så fattar ni om det är lite tyst från mitt håll ett tag ;)

Ska också skriva lite om mina kära vänner som jag är SÅ tacksam över. Man visar sällan sin tacksamhet heheh men jag vill bara säga att jag bryr mig väldigt mycket om mina fina vänner och vill dem det bästa. Det vet ni (: Och ni vet vilka ni är. 

Höll på att skriva en fetelång text om min och evelinas vänskap men det sket sig. Förresten sög den så mycket så jag hade nog inte lagt upp den ändå. Äh, långa texter behövs inte för mig och evelina vi är starka nog ändå (H) Love you bästavän (L)

Och vi andra hörs om några dagar! (ska försöka uppdatera ändå)
POSSEN
MADELEINE

truth is, everyone is gonna hurt you, you just gotta find the ones, worth suffering for

Idag började vi med fys på idrotten, undebart? Jag har ont nästan över allt i kroppen och är helt slut. Men nu ska jag inte klaga, de var iallafall bra för min usla kondis. Efter skolan gick jag direkt hem och värmde pankakor. Sen somnade jag i någon timme. Var vekligen helt slut!
Imorgon åker min älskade Anna till Scotkand, kommer sakna henne super mycket.
Nu ska jag gå igenom engelskan till imorgon och kolla lite på tv med mamma.
kram edith♥

herregud va små vi var!



good friends are like stars
you don't always see them
but you know they're always there.

älskar dig anna♥


och om du vill att jag ska vara verkligt djup

Sista dagen på praon idag :( sad. Har haft en suveräään praovecka. Kan faktiskt inte riktigt välja vilket som var bäst. Hade superkul igår och i tisdags men har lärt mig mest idag och i måndags.

Skissade klart allt när jag kom fram, ganska lugn morgon var det och det bästa är att deras lokaler är så öppna och fina, jättebra arbetsmiljö. Fick kopiera mina skisser så det såg lite mer städat ut och la till färg på slutet. Efter att jag hade ätit hos min pappa köpte jag fika till min handledare och hennes arbetskamrat så satt vi och snackade och åt (Y).

Nu ska jag greja lite innan mina föräldrar kommer hem, ska försöka fixa en grej här på bloggen. Uppdaterar senare och förklarar! Puss!

MADELEINE



inspiration


lunchbreak


-


I want to be remebered as the girl who always smiles
even when her heart is broken,
and the one who always brighten up your day
even if she couldn´t brighten her own.

i know i was at least for a while, the reason behind your smile

Usel uppdatering idag. Men sen jag har kom hem har jag suttit med spanskan. Tillsist somnade jag och vaknade upp med en hemsk huvudvärk. Känns som att jag håller på att bli sjuk och de är verkligen inte bra! Snart måste jag tänka på vad jag ska ha med mig till Egypten. Så i helgen får man leta upp solglasögonen och bikinin! Ska bli helt undebart att komma bort och bara umgås med de man älskar mest i hela världen, sin familj!
Kommer dock att sakna mina underbara vänner.
Nu ska jag krypa ner i min säng och försöka sova lite, och hoppas på att jag mår bättre imorgon.
kram edith♥

can't tell you what it really is
I can only tell you what it feels like.

HARDCORE, FUCK, LOVE, LIFE

Allt jag hinner göra just nu är typ att skriva HEJ. Sista dagen hos treorna idag, jättesorgligt :( Kommer sakna dem, men kmr ju träffa dem i korridoren sen. Nu har jag fått massa teckningar av dem som minne också. Ingen kunde stava mitt namn -.-

Efter praon stack jag hem och skissade, gjorde det nu precis också och är snartsnartsnart klar med plan 1, dock har jag alla andra vinklar kvar plus plan 2. Men de går snabbt! Hursomhelst, stack till filborna, mötte upp Filippa så simmade vi lite. Haha, väldigt lite, men det blir ju lätt så ;) Träffade Jackie också. Bastade och sånt (jag bastar aldrig, men riktigt skönt var det!), sen åkte jag hem.

Nu ska jag snart möta Evelina så ska vi köpa Ben & Jerrys och fira att vi har varit vänner i mer än 3 år (H) Ska dra upp massaaaa minnen och annat smått och gott.

Ha en bra kväll!
MADELEINE

be life long or short, its completeness depends on what it is you lived for

Har inte kunnat uppdatera förens nu eftersom att jag har varit och tränat och pluggat. Orkar inte med alla prov och läxor vi har just nu. Några veckor är de helt lungt men sen bombas man med prov och läxor på några veckor. Imorgon blir de nästan ingen uppdatering för att vi har prov på torsdag och på fredag.
Idag hade vi ensamble, tror jag har nämt de tidigare men jag och Caroline sjunger, Fanny spelar bas, Anna och Laura spelar girarr och Vincent spelar keyboard. Riktgt AWESOME :D
Vi kommer uppträda den 7 december. Dock längtar jag inte riktigt lika mycket..
Nu ska jag fixa lite för imorgon och sen krypa ner i min mysiga säng.
PUSS
edith♥


5 dagar kvar..♥

night out outfits

Jag har börjat falla för så kallade partytops, nivet sådär lite festligare som man inte riktigt kan gå runt i till vardags? Synd att folk inte ens vågar ha på sig det när det faktiskt är fest också. Paljetter, blandade tygmaterial och färger, me loooove.






Om jag för en gångs skull ska lägga ner mycket pengar på ett enda klädesplagg så skulle det utan tvekan varit något av ovanstående, de på slutet är speciellt fina tycker jag. Ska se om jag hittar något under kommande dagar!

MADELEINE

light

Some cause happiness wherever they go: others, whenever they go

Ska skissa nu för det blev inget igår... hehe. Idag har jag praoat hos treorna! De är ungefär såhäääääär söta. Min gamla lärare höll i de flesta lektionerna och de jobbar nästan exakt som vi gjorde förut så hela dagen har bestått av massa flashbacks. Dessutom är det väldigt tyst, känns riktigt konstigt. Imorgon ska jag hålla i en egen "lektion" i helklass, och de är 62 ungar. Herrejävlar.


MADELEINE 

how about love?

Har haft en lärorik och kul praodag och med mig hem har jag en fetemapp med allt jag behöver tills på torsdag. Känner faktiskt för att skissa lite ikväll men vi får väl se hur det blir med det... Imorgon bär det av mot den andra praoplatsen - min skola. Underbaaart!


