30 september

Äntligen hemma efter en jättelång dag! Började med gympa. Och de vanliga ämnena efter. Idag har jag vatt så himla trött så jag somnade på spanskalektionen, fast vaknade snabbt igen. Och så somnar jag på svenskalektionen också. Men Fanny väckte mig, haha gulligt? Efter skolan va de tänkt att jag skulle hem och plugga men Alexander ville att jag skulle följa med han och sen träffa hans kompis. Så vi stack till råå och hem till Alexander. Men de sket sig med att träffa hans kompis så vi va bara hemma hos han och chillade. Och kolla på bilder på när han va liten, hihi awe! Sen tog jag bussen hem. Och nu har jag ätit och ska snart gå igenom mina anteckningar i No och komma på lite jag ska fråga inför provet. Finns inte så mycket mer att säga.
Kram edith♥

It's never the and of
something good, it's always
a beginning of something better.


I need: you needing me

Ja, där fick ni ett litet gästbloggsinlägg av Gustavo, mkt fint, allt han skrev stämmer ju till 100 % också, så alla vet...
Strax klar med labbrapporten, underbaaaart! Och imorgon är det idrott direkt på morgonen, finns det något värre? Nej.
plus att jag funderar på att kaaanske köpa DEN HÄR:
 
Blusar som den gör sig väldigt bra på mig nu i vinterkylan när man behöver något som täcker armarna någorlunda... vanliga långärmade tröjor kan vara lite svårt för mig i och med att jag är så liten som jag är och mina armar ska vara så övernaturligt smala även fast jag försöker pumpa upp dem med hantlar... det funkar inte :( Därför är blusar perfekt, guds gåva till mänskligheten, tack så mycket.
Vet dock inte om jag vill lägga 300 svenska riksdaler på detta? :/

Nu ska jag ÄTA
Kramaar
MADELEINE

Gustav gästbloggar

Heeej fliickooor jag heter gustav och jag är 15 år bor i helsingborg oooooooch, men jag är upptagen.. Tråkigt va?
Madde tyccker att jag är jätttebra på allt så hon frågar alltid mig om jag kan göra heennes lääxor, men neej det klarar jag icke av :)
Hejdååå med vänliga hälsningar Gustav "kuuungen" Assarssooonn
Tieep PUSS!!!<3<3

sitter i skolan

Hej nu sitter jag i skolan med Emma och har ägnat typ en timme åt att skriva ett cp diagram som inte går att skriva jättekul -.- Men måste skynda mig nu, puss!

MADELEINE

I feel like if I don't give it another chance, I'm always gonna be wondering

Jag vet att jag inte uppdaterat så mycket de senaste dagarna, och jag ber hemskt mycket om ursäkt för de! Ska försöka att bättra mig även om orken och lusten inte alltid är på topp. Skolan idag? Har haft jättelätt för att bli irriterad hela dagen, vilket inte är alls likt mig? Men alla har väl såna dagar, right? Efter skolan gick jag och Carro ner och köpte bulle med bulle, hihi tjockisar(a) Sen satte vi oss på bussen till sofieberg och snackade lite, och så träffade vi Christian. Vi gjorde inget speciellt mest bara snacka, och så träffade vi lite annat folk också, och körde fotboll med 8åringar? gud så söta! Efter ett tag stack jag hem för att jag frös och att jag har läxor att göra.. Just nu har jag fasnat vid datorn fast jag borde sitta och plugga, men usch orkar inte! Menmen får väl sätta mig en liten stund, men 35 spanska ord lär jag mig kappast.

Nu ska jag ner och värma lite varm och oboy och sätta igång med min spanska. Ha en bra kväll!
Puss&Kram
edith♥

KLASSFOTO

Som jag lovade er alltså



Fick ta flera bilder på klassen för den första var jag tvungen att fota lite underifrån för att ingen skulle få blixten i fejset men det gjorde att alla blev i någon konstig vinkel och när jag fotar rakt uppifrån flashar blixten sig mitt i bilden...

Och här har ni mitt enskilda... haha

Hörs imorgon!
MADELEINE

innocent

Precis sett klart ett avsnitt av Tyra show, that I looove. Finns inte mycket som kan fånga mitt intresse så bra och dessutom lär man sig alltid något.
De diskuterade fördomar och att vissa kategoriserar människor enbart genom att se deras utsida. Orkar inte med sånna personer som kläcker ur sig massa fördomar och allmänt skit. Tycker bara de anses som ganska okunniga... självklart kan man inte hindra sig själv att tro saker och kanske dra lite för snabba åsikter när man ser något speciellt på en människa (det gör ju alla ibland, jag inräknad) men det är inte okej att t.ex. sprida vidare något man bara tror om någon och få det att låta som man vet det. Tråkigt med folk som gör så tycker jag...

Har hört och läst upp noveller i skolan idag, vi har ändå väldigt bra skribenter i klassen (Y). Jag kan inte välja vilken jag ska lämna in, jag har låtit många läsa min andra och tredje men hälften tycker att jag ska ta den ena och den andra hälften tycker tvärtom, själv har jag ingen aning -.- Ska låta evelina läsa dem, litar på hennes åsikt!

Fick klasskorten igår också, lägger in bild senare på gruppfotot och det enskilda.

Possen(L)
MADELEINE


"Blabla!" skrek jag.

Varit på dansträning, blev riktigt varm idag! Fuck alla som säger att dans inte är en riktig sport! Riktig workout är vad det är, punkt.

Sen har jag ätit min pasta som blev över igår för att ingen annan ville äta den... och skrivit klart min novell! Den lät platt innan (eller hur man nu ska beskriva det) men jag har ändrat en hel den och lagt till några roliga fraser, tämligen nöjd! Lägger upp någon av novellerna sen när jag har bestämt mig för vilken som ska publiceras.

Sweet dreams (A)
MADELEINE

Från lägret i april, fotad av Johanna tror jag det var? ♥

Expect the best, be prepared for the worst

Usch började klockan 8. Hatar verkligen att börja då, alla sitter och halvsover och halva klassen är inte ens där? Haha! Sen idrott, vi hade innebandy idag och de va helt okej även fast jag kanske inte är så jätte duktig på de. Efter skolan pratade jag och Fanny ett tag, behövdes! haha en del vet andlednigen. Men nu måste jag rusa för ska dansa och har inte ens bytt om!
pussar
edith♥


en kär lek

Bara ett inlägg igår? Dåligt... ska slänga in flera idag!
Äääälskade livskunskapen idag.
"Tina är det sant att du kan growla?"
"Ja."
"Men shit vad bra, då när du övar i skogen och det kommer fram ett djur så kan du ju bara RAAAAAWWWWR"
Haha du är för söt Julia ;) Riktigt rolig dag, har fått mig en massa skratt, speciellt under lunchen. Av vad minns jag inte längre. Idrotten var också kul, dock blev det lite hetsigt ibland... men fan vad bra alla kämpade! (Y)

Nu ska jag skriva min novell, har hela storyn fast måste omformulera den lite. Sen är det dans, Tess skulle tydligen skippa den men lille Edith kommer som jag inte har träffat på ett tag (L)


taste

possen
MADELEINE

Live like you have never been and never will be hurt

Dagen började med skola, på morgonen fick vi kolla på film med alla 8or. Riktigt skönt fast man var helt seg när den lektionen va slut menmen.. Sen hade vi svenska, debatt idag också. Jag och Fanny hade vänsterpartiet, och vi var ju jätteduktiga! Haha nej men de är faktiskt rätt kul, alla går verkligen in för de och en del börjar ju halvt bråka, haha herregud! På eftermiddagen hade vi musik, och vi har ett projekt där man ska skriva en egen låt. De är jag Anna och Laura i en grupp, vi är ju helt klart bäst ellerhur tjejer? :D Vi skrev iallfall en vers som låter bra. Jag har tänt ljus och har gjort de jättemysigt på mitt rum och nu ska jag springa ner och se om de finns något gott jag kan äta sen ska jag sätta igång med pluggandet. De behövs verkligen eftersom att jag är efter i matte och spanskan..usch säger jag bara!

kram edith♥


välja rätt är inte alltid lätt...