Ha en bra kväll,
MADELEINE

ärligt så det svider

s- kommer du ihåg första gången vi var själva med varandra på riktigt?

a- mm

a- vi gjorde mycket den kvällen

s- kan vi inte göra om det?

a- vilket menar du? ;)

s- det första vi gjorde

a- sa hej till varandra? kramades? ;)

s- seriöst

a- aaah. det seriösa ;)

a- vafan, det var jävligt seriöst det vi gjorde

s- verkligen

a- kan vi verkligen göra det nu?

s- varför inte?

a- för det känns konstigt. att vi ens snackar nu.

s- det gör vi ju inte ;)

a- haha okej sant.

s- kan vi inte bara skita i allt skit som har hänt och bara göra om det?

a- det skulle varit jävligt skönt

a- jag minns inte riktigt hur vi gjorde

a- turades om att vara ärliga?

s- berättade saker om oss själva som inte den andra visste om

a- jag tror jag vet allt om dig nu. och tvärtom

s- okej, vi är bara ärliga då

s- du börjar

a- jag är grymt förvånad över att jag gör detta med dig nu?

s- fortsätt..

a- trodde aldrig att vi skulle kunna göra något sånt här igen

a- men det är bra

s- jag saknar dig

a- oj PANG

s- din tur

a- jag saknar dig också tror jag

s- jag tror jag saknar dig mer än vad du saknar mig. jag saknar dig så det gör ont.

a- du är läskigt ärlig just nu

s- vi skulle ju vara det?

a- men du gör dig så sårbar

s- det är kanske värt det

a- värt vadå?

s- om du kommer tillbaka till mig

a- ...

s- det var faktiskt din tur...

a- jag är inte helt säker men jag tror jag grät när jag kolla igenom alla bilder på oss

s- du tror att du grät? sånt vet man

a- jag minns inte. det var igår men ändå

s- skojar du med mig?

a- jag hade glömt hur det kändes okej? såg dig på stan med nån blond kille. bölade ifs inte då men jag kände mig jävligt konstig i hela kroppen. trasig liksom

s- nu börjar det likna något

s- kristoffer var det du såg mig med

a- onödigt av dig att säga hans namn

s- vadå är han död nu eller?

a- skulle aldrig döda någon. du skulle hatat mig då.

s- är du besatt av mig eller gillar du mig fortfarande?

a- hmm vet inte. inte besatt hoppas jag. hallå din tur faktiskt

s- jag älskar dig fortfarande

a- jag älskar dig också. precis lika mycket om inte mer.

s- ska vi göra det som vi gjorde sen den kvällen?

a- kysstes?

s- nej du skvätte vatten på mig. kommer du ihåg, vi satt med fötterna i poolen.

a- ja det kommer jag ihåg men inte att jag skvätte vatten på dig. kom hit så gör jag om det.

s- hur då?

a- det regnar ute.


Det finns mycket man inte får reda på här. Och det är mycket som har hänt. Jag undrar när ni som utomstående börjar förstå vad som har hänt, ni som inte har läst det evighetslånga innan. Men det är ganska fint tycker jag att man bara får ett stycke utan någon som helst info om det runt omkring. Man kan tolka på så många olika sätt då och det blir lättare vackert för alla.

the stars can't shine as bright as you, I swear it's true

Hemma från en helt okej dag. Dock har jag varit väldig trött! Vilket inte är så bra, men jag får väl skylla mig själv som somnar sent varje dag. Jag måste faktiskt skärpa mig nu, halvsover på lektionerna och försover mig hela tiden. Sista lektionen idag skulle vi haft musik men vi fick gå på en konsert som mega musik hade anordnat. Jätte duktiga va dom faktiskt. Efter skolan gick jag, Fanny, Theo och Vincent ner i stan. Vi gick mest rundor. Theo dog nästan när vi gick in i en skönhetsaffär och jag sprutade parfym på honom, haha tycker faktiskt lite små synd om han. Fast han luktade ju gott (a)
Filip ringde precis så vi har snackat ett tag, och du ska veta att jag alltid finns för dig. Du är en av mina bästa vänner och jag älskar dig ♥
Nu är jag hemma och ska snart sätta igång med att plugga till mitt spanska prov. Och eftersom att jag ska till Egypten så får jag förmodligen göra ett engelska prov på fredag. Så jag kommer förmodligen att plugga dom närmsta dagarna.
kram edith!♥



De som blev inköpt igår:




bildredigering

Har lunchrast på min prao nu och äter hos pappa så passar på att trixa lite med programmen här heheheh.
Min prao är superkul! Handledaren är riktigt bra och jag har lärt mig en massa, mycket mer än jag gjorde förra gången -.- Kanske fotar det jag håller på med sen, slänger in en bild på en snabb redigering jag hittade igår och var tvungen att testa ;)

Puss och kram,
MADELEINE

somrar svepte fram

Jag läste en av mina favoritbloggar som jag faktiskt hittade för inte så längesen. Blev lite sådär tipsad om den och det räckte med att jag läste översta inlägget, sen var jag fast. Jag tror aldrig jag har blivit så inspirerad och jag tror aldrig jag har utvecklats så mycket på så kort tid. Så var det ett alldeles speciellt inlägg som jag fastnade särskillt för. Jag bara insåg då att jag ska göra något för en av mina närmsta vänner. Den personen förtjänar det. Ni får se sen när det är klart! 

MADELEINE

you can't spend your life waiting to live


a w e s o m e

edith♥


don´t hold back, don´t give up

Väldigt dålig uppdatering! Men har haft fullt upp helt enkelt. Igår åkte jag till mariapark för att träffa Madeleine så att vi skulle fota. Men de blev inte en bild tagen! Vi har ju slltid så himla mycket att prata om och helt plötsligt var de mörkt ute. Så vi har bestämmt att ta bilder var och en för sig själv, blir nog bäst så! Sen stack vi ut ett tag och köpte glass. Mysigt ju, dock väldigt kallt. Sen kom min mamma och hämta mig och körde mig till Laura. Vi pratade mest och kollade på "she's the man" Har sett den hur många gånger som helst men den är ändå riktigt bra! Vi började se en annan film också men vi båda insåg rätt snabbt att vi var för trötta för att ens hålla ögonen öppna. Haha så de blev att prata en stund tills innan vi båda somade.
Idag har jag varit på väla med mamma. Blev 2 blusar, ett par vantar och 1 par svarta thigts. Kommer bilder imorgon. Letar som en galning just nu efter ett par snygga jeans. Hitta dock inga idag. De är svårt att hitta ett par jeans som är snygga på som samtidigt är sköna att ha på sig.
Nu har jag ätit och ska snart börja plugga och förberada lite för imorgon.

kram edith♥




de som verkligen finns där
när du behöver dom,
är riktiga vänner


kan man förstöra det har man kontroll över det





u n d e r b a r t
&ikväll är det gossip girl! Love it (L)
MADELEINE

släpp den felaktiga och du hittar den rätta

Jag skäms så dålig jag är på att uppdatera... Men har varit rätt så upptagen så skyller väl på det haha.

Igår tränade jag gollungarna, fick även hoppa in som medleytränare, känns riktigt konstigt att träna de som nästan är i samma ålder som en själv. Hann knappt säga något till Axel eller Filippa som var där för jag tränade själv nästan direkt efteråt och sen hade jag brottom hem så ja...
Edith kom hit, som väntat blev det inte så mycket av fotograferingen... hahah sämst vi är. Men det blev för mörkt sen också. Vi snackade istället, helt sjukt så mycket vi hinner snacka om, vi kommer liksom in på andra ämnen och sen går det inte att sluta... Vi mötte upp Tess och Sarah sen och köpte glass, sen när Edith åkt tog jag bussen till Lilly.
Lilly fick den briljanta idén att vi skulle "jamma" med hennes bror och hans kompis, dock blev det inte så mycket av jammet haha. Jag vet inte vad det var men jag var så jävla seg, jag tror jag somnade fast Lilly satt bredvid och var galen som vanligt samtidigt som de andra spelade. Tittade några avsnitt av Flight 29 down och sen sov jag över där (: Vaknade och kände mig som en kastanj som vanligt (Y)

Idag powerwalkade jag och evelina och helt plötsligt kommer det en craaaazy häst galopperande förbi oss utan ryttare jag trodde helt seriöst den skulle hoppa på oss -.- Men sen fann vi hästens ägare och sa åt vilket håll den hade sprungit, hjältar som vi är. Vad är detta, vi har räddat en fågel OCH hjälpt en ryttare att hitta sin häst. Jag och evelina borde få hjälp-pris...

Imorgon börjar praon, ska bli jättekul!
Pooooosss
MADELEINE

lär dig livets stora gåta älska, glömma och förlåta.

Dålig uppdatering idag, men jag har bara varit hemma och pluggat. Skönt att jag är färdig med allt, har jobbat ett helt kapitel i matten! Jag skippade träningen idag eftersom att jag va tvungen att plugga och hade absoult ingen ork till de heller. Nu är Fanny här och vi ska snart gå ut och köpa lite godis och möta Christian, tror inte vi är ute så länge eftersom att de är svinkallt ute, usch! Finns inte så mycket mer att skriva än att jag nog inte uppdaterar så mycket mer idag. Ha en bra kväll puss!
edith♥


jesse metcalfe♥


music is disturbing

Ber om ursäkt för seg uppdatering! Jag skrev ett halvt inlägg innan som jag sparade i utkast så hade jag glömt det... skriver ett nytt för det förra var värdelöst ändå ;)

Idag har vi haft engelskaprov. Haha, det gick inte så bra kan jag berätta... Jag bara nådde den gränsen där jag kände att jag gav upp. Det är inte det att jag inte kan om jag försöker, jag ser bara inte någon anledning till att fortsätta. Kan informera er om att det inte händer ofta, men det händer alltid när det handlar om engelskan... Jag blev redan irriterad när vi bara hade fått veta vilket prov vi skulle göra och när vi var på väg till ett annat klassrum fick jag ryck. Haha, det kan Maja vittna om. Hursomhelst...

Jag är riktigt trött och min syster har massa som ska stanna över natten så jag vet inte hur mycket sömn jag kommer få... ska ju vara på Filborna tjugo i 11, sweeeeeet.

Possen, tror jag uppdaterar mer ikväll!
MADELEINE  


-

Words make you think a thought,
music makes you feel a feeling,


kan inte sluta lyssna..


If we don't learn easy lessons, they get harder

Var hemma idag för att vi har haft utvecklings samtal. Sov till 2? Brukar inte sova så länge. Men jag har varit jätte trött på sista tiden. Kan inte slitas från min underbara säng på morgonen, och somnar direkt när jag lägger mig. Hör väl till att de regnar och de är mörkt ute nu. Folk kanske tycker jag är konstig när jag säger att jag älskar att vara ute när de regnar. De är faktiskt mysigt när de regnar ute, och så när man kommit in och tänder ljus och sätter på en bra film med varm oboy och är med någon man gillar, hur underbart är inte de?
Idag har jag pluggat en massa, eftersom att vi har fått en hel hög med läxor nu när vi är hemma.
Senare hämtade mamma mig och så va vi på utveckligs samtal, gick faktiskt bra! Vet vad jag ska jobba på nu. Ska bli mer aktiv på lektioner, ta egna insiativ och komma i tid till lektionerna. Får ju mina betyg till julen. Så jag kommer att satsa på skolan riktigt mycket nu! Imorgon måste jag fortsätta med pluggandet, och på kvällen är de träning vilket kommer bli väldigt skönt. Sen ska Fanny sova över hos mig, kommer bli väldigt mysigt!
pussssar
edith ♥


Tryin' to think of something, anything
just to keep me from thinking of you
But you know it's not working out
'cause you're all that's on my mind
One thought of you is all it takes
to leave the rest of the world behind



uppdatering

and BAM there it is

jag har så svårt för att plugga. min motivation sitter instoppad i en strumpa längst in i garderoben. nu ska jag sminka av mig osv och läsa genom engelskan innan jag går och lägger mig -.- ska rabbla glosorna i sömnen... imorgon är det taekwondo och filmning av filmen!


MADELEINE

glädje är endast äkta om den är delad

Idag hade vi matteprovet som jag bävat så mycket för. Jag tycker aldrig vi har haft så mycket och svår matte och så visade sig provet vara mycket lättare än vi trodde... Gick igenom fråga för fråga med de andra och det känns stabilt (Y) Skönt att inte behöva tänka mer på det... för nu är det ju engelskaprov imorgon -.- Efter det får vi ledigt några veckor framöver, ska bli SÅ skönt. Ska träffa Edith i helgen och fixa designen också (:

Förresten har det hänt en awesome sak iiiiiiiih. Happyface.

Nu MÅSTE jag plugga :(


MADELEINE 

What Goes Around Comes Around

Kom precis hem för att jag och mamma har varit och kollat på färger och tapeter till mitt rum. De är helt omöjligt ju! Finns hur mycket som helst och jag kan aldrig bestämma mig. Så nu ska jag läsa en massa inredningstidningar för att få inspiration. Tycker att de är roligt att göra om mitt rum och få välja en massa nytt. Dock så är jag rädd för att jag kommer att bli missnöjd och de kommer att bli fult.. Men tror att jag kommer att välja något rimligt ljust. Har tänkt på att ha beige eller något i den stilen. Men är inte säker ännu.
Nu ska jag kolla på tv med mammi och dricka varm oboy, mys!

kram edith♥
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



kolla vad min mamma köpte till mig, helt underbara!  love u♥


then fall apart in parts

Jag hade glömt (=struntat i att tänka på) att vi ska lämna in lappen angående gymnasiebesöken imorgon. Jag vet knappt vilka alla gymnasier är så nu måste jag göra värsta researchen eftersom jag inte har med mig den boken hem där det stod om varje skola & program...
Och i väskan väntar matteboken på att bli öppnad så jag kan studera inför provet imorgon, fint ska de vaaa (:


MADELEINE

you see I'm all about them: words

Planerade att skriva ett låååångt inlägg angående en hemsk händelse som inträffade igår men pluggandet begränsar min uppdatering i bloggen, surt :( Känner mig ändå ganska förbered, tror det kommer gå bra!

Idag stack jag ner till stan med evelina och fikade (A) sen berättade jag ord för ord exakt vad som hände igår... tror evelina tyckte det var väldigt intressant! Vill också passa på att tacka Sandra Tranebacke som stöttade mig i bland de värsta 45 minutrarna i mitt liv... hehe.

PUSSAR MADELEINE


-

Life is not measured by the number of breaths you take,
but rather by the moments that take your breath away.




12 dagar..

edith♥

once you've had a taste of perfection

KILLING ME SLOWLY:
finns den lila i nån annan färg? och var har du köpt den? :)

Den finns i grått, svart och gammeldagsrosa på H&M, 59 kr.


Ber om ursäkt för 0 uppdatering denna dagen tills nu, skyller på det stora pluggandet vi tvingas på nu inför de två proven vi ska ha denna veckan, engelska och matte. Ganska viktiga ämnen så måste dessvärre prioritera det...