Åh jag vet inte vad jag ska göra med EV. Musiken är ju det jag känner mest för men jag får inte riktigt ut något av det. Matten behöver jag verkligen jobba med men jag vet inte om jag är sugen på gymnasiematte och allt det andra som också hänger med. Idrotten kändes helt rätt för bara några få veckor sen men nu fattar jag inte hur jag ens kunde tänka tanken. Tur det att jag inte bytte dit iallafall.
Jag kan ha SÅ svårt att välja ibland. Typ vad jag ska "satsa" på. Någonting som jag är bra på och som jag finner roligt och som jag kan utvecklas i. Tro mig, jag har testat mer än de flesta. Börjat och slutat, tagit pauser och börjat igen.
Jag antar att med småsaker kan det vara okej, som t.ex. att man har flera favoritlåtar (för det är ju omöjligt att bara ha en..) men snart kommer vad jag tror ett av de största valen i mitt liv hittills - gymnasievalet.
Jag har ingen aning.
Jag funderade starkt på media ett tag men sen vet jag inte vad som hände, om det var allt snack jag hört om det eller det faktum att media faktiskt inte finns att välja längre, som fick mig att börja tveka. Om anledningen är att media har tagits bort antar jag att det bästa för mig skulle vara samhälle+media. Har även tänkt på samhälle ekonomi men eftersom jag inte är speciellt insatt i det så vet jag inte... Natur var förut ett big NO-NO för mig innan men nu plötsligt känns det ändå möjligt. 
Och att Tove börjar snacka om att man ska välja program efter hjärnan och skola efter hjärtat gör inte saken bättre... sitter och väntar att min hjärna eller mitt hjärta ska säga något till mig men dom är helt tysta här alltså... taskigt läge.
Okej, men paniken kan vänta ett tag. Vi har fortfarande ett antal månader på oss ;D

MADELEINE

TO ME, you are perfect

Det bara är så


Ska plugga franskaglosorna en sista gång för Juhan var här och hämtade böckerna innan (: Sen ska jag nanna för är lite småtrött efter träningen.

Ha en trevlans kväll folket!
MADELEINE


I'm only me when I'm with you

Nu är jag hemma igen, har varit på väla nästan hela dagen. Köpte inte så mycket menmen måste ändån spara för jag blir alltid av med mina pengar så himla snabbt! helt sjukt ju:( Skulle igentligen städat min graderob idag men jag hade ingen lust eller ork för att göra de. Och jag måste sätta igång med att plugga nu, för jag ligger bak i riktigt många ämnen och om 5 veckor åker jag till Egypten :D Kan också informera om att jag inte kommer blogga de 2 veckorna jag är borta! Åhh jag längtar riktigt mycket, ska bli riktigt skönt att slippa Helsingborg, orkar verkligen inte med de just nu. Men nu måste jag plugga och sen somna till någon bra film.


kicks makeup store-260kr ungefär



cubus-129kr
Puss&Kram
edith♥


dear you, love me

Min familj hade varit ute och plockat sura äpplen och skulle göra äppelpaj men så ändrade dom sig? Taskigt.. Nu ska jag se om det finns något annat att äta och duktig som jag är har jag pluggat lite franska! Kunde mer än väntat och känns skönt att ha svenskan klar också. Bara några matteuppgifter, sen är allt klart (Y)


(L)

MADELEINE

sticker till väla..

Godmorgon alla söta! Vaknade för någon timme sen, skönt att sova ut idag. Brukar inte annars sova såå länge. Idag ska jag och mamma och Frederik till väla. Hade tänkt kolla på lite armband och några skor, men tror inte de är de jag kommer köpa precis, hihi (a) Kan inte skriva så mycket mer för just nu har jag jätte brottom och måste hoppa in i duchen vilken sekund som helst.
Puss&Kram
edith♥

Forget love, I'd rather fall in chocolat!

Godmorgon!
Jag fattar ingenting om Blog Awards. Vilka vann ens?
Nu ska jag laga mat och plugga franskaglosor... puss!

Min sommardrog:

MADELEINE

wish you were here

Förlåt för att min uppdatering har varit usel men jag har haft fullt upp. Laura sov här inatt och vi hade de supermysigt med tända ljus och musik, hihi iloveu! Idag har jag absoult inte gjort något, eller jo rensat lite bland mina kläder. Men är inte ens halvägs och har redan hållt på i 2 timmar:( Blöö jag får fortsätta imorgon, för just nu ser de helt enkelt inte okej ut! haha. Sen har jag ätit pizza med Frederik och mamma, mums! hemmalagad pizza är ju sjukt mycket godare än sån man köper! Och har letat efter kamerasladden hur länge som helst och så hittar jag den under min säng, är de inte där man letar först? neeeeej inte jag iallafall, har fan sprungit runt i hela huset och letat! Menmen nu ska jag va lite social på msn!


mums(a)

ja vet, min katt är världens sötaste!
puss&kram
edith♥


HELVETE jag missade 00.00

Skrivit klart min svenskanovell, puh! Fast jag borde göra matte och franska. Var finns min motivation? Hmm, typ gömd under hallmattan. Imorgon MÅSTE jag fortsätta plugga. Har faktiskt gjort 2 franskauppgifter, duktig som jag är (A

För övrigt har jag inget speciellt att komma med förutom att jag blivit kär i mörkblå partyoutfits, så himla fint till typ nyår.




när du vill ha något du aldrig haft måste du göra något du aldrig gjort

med de orden säger jag godnatt!
MADELEINE

he tastes like you, only sweeter

Jag har varit med om världens mest oseriösa träning... anledningen? Rebecka tränade oss -.-
Emad är inte sådär jättesmart att låta henne träna oss när hon egentligen ska träna med oss. Typs som att en lärare låter en elev hålla i lektionen. Ansträngande "träning" idag ja ;)

Sen jobbar båda mina föräldrar idag så jag stod lite för maten (: ska passa min lillebror och sånt också... sen ska jag hålla mig uppdaterad om vad som händer borta hos Blog Awards! Har ingen som helst aning om vem som kommer vinna årets blogg, lutar inte åt något håll för mig alltså... så det blir spännande!

&jag vet inte vad det är för fel på mig men jag KAN INTE plugga just nu :( har kastat en blick på böckerna såå många gånger och känt skuldkänslor några minuter senare för att jag inte öppnade dem... suck. Jag kan göra allt förutom det, träna och städa. Nu MÅSTE jag plugga.

LOVE,
MADELEINE

oredigerat, därför lite dåligt ljus

praoplats fixad!

Eller nästan iallafall ;) Har fått höra lite om vad det är jag ska göra isåfall och det låter riktigt kul, denna gången kanske jag tillochmed lär mig något annat än namnen på alla som jobbar där... skriver mer när jag vet säkert!

Idag ska jag jobba extra mycket så skippar träningen, sen är det bara att ta itu med allt plugg när jag kommer hem. Matten som jag halkat efter på, franskaprov och svenskan. Blöö

Det här skulle man inte tackat nej till att bo i!






MADELEINE

laura♥edith

Just nu sitter jag med söta Laura. Vi har vatt och köpt godis, och sitter just nu och kränger godis, tjockisar:( Innan va jag och dansade, riktigt bra träning idag. Fast min buss kom inte:o så jag fick ta den senare och då kom jag 10 minuter försent, åh pallar inte :( Haha debatt i skolan idag, gick ju jätte bra för vår grupp! Men nu ska vi fortsätta dunka musik och kränga godis. pussss


edith♥


SUMMER RAIN COVER BY MADELEINE AND EVELINA

Here it is... den allra första hela låten jag och evelina spelat in, så inte massa kritik nu va? vi vet att det inte låter perfekt överallt men det får ni tåla ;) och bilderna är en enorm blandning av gamla och nya, seriösa och oseriösa (för att inte tala om filmerna...)

evelina spelar och vi båda sjunger, dock har vi spelat in våra röster flera gånger med stämma också för att det skulle låta som flera som sjöng
Haha och det som hörs i början och slutet orkar vi inte riktigt kommentera...