Idag hade jag intressanta diskussioner med gooolliga Isabulle och Sandralandra angående relationer och dylikt, därefter hade vi idrott som jag faktiskt börjat se fram emot lite, trodde ni aldrig ni skulle få höra va?

När jag kom hem stod plugg på schemat, sen dansen som gick väldigt bra, vi har kommit ganska långt i koreografin och den är hittills riktigt snygg! När jag kom hem var det bara att sätta igång och plugga igen. Är dödligt trött just nu så ska väl nanna straaax.

Hoppas ni haft en mer händelserikdag än mig ;) POSSEN

MADELEINE


Dream but don't forget to live, then maybe you find yourself living your dream.

Har precis kommit hem från träningen. Var igentligen inte så sugen på att dansa för jag har varit seg hela dagen. Menmen de gick bra åndå!
I skolan har vi något som heter ensamble där man i en liten grupp få lära sig låtar. Roligt faktiskt dock så är de inte lika roligt när man tänker på att vi ska uppträda för hela skolan. Jag och Carro sjunger, Fanny spelar bas, och Anna och Laura på gitarr. Och så vår musiklärare på trummor. Från början gick jag med i ensamble för att missa lektioner (a) hehe men de lönar sig inte längre för de får man ta igen på annat sätt nu när man har betyg! Vi har hemstudiedag på onsdag och torsadg eftersom att vi har utvecklings samtal. Väldigt skönt faktiskt.
kram edith♥



Nobody is perfect. At least until you fall in love with them ♥

The mind asks the questions; the heart has the answers

Äntligen är engelskan gjord! Ska snart krypa ner i min mysiga säng eftersom att vi börjar 8 imorgon?! Usch och vi börjar med matte. AWESOME lixom? Och mina föräldrar kommer att ta min dator halv 11. Och kräva att jag sover 11. Hur kommer detta gå?
Har målat naglarna nu också, dom blev faktiskt jättefina med en gullig ljusrosa färg. Brukar aldrig ha tid nuförtiden att måla dom men älskar att exprimentera så att dom blir fina.
Finns inte så mycket mer att skriva, så säger godnatt med dehär orden!
kram edith♥


lost till you're found, swim till you drown,
love till you hate, strong till you break,
know that we all fall down,
all fall down, we all fall down


Freedom comes when you learn to let go

Försov mig som vanligt. De är alltid lika segt att slita sig från sängen en måndag morgon. Så jag stressa igenom mig hela morgon, men kom faktiskt i tid! Idag fick vi tillbaka våra engelskaprov, fick g+. Vet att jag kan mycket bättre än så. Men ändå rätt nöjd eftersom att vi bara kunde få VG. På svenskan ska vi skriva en kärleksnovell. Om relationer, och kärlek. Hade ingen lust att skriva om kärlek, av olika anledningar. Så skriver om en en flicka som saknar sin döda mamma. Har inte kommit så långt men tror den kan bli rätt bra! Efter skolan ville jag igentligen sticka ner i stan och kolla lite på kläder men hade verkligen ingen ork till de så jag och Fanny gick hem. Nu ska jag sätta igång med pluggandet, jag har faktiskt blivit duktig på att plugga. Men de var ett av mina nyårslöften.

kram edith♥

ÅH PLÖTSLIG LÄNGTAN EFTER DIG

Konstigt, förvånande och inte något som borde hända, inte nu. Men så väldigt sant ändå.


Uppdaterar mera senare...

MADELEINE

TO ME, you are perfect

Äntligen har de blivit bättre. Usch hatar att må dåligt! Idag har jag inte gjort något spciellt. Har städat mitt rum och nu ska jag snart skriva ner lite glosor på engelska. Behöver också plugga lite på matten. Och om jag hinner och har orken så ska jag fixa mina naglar också. Har svårt att bestämma mig för vilken färg men tror faktiskt jag ska måla dom ljusrosa. De påminner mig om sommaren som jag saknar så mycket! Just nu är de kolsvart ute och klockan är 7? Saknar dom långa ljusa kvällar man kan va ute och inte behöva frysa! Och nu blir de bara mörkare och mörkare..usch! Men om 2 veckor slipper jag Sverige för då ska jag och min familj åka till Egypten. Kommer bli väldigt skönt att få slippa allt och inte tänka på alla problem. Men kommer att sakna mina underbara vänner, och ni vet vilka ni är! Men nu måste jag börja med engelskan.
kram edith! ♥

egypten♥

killing me slowly




Idag har jag varit på Väla. Bilderna ovan är vad jag köpte (den ljusa ska lämnas tillbaka). Var tvungen att sätta effekt på sista bilden för att den skulle ge färgen rättvisa, det ska vara mörklila alltså inte rött som det lutar en aning mot i de två första bilderna... Behövde en halsduk och ville inte ha någon tråkig färg, tycker ju vanligtvis inte om lila men denna var ganska mörk så det är fint tycker jag (:

Det här under vill jag köpa. Supermycket. Men jag ska ju spara till New Yorkresan. Ååååh, ångest.
(Det var även ett par tights som det inte finns bild på)


MADELEINE

creativity

Sitter med en konkret bild av kärlek och lycka och försöker tolka den mer personligt än vanligt. Inget fusk (=rutmönster). Till det: stämningsmusik som Go Periscope men något fattas. Kanske en clementin, hmmm. Nu jävlar ska kreativiteten flöda!

UPDATE (några timmar senare) Snacka om att jag ständigt sviker mig själv. Blev rutmönster ändå -.- (fast bara 16 st, framsteg!) Sen när jag preciiiis ska börja gapar min mamma från vardagsrummet att jag ska se Pretty Woman med henne och lillasyster. Så jag såg ungefär hälften, sen tappade jag tålamodet och försökte hitta tillbaka till min kreativitet men den var som bortblåst... Skriver något istället, kanske lägger upp det senare...

Ha de!
MADELEINE

Min mamma och syster för väldigt längesen (:

cause you're amazing, just the way you are

Hej, usel uppdatering jag vet. Har inte haft någon lust eller ork till att blogga. Igår dansa jag först. Riktigt skönt att träna faktiskt! Efter stack jag hem till Pauline och sov hos henne. Vi hade de jättemysigt. Vi åt chips och marabou, tjockisar (a) Sen gick vi ut en stund och bara pratade. Finns inte så mycket mer att säga än att jag är hemma och har ont i huvudet och mår dåligt:( usch! Ska sätta på en film nu och försöka sova.
Kram edith♥


I was praying that you and me might end up together.
It's like wishing for rain as I stand in the desert,
But I'm holding you closer than most,
Cause you are my heaven.


tävlat!

Yes I did. Jag som alltid brukar vara så nervös på tävlingar, idag ägnade jag det inte ens en tanke eftersom jag var så pass distraherad av någonting annat... tror de flesta vet vad ;)
Tävlade i två grenar. Den andra gick ganska bra, den första gick också bra förutom att jag var fem hundradelar från guld. ÅH. Så himla jobbigt. Tanken liksom "ja, om jag hade presterat fem hundradelar snabbare hade jag stått där med guld i handen". Detta fann alla riktigt irriterande och sen när Carina tävlade och kom i mål två hundradelar från guld blev det inte så mycket bättre... Men, det är ju så det är ;)
Sen när det var avklarat gullade vi med små minieliter och skrek oss hesa när vi hejade på de vi kände och de vi inte kände. Träffade många som jag inte träffat på länge. Riktigt kul dag!


MADELEINE

tävling imorgon!

Jag ska tävla imorgon. Jag är asnervös. Underbart. Aah. Om jag inte tar guld måste jag vänta tills nästa tävling. Om jag inte tar guld där känns det ganska kört. Då måste jag börja träna som en galning. Det kanske finns minieliter där imorgon. Pinsamt. Aah. Det kanske finns massa man känner. Som klickar. Klick!
Panik.

madeleine

har aldrig sett något så vackert och perfekt som du

Jag ska byta till en egen blogg senast vid nyår. Då blir denna endast Ediths. Vi pratade ju om det redan innan vi gjorde bloggen, vi visste att vi inte alltid skulle blogga tillsammans så därför valde vi ett neutralt bloggnamn som Edith kunde ha kvar själv sen.
Jag började ju på den "nya" bloggen för väääldigt längesen och den är fortfarande inte mer än halvfärdig. Huvudtanken var främst den nya designen som skulle bli väldigt mycket "mer" liksom, än den förra, jag hade även en tanke på att göra något annorlunda med mina kategorier, dela upp mer när det gällde om jag skrev om MIG eller något annat. Nu har jag fått upp en helt annan bild i mitt huvud.
Det har varit mycket hit och dit, jag har ju aldrig publicerat bloggen så jag har kunnat ändra på väldigt mycket. Det som har hållt i sig enda från början är designen på sida 1. Jag kommer inte ändra min tanke angående det. Men innehållet i bloggen i sig? Jag har bestämt mig för något helt annat nu. Mer personligt, mer det jag verkligen vill. Har insett det ganska nyligen så kan hända att jag ändrar det med, men det tror jag inte. Är ganska säker.
Som sagt, nyår om inte tidigare!

/MADELEINE

sprungit i skolan!

You heard me. Big thing faktiskt hahah.
Jag är faktiskt riktigt stolt för vi fuskade inte ;$ stannade inte och fick bättre tid än vi trodde! Happyface.
Nu har jag stretchat och jag kan snart gå ner i spagat som var mitt nyårslöfte ;) Nu ska jag duscha och lite sånt, sen bär det av mot skolan igen (H)
puss madeleine

äkta vänskap rostar aldrig


Ni är så sjukt underbara, har kännt er alla i halva mitt liv. Tror inte förstår hur mycket ni betyder för mig. Så många minnen, så många skratt, så många tårar. Utan er finns de ingen edith. Jag hoppas verkligen vi kommer att hålla ihop hela livet, vill inte tänka annat!
Annie, jag saknar dig så himla mycket! När vi va mindre lekte vi hur mycket som helst. Kommer ihåg den sommaren när vi sov över hela tiden. Vi gjorde allt tillsammans. Men nu har vi glitit i sär, eftersom att vi inte träffas så ofta och inte går på samma skola vilket är väldigt synd.
Fanny, har kännt dig längst av alla. Litar verkligen på dig , och vi kan skratta åt absoult allt! Vi kan inte ens se varandra i ögonen utan att vi börjar skratta. Alla minnen jag har mig dig. Helt sjukt faktiskt. Du är min bästavän, och de har du vatt i 10 år. Vi är så lika men ändå så olika. Vi kan halvt bråka om saker vi tycker olika om men tror att de är de som gör att vi aldrig tröttnar på varandra. Och alla som säger att vi har torr humor? Vi har den bästa humorn i världen och vi vet att alla är så avensjuka på de (a)
Anna, I sexan var vi riktigt nära. Vet inte riktigt vad som hände. Vi som alltid träffades, vi har också delat en massa skratt ihop. Alla videor vi har spelat in. Haha vad vi gör i videorna ska jag inte ta upp här! Grisen och myran. Haha vet inte hur vi kom på de men de. Och alla gånger vi har bakat muffins? Herregud hur orka vi ens? Och när de ringde på dörren hela tiden, och så var vi livrädda! Och jag kan lova att de var riktigt läskigt. Saknar de..
Laura, vi började först umgås i 4an. Och nu har vi kommit varanda väldigt nära. Vi har alltid kul tillsammans. Du förstår mig alltid! Och jag kan lova att de är inte alltid lätt. Kan prata med dig om allt. Och gud så många minnen vi har tillsammans! Och alla gånger vi har sovit över, och kollat på skräckfilmer tills vi knappt vågat kollat på varandra. Haha kommer ihåg när vi va hemma hos dig och när vi precis hade kollat på en läskig film och så står ví hennes kök och så börjar jag skrika och så börjar hon också skrika och så springer vi och gömmer oss i hennes hall helt livrädda! haha gulligt?
 
Annie Andersson
Fanny Smith
Anna Henderson
Laura Hadzic

Jag har 3 ord till er
Jag älskar er ♥

TRUST. Years to earn, seconds to break

Usch, väldigt seg dag faktiskt! Så finns inte så mycket att säga om skolan. Och efter skolan så var jag och Laura tvugna att vara med på läxhjälpen i matten för att vi hade kommit försent, jätte roligt ju! Ligger dock långt bak i matten så de var väl rätt bra. Men lär bli en del plugg i helgen. Imorgon är de träning så tror jag stannar i stan. Behöver kolla på lite nya kläder. Ska leta efter ett par nya jeans. Har just nu bara 1 par som är riktigt snygga. Men vill ha ett par till som är snygga och som sitter bra. Nu ska jag värma lite varm oboy för jag känner att jag har lite ont i halsen, hoppas inte jag håller på att bli sjuk!
Kram edith! ♥
<
                         
                                                               Odd molly jacka
                                                                        ♥♥♥♥

secure

När någon som står en nära och betyder mycket för en har behandlat en illa på något sätt har ens vänner väldigt mycket att säga till om. Det är alltid någon som ger en det råd jag aldrig skulle ge till någon, det är alltid någon som uttalar orden glöm personen.
Gör inte det. Inte om du inte vill. Jag skulle aldrig vilja. Varför glömma någon som gett en så mycket att minnas? Thanks for the memories even though they weren't so good. Kärlek till FOB som ger oss en av de bästa låtarna.


Imorgon ska vi springa 4 km, jättetaggad! Not. Men vi får väl göra det bästa av situationen ;)

Treeeevlig kväll!
MADELEINE

i love you ice cream

evelina är påväg hit nu så vi ska plugga och (jag) äta glass. Hon ville inte ha en glass om inte ens en piggelin... Ja, inget kan ju rubba på mitt glass-sug just nu så nu ska jag köpa det med ett gott samvete!


MADELEINE

boom boom boom

Jag har lust att göra om mitt rum! Ehm, flytta på möblerna, köpa in några nya, göra ett klädhörn, få upp en fete-skyline, något tecknat plus någon fin text eller mening. Sen köpa in alla dessa smådetaljer som gör ett rum personligt. Åh jag vill börja nununuuu. Får nöja mig med att iaf jobba med inredning under praoveckan...


Bild i repris, men jag kan inte låta bli att tycka att det hela är AS snyggt.