MADELEINE

twinkle, twinkle

Har skrivit om det lite innan, men vi arbetar som sagt med ett filmprojekt i skolan. Är ju i grupp med Emma, Landen, W och Tamara. Ska bli sjukt kul, vi gör det som en riktig film med anslag och alla andra delar i filmen, sen i slutet ska vi spela upp alla filmer och ha en "Oscarsgala". Vi skrev klart mainmapen för manuset idag, resten tar vi nästa vecka, och vi har redan massa effekter osv... (Y)

Sen stack jag till evelina och gjorde hallonsås till vaniljglassen, så himla gott! + vi fixade videon till låten, lägger upp den strax...

Nu ska jag se The Notebook en sista gång innan vi lämnar in den, en av de bästa filmerna jag sett helt klart.


love (L)

MADELEINE

that's a secret I'll never tell

Har kortat ner min novell riktigt mycket nu, även bytat rubrik, den förra kändes så stel på något sätt. Tänker också tillägga att mina fötter svider som fan efter att ha gått runt med klackar hela dagen :( De är ju inte särskillt höga, men det känns nivet. Jobbigt ibland, synd för de är ju så himla snygga (H) Hoppas det lägger sig tills imorgon, idrott direkt på morgonen ju! Mmmm, tempting ;)




Okej, så dessa bilderna passar in sjukt bra!

Puss!
MADELEINE

i miss you, i really do

Hej, ursäkta för dåligt uppdaterande men idag har jag absolut ingen lust att blogga. Alla får väl ha de, så de får ni acceptera! Dagen idag? Hände väl inget speciellt. Imorgon är de dans, sen ska min älskling Laura sova här. Och vi ska ha lite tjejsnack och annat mysigt. Behövs verkligen för de finns en del vi behöver prata om. Orkar inte skriva nu ska typ sova eller något fanvet jag :(



kram edith♥


your eyes, your eyes

Stan med Sandra och Lotta, fikade och irrade runt bland alla möjliga ställen ihopp om praoplats, guess what? Ingen napp någonstans :( Fixa praoplats är nog bland det svåraste som finns för ingen tar emot typ... ska fortsätta med det sen..

För nu måste jag ta tag i plugget!

Hade lockigt hår idag för har inte haft det sen permanenten... hursomhelst trivs jag i det! Luggen lägger ssig så fint då. Och så somriga örhängen på det... saknar sommaren riktigt mycket! Men för det måste liksom inte hösten vara sämre, man får göra det bra. Jag och Robin och många fler fyller ju år i världens bästa månad ;)

WINTER FORMAL nu då!

MADELEINE

face

Ber om ursäkt för den usla uppdateringen, har haft fullt upp!
Idag ska jag ner till stan och försöka fixa praoplats med Sandra, ev. köpa smink. Uppdaterar och lägger in bilder senare om jag hinner, puss!


Såhär kunde jag och Hannah böja adjektiv förut: töntig - töntigare - Robin

Grattis i efterskott nu är du lika stor som mig (H)