Pussen!
MADELEINE

the best thing in life: to love, and be loved

Idag hade vi studiedag, och de har varit väldigt skönt! Laura sov här inatt så de blev en del skratt, hehe i loveu! ♥ Igår fick jag också min odd molly jacka. Kommer upp bilder imorgon! Idag har jag absoult inte gjort något, skulle igentligen börjat plugga för länge sen..Men har inte haft någon ork till de. Men ska snart sätta igång med min spanska, för de behövs! Sen ska jag också fixa min naglar för just nu ser dom jätte tråkiga ut. 
Men nu har min gulliga mamma gjort mat så ska äta lite.
PUSS
edith♥


and you're lying real still but your heart beat is fast just like mine

Vi ska ha två prov nästa vecka. Vi som tyckte det skulle bli så skönt utan plugg nu i ett tag framöver. Ja, det var kul så länge det varade, fast det bara var två dagar...

Just nu ska vi börja arbeta med att analysera böcker på svenskan och vi fick välja mellan ett flertal böcker skrivna av två författare, en av dem var Katarina von Bredow. Det finns ingen, ingen som skriver på det sätt som hon gör. Fastnade från den första stund jag läst ett kapitel av hennes böcker, jag har ju läst nästan alla nu. Hade verkligen ingen aning om vilken jag skulle välja, men tog till slut Syskonkärlek som jag grät mig igenom, alla gånger jag har läst den. Känns som det kommer bli ett intressant och lärorikt projekt som det alltid blir när Björn har planerat det ;)


Det är alltid en del av dig ansluten till mig, ignorerad ibland men aldrig bortglömd

MADELEINE

are you brave enough to love?

Ingen kan såra en på samma sätt som en vän kan. Inget gör ondare än att någon som står en nära sviker. Det finns människor som är riktigt bra på att spotta ur sig fräna ord, människor som är främlingar men som ändå vet hur de ska trycka ner en. Men de orden är lättare att borsta av sig och inte bry sig om. Personer som känner en in i det innersta och vet om ens svaga punkter kan lämna ärr efter sig som aldrig försvinner, ord som aldrig glöms. Men det är en risk som vi alla tar, varje dag, varje stund, när vi är med våra bästa vänner. Och det är ganska mycket värt det.


Idag har Sandra lärt mig skillnaden mellan en cross och en skoter: Fredrik har en cross och alla andra har en skoter. Crossen är även smalare och har inget sånt där mellanrum där framme... hmm, sen vet jag inte mycket mer ;b

Vi har förresten fått schemat för idrotten denna termin, dans står med men jag tvivlar starkt på att det kommer bli sån dans som jag ska iväg på snartsnartsnart. Typ linedans igen, eller bugg. Ogillas (N)

Nej, nu ska jag inte klaga. Happyface on. Ha de så bra sålänge!

Kram Madeleine

there's an answer if you reach inside your soul

Var på mötet, inget speciellt eller så utan vi gick igenom det aktuella, t.ex. en tävling jag ska vara med i (HJÄLP. Jag vill inte) och den nya bassängen. Filborna håller ju på att bygga ut något enormt och det är alldeles alldeles strax färdigt, inom mindre än en månad ska vi flytta in till den nya bassängen som är större och ska vara mycket bättre sägs det... De har byggt upp tre läktare och placerat startpallarna längs den sidan där de inte har några läktare vilket jag och Anna tackar gud för, haha!

Imorgon är det bara dansen och så, inga läxor denna veckan än sålänge, riktigt skönt! Ska höra med Tess om hon hinner träffas lite innan (a

& bara för Sandra bestämt sig för att läsa bloggen oftare måste jag lägga upp några vackra bilder på oss...


Jag lovar, här skriker Sandra HALLÅÅÅ TÄNK SÅ HADE DE VART EN IPHÅÅÅÅN. Liksom, man ser ju det bara. Vad jag gör vet jag inte, tydligen verkar jag inte tycka det är särskillt roligt eftersom jag ser så sur ut, hehe du är för gollig lille Sandra :))))))

Skrev för ett tag sen att jag skulle lägga upp min novell från ett svenskaarbete också, gör det snart! Ska först hitta den (a och ändra lite kanske. Men ni får ha det så bra!

Kram MADELEINE

Takes no time to fall in love, takes you years to learn what love is.

Dagen idag har varit väldigt em.. jobbig, hände lite saker jag inte kan ta upp på bloggen men jag mådde iallafall inte så bra efter. Sen var de en sak som gjorde hela min dag så att jag nästan inte kunde stå still, hihi. Idag skulle vi skulle uppträda med våra låtar, de gick väl rätt bra för mig Anna och Laura. Men jag var så sjukt nervös innan. Det jobbigaste av allt var att dom va tvugna att filma hela framförandet också, usch :( Efter skolan gick jag direkt hem. Och somnade i soffan, haha så sjukt trött jag var! Men nu ska jag snart göra mat så att min älskade mamma slipper göra de idag, duktigt va? Sen måste jag plugga lite på spanskaglosorna.


klasskort, blev väl helt okej förutom att jag ser sjukt liten ut..
kram edith♥


take only what you need from it

Fysikprovet gjordes idag, ja där gjorde jag det sista jag kunde göra för mitt slutbetyg. Det kändes ganska bra, så nu gäller det att jag har rätt och att labrapporten också håller. Har sett Gossip girl nu också för hann aldrig se det igår när jag pluggade som fan... Otroligt starkt första avsnitt iallafall, utan tvekan bästa serien! Nu ska jag till ett möte så vi hörs sen pussss
MADELEINE


when you want something you've never had, you have to do something you've never done

Förlåt får den usla uppdateringen! I fredes blev de inte så mycket bloggande eftersom att efter skolan åkte jag direkt hem och packade sen stack jag ner i stan igen och hade träning. Vi lärde ju oss inget nytt, tråkigt :( Efter dansen gick jag direkt hem till Filip, Fanny var också hemma hos han. Vi lyssnade på musik och pratade. Sen köpte vi en massa godis. När vi kom hem åt vi tacos och sånt mys. Sen kollade vi på "i taket lyser stjärnorna" har sett den hur många gånger som helst, men tröttnar aldrig för att de är en så himla fin film! Sen kolla vi på en riktigt dålig film frozen. Hade ingen handling ju? Jo att en kille och hans tjej och en kompis fasnade i en skidlift ch satt där i 5 dagar, och så dör killarna och så överlever tjejen.. roligt? Men riktigt skönt för att Filip massera mig, riktigt skönt (a) Sen somnade lille Filip, haha awe så gullig! Men jag och Fanny börjar ha en djup disskution om läskiga saker, åh jag höll på att börja gråta :( Jag och Fanny skrämmer alltid upp varandra, inte bra alls eftersom att jag är jättemörk rädd.. Men sen så ville vi busa lite med Filip så Fanny ritade lite på honom, så busiga vi är! Jag och Fanny somnade runt 4, och Filip runt 12. Haha så tråkig han är :( Nästa dag hämtade mamma och pappa mig och vi åkte och kolla på tapeter och färg till mitt rum. Hittade änligen en tapet jag vill ha! Har letat riktigt mycket men tror att de bli en brun tapet med blommor på, tror att de kn bli väldigt fint. På kvällen kom Medeliene, och vi har i strort sätt bara pratat en massa. Skönt att prata ut ibland. Vi hade de iallafall de väldigt mysigt. Idag har jag absoult inte gjort något. Men nu måste jag börja skriva en dikt till imorgon?! Kommer inte gå så bra men får hoppas på de bästa.

söt prick Fanny gjorde, haha!


PUSS
edith♥

everything you did and said to me - made sense

Sov som sagt över hos Edith. Som vanligt flöt vårt samtal på så vi kom in på massa annat och helt enkelt pratade vi ut om allt möjligt. Jag har så lätt att berätta saker för Edith för hon har alltid så bra åsikter och lyssnar verkligen. Vi styrde in på så många olika samtalsämnen att vi glömde bort att göra det vi egentligen skulle gjort, fixat bloggen och så :$ Ber om ursäkt för det, header osv dyker upp snarast! (lovar)

Ett snabbt telefonsamtal med Emma påväg hem, fika med Davids familj och nu ska jag försöka få tag på antingen Johan eller Tim. Plugg plugg plugg står återigen på kvällens schema, bortsett från en timme som går åt Gossip Girls premiäravsnitt, VIKTIGT. Det får vi absolut inte glömma!

Kram, Madeleine


control yourself

I love my job. Om det är något jag ska arbeta med justnu så är jag glad att det är det jag gör nu. Mina små elever är SÅ golliga och Så duktiga, utvecklats på några få veckor och det är det som är grejen, alltid kul sen när man får höra beröm. Höjdpunkten var ju utan tvekan när Viki ramlade i bassängen med kläder, hon höll i en ring som ett barn fastnade i sen drog barnet för hårt i den så hon stod där och flaxade med armarna innan hon trillade i, tänk er sånt klassisk trill i bassängen. Alla skrattade, föräldrarna också. Funderar på vilket som var bäst, detta eller när Anna för en gångs skull var den enda som duschade innan träningen och så ringde brandlarmet... smidigt!

Hinner inte skriva mer, ska fixa lite och sånt innan jag åker till Edith där jag ska sova över ikv (L) Men ni får ha deeee

MADELEINE

Josefine kisemise. Här har ni ett levande bevis på att hon passar ihop med Erik Kisemisen.

oh this town, kills you when you're young

Pluggade en del innan med min nya pluggbuddy Tim, han är awesome att plugga med för han förklarar as bra och är lite bättre än mig så han kan hjälpa mig när jag har fel, alltid bra! Sen har jag ätit mina älsklingar kladdkakeballerinakex, finns inget bättre. Faktiskt en av de gånger jag dricker mjölk också. Himmelskt (A)

Och här får ni en bildbomb av mina favoritbilder som avslut på detta inlägg innan jag ska nanna.
Kyssss MADELEINE




if it's alright with you, then it's alright with me

nationella provet i svenska gick uselt. Funderade väl en aning för mycket på vissa frågor så insåg snart att jag inte skulle hinna med, bläddrade därför igenom häftet och gjorde de största frågorna, skippade ca 6 frågor... herregud. Liksom, inte hinna med alla frågor på ett nationellt prov? Skämmigt... Vi fick iaf ett gott skratt när alla satt där helt tysta och skrev, sen hör vi Emil utanför "Hallå, har vi börjat????" Tänk er sån grov skånska också hahaha ;D
Får hoppas att jag svarat tillräckligt bra på de jag hann med så det täcker resten av provet...


(första skoldagen)

Kram, MADELEINE

HALLÅÅÅÅÅ

Hej nu plötsligt är det såhär att jag e hyper.
"Hallåååååå! Tänk så hade de vart en iPhååååååån!"
"Hallåååååå! De va mina knappar de dära!"


Hehe love you Sandra-Landra

MADELEINE

follow me into nowhere

Förlåt att jag inte har uppdatarat så mycket dom senaste dagarna med jag har haft så sjukt mycket i skolan denna veckan. Imorgon har vi prov i engelska så kommer inte kunna blogga så mycket idag heller.. Denna dagen började inte bra för mig. Försov mig i nästan 1 timme. Och sen ösregna de ute, usch:( Vi började iallafall med idrott och hade kampsport? Haha men de va faktiskt kul (a) Roligaste idrotts lektionen den här terminen iallafall. När jag kom hem hämtade min pappa mig snabbt och så mötte vi Frederik i stan och tog en fika, dock var de vi köpte inte alls gott. Menmen nu är jag hemma och ska snart börja plugga till mitt engelskaprov imorgon, inte roligt :( Imorgon ska jag dansa och sen sova över hos Filip och så ska nog Fanny också vara med, väntar på att hon ska ringa. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på men vi kommer nog på något. Måste börja med min engelska nu. PUSSS


edith♥


pluggar

Hallå, sitter och pluggar med Johan han äger ut mig :( Haha jag kan ingenting... kul, blev riktigt sur när vi skulle öva i skolan också och jag inte fattade något... Det är nog som Tove säger att om man inte är van vid det så blir det mer frustrerande typ...

Iallafall har vi fixat filmmanuset nu och imorgon blir det taekwondo och förra årets niors nationella prov i svenska... (Y) (N)


MADELEINE

godmorgon

ska skriva ut min sv-läxa, sen drar jag snart till skolan, pooosssen

MADELEINE

äkta vänskap rostar aldrig

Som Madeliene skrev har blogg.se strulat hela dan. Menmen, vi hade no prov idag. Vet inte riktigt hur de gick, känns inte riktigt bra.. Gör verkligen allt för att få höga betyg, dock är de nästan omöljligt på petersvenskolan. Vi får se hur de går. Vi hade också hemkunskap och vi skulle göra soppa med bröd. Haha låter fattigt men de blev ändå rätt lyckat för jag och Alexander är bäst på att laga mat (a) Sen råkade jag spilla apelsinsaft på hans byxor, haha smidigt? Fast han blev inte sur, vi skratta bara. Efter skolan gick jag och Fanny hem och så hade skolfotona kommit. Haha blev helt okej. Fast hatar mitt leende på bilden. Ser lite... överglad ut. 
Och jag kom precis på att vi har glosor i spanska tills imorgon! Kan verkligen inget ord, så måste träna lite nu även om jag håller på att somna.

här kommer två bilder från igår.

älskar min gulliga Fanny.
Kram edith♥

rings

Blogg.se strulade en del innan, kan inte ladda upp bilderna idag så de kommer imorgon! Ni får två pics på fina ringar ist.


MADELEINE

dont know? - google it

Har varit nere på stan med Lilly, vi har kollat oss i alla roliga speglar... kan vara kul när man är så lättroad som Lilly ;) Sen har vi fetat oss som fan och bara snackat lite allmänt. Träffade Emelie snabbt också, så längesen! ♥
Bilder kmr strax!

MADELEINE

do more than exist

Kom på tsm med Fredrik att vi ska ha manuset färdigskrivet tills imorgon och vi är bara på början... blir kanske att stanna kvar efter skolan, inte så kul :( Ska försöka söka på det sista inför SOarbetet, har nog gjort mitt bästa även fast själva uppsatsen kanske inte lär bli så bra... känns som skolan bara går sämre och sämre för mig :(

Lägg märke till mina olika stora örhängen...

kramar madeleine

Live like you have never been and never will be hurt

Skrev inget alls igår, men efter skolan gick jag och Fanny direkt hem till mig och bakade pankakor, haha vi var bara sugna på de. Och sen satt vi ett tag och pluggade till no provet. Och helt plötsligt när vi pluggar så somnar jag. Men Fanny märkte inte att jag somnade så hon fortsatte att prata men sen efter 10 minuter när jag inte hade svarat hanne så märkte hon att jag hade somnat, haha gulligt(a) Kommer bilder från den dagen senare. Nu har jag precis kommit hem från min träning. Var riktigt läskigt för en tjej i min grupps knä som gick ur led när vi dansade, stackare :( Men kan inte skriva mer nu för jag måste gå igenom mina no anteckningar och läsa på hemkunskapsläxan en gång. Och förlåt för en urkass uppdataring men denna vackan har jag väldigt mycket i skolan. Kram edith♥

dresses

Skulle ju plugga men har kollat kläder på nätet istället... där ser man. Haha, men nu ska jag strax till dansen.


MADELEINE

jag är stolt, jag vet att du försöker

Idag har inte hänt så mycket, skola och sånt som vanligt, SO:n gick nog ganska bra fast det kändes som jag bara flummade en massa... Sen idrott - styrka - och nu ska jag snart på dans, haha finns inte så mycket mer att skriva... men vi hörs förmodligen ikväll!



kramar MADELEINE

he laughs about my dreams, but I dream of his laughter

Hej bloggen (:
Sitter och väntar att inspiration ska komma flygandes till mig haha detta är så typiskt... ska skriva om demokrati på SO:n och har ingen som helst aning om vad jag ska skriva om, underbaaart.

Diskutionerna idag var dock intressanta... "What would you do if you found thousand SEK on the floor?" "I would keep it." "Me too." "Yes, but that's money. It would be different if you like, found a horse." "I would keep the horse and use it like a motorcycle. Then I would park it in front of the school with oat so it could eat." "Then, it would come a shark..." "No."

Sen stannade jag Emma och Maja kvar på musiken och sjöng stämmor och snackade ooooooooch Maja fick upp en flash i sitt huvud som vi hade väldigt roligt åt.


Edith har blivit lite sämre på att uppdatera eller vad säger ni? Nu ska vi övertala henne att skriva mera! ;D

MADELEINE


3 oktober,

Laura sov här inatt. Vi hade rikitig roligt! Vi kollade på film och krängde en massa godis. Och pratade igenom en massa saker. Älskar henne något enormt, vi har alltid kul tillsammans. och alla minnen vi har skapat. En sak till dig Laura, jag älskar dig! Idag skulle jag igentligen träffa Madeleine så att vi skulle fota till bloggen. Men de blev inte så? För att jag kom på att vi hade 1 prov i no, 1 prov i engelska, hemkunskaps läxa och spanska gloser?! Helt sjukt att petersven lägger så mycket på en vecka! Så jag har fått stanna hemma och plugga. Men jag och pappa åkte också upp och kollade på tapeter till mitt rum eftersom att jag snart ska renovera de. Jag hittade faktiskt en väldigt fin tapet efter en lång stunds letande. Hade tänkt mig att jag ska ha en fondvägg med en brun/beige ton med blommor på, och resten av rummet vitt eller beige. Kan verkligen inte bestämma mig!
Imorgon ska jag och Fanny plugga tillsammans till no provet. Behövs efersom att jag ännu inte har gått igenom allt. Ska läsa igenom hemkunskaps läxan nu.
Kram edith♥



rather be hated for someone I am,
than loved for someone I'm not,
and I'd rather get hurted by the truth
than happy by a lie.

even the best fall down sometimes

even the wrong words seem to rhyme

Nu är det såhär att jag har chattat med Mirza Bico slå det ni! Har städat huset och borde plugga men nej... inte så bra på sånt som sagt. Imorgon är de EV, blir väl Make me wanna die? Maja har fått mig att verkligen ÄLSKA den låten.


MADELEINE

nailed it

Vaknade hos evelina och kände mig som en kastanj med läppar á la Kissie-style. Bättre förklaring= jag kände mig riktigt stickig överallt och mina läppar hade svullnat upp som de har en tendens att göra vissa morgnar...
Åt fiskar med tjajorna igår och när vi såg på filmen och det var som allra sorgligast började alla skratta så det var inte det allra enklaste att gråta alltså... seeeen var vi lite allmänt flummiga (:


Tyckte jag var duktig på att göra blommor... Väla nästa!

UPDATE: Var ju och tränade med Elin idag, gjorde hela passet (Y) Sen åt vi hamburgare.

puss madeleine

Citat by someone famous

"Alla människor drömmer, men på olika sätt.
De som drömmer om natten i det dammiga uppehållet av deras sinne, vaknar upp på morgonen för att få reda på att det var fåfänglighet.

Men dagsljusets drömmare är farliga människor.
För de drömmer med öppna ögon och får dem att bli verklighet."


close your eyes

"För om jag skulle säga att jag inte kände något under de dagarna så skulle det varit en lögn."
 
I'm exhuasted. Skulle kunnat somna nu men måste äta som jag typ inte har gjort sen kl. 10. Sen blir det förmodligen godis och sånt med girlsen + en runda I taket lyser stjärnorna. Om jag inte är så trött som nu kommer jag med all säkerhet gråta av filmen...


Förlåt var tvungen.... Isabelle and her killerblick!

Kisses!
MADELEINE

i love you pauline,

Har inte updatarat så mycket men blogg.se har strulat hela dagen-.- Iallafall Pauline sov över här inatt. Vi hade de riktigt mysigt! Vi stack också ut en stund och träffa Paulines kompis. Pauline skulle skjutsa mig en bit, haha men nej då kommer polisen och stannar men sirener på och allt! Haha så rädda vi blev :( Och sen när dom sa till oss så började jag asgarva och Pauline bara ja...eh vi ska leda cyklen nu. När vi kom hem till mig tände vi ljus och gjorde de mysigt. Så vi la oss i min säng. Vi va så sjukt trötta så Pauline bara sätt ett alram så vi vaknar om en timme så sa jag bara mmh och så somnar vi med kläder och smink på, hihi gulligt! När klockan va 6 på morgonen gick jag upp och tvätta av mig sminket och så somnade jag om till klcokan 11. Efter vi hade ätit frukost stack hon, för hon skulle följa med sitt lag :(
Ikväll ska vi ha gäster här, och som vanligt måste jag va hemma! Så ska höra om Laura vill rädda mig. Annars får jag va med min bror och Christoffer. Men nu måste jag duscha för dom kommer om 1 timme!

här får ni en liten bild sen i våras när jag och mammi var i Egypten,

åh, saknar!
kram edith♥


myyy loveable friend

evelina kommer hit nu :))))

erkänn söt bild :O kolla fisken blubb blubb

MADELEINE

jag saknar dig :/

Haaaj
Är övertrött så har tillbringat närmsta halvtimmen åt att skratta åt saker som inte är roliga... Sen har jag rensat en garderob på djupet, mycket ansträngande...
ha ha ha ha haaaah <--- så känns det just nu.
haha... är så sjukt trött men ska äta nu och sen träffa evelina och se på film, får se om jag gör både och samtidigt. Förlåt för tråkigt och flummigt inlägg...



Min färgvariation bland överdelar är lika med 0

MADELEINE

RSS 2.0