MADELEINE

the only thing standing in between you and me: reality

Kom hem för ett tag sen. Idag va de föräldrarmöte och så skulle alla big business grupper stå och sälja bullar eller liknade. Vi hade ett lotteri, haha (a) Men de gick faktiskt bra för vi fick in 130 kr. Men de jobbiga är att någon jävel har tagit 150 kr som vi har kämpat för att tjäna in:( Åh pallar verkligen inte såna! Menmen vi får väl lösa de på något sätt. Och nu har jag så sjukt ont i halsen igen, usch hatar de! Och imorgon ska jag Laura och Fanny hålla i uppvärmningen på gympan. TAGGA TJEJER! Haha de kommer ju gå "jättebra"
Borde igentligen plugga just nu men kan inte dra mig ifrån datorn, inte bra :( Men måste för hade tänkt mig att lägga mig tidigt ikväll.
'
    the only thing standing in between you and me: reality
    kram edith♥


jag älskar dig mamma♥

Dagen idag har varit väldigt mysig, jag har tillbringat den med min lilla mamma. Vi bestämde oss för att göra äpplekaka. De blev väldig lyckat, vi snackade också en del. Sen gick jag upp och sov bort resten av dagen. Mår inte bra alls, och missade dessutom dansen:(


älskar dig mamma♥



nu måste jag verkligen plugga.
puss&kram
edith♥


and here we are

Tjaaa

Idag var det skola och sånt, inget särskillt men vår svenskalärare Björn som har undervisat oss sen sjuan meddelade oss att han ska sluta... riktigt tråkigt faktiskt. Han har ett väldigt speciellt sätt att lära ut på och till en början var han väl mest bara konstig men nu på senaste tiden (halva åttan) har jag insett vilken bra lärare han faktiskt är, en av de bästa vi har/har haft. Efter varje lektion har man alltid något nytt med sig och koncentrationen är väldigt hög, vi lyssnar väldigt bra på honom och lär oss riktigt mycket. Han pratar på ett sätt som får oss intresserade och variationen är också enorm, stort plus (Y)
Nu i nian har vi redan förlorat en lektion i veckan av honom då vi fick ha vikarie istället och det har känts tomt och ovant i och med att lektionerna blir så mycket mer annorlunda då, jag har ingen aning om hur det kommer bli nu när vi inte ska ha honom alls längre. Och det känns ostadigt med betygen, att de nu inte ska sättas av honom som känner oss alla så väl, på vilket sätt vi skriver på och hur vi har valt att använda allt det vi har lärt oss av honom.
Nu ska jag såklart inte ha negativ inställning eller så, för just nu har vi ingen som helst aning om vem som blir vår nya lärare men jag menar bara att det kommer kännas tomt utan hans ständiga "skämt åsido!" och alla överraskningar inför kommande projekt. Den nya läraren kan vara hur bra som helst, men inte en chans att han/hon kommer vara som honom... ja, hela situationen är lite sad haha.

Nej, nu ska jag sluta skriva min bibel här... ska äta lite och sånt innan jag går till dansen, fast jag vet inte riktigt om Edith ska gå om hon inte mår så bra? ;/ Hoppas hon kan iallafall!


Älskar denna bilden!

Kram
MADELEINE


b e a u t i f u l


Josefine♥

Daniel♥





avslutar med en bild på Frederik.
Jag har världens sötaste kusiner och världens bästa bror, kärlek till er!♥
kram edith

hemma idag

Fick vara hemma idag för jag vaknade upp med fruktansvärt ont i halsen och kände mig väldigt slö. Nu är de lite bättre fast jag mår fortfarande dåligt. Vaknade för någon timme sen. Mamma är också hemma idag för hon känner sig inte heller så bra. Tror vi ska kolla på en bra film snart. Usch hatar att va sjuk, de ända man kan göra är att plugga som verkligen behövs, och kolla på tv, menmen lite mysigt är de. Funderar på att de "I rymden finns inga känslor" men den verkar inte så bra. Finns inte så mycket mer att säga.
puss&kram
edith♥


Daddy Yankee Ft Don Omar Hasta Abajo Remix Official


Slänger in en video på låten jag och Edith dansar till imorgon! Lite random takt i början, men sjukt bra låt att dansa till!

MADELEINE

update!

FÖRLÅT. Har ju "datorförbud" så... inte hänt mycket idag, skola och sånt...

Jag: Jag ska till New York iiiiih!
Emma: Jag ska till Grand Canaria!
Gustav: Jag ska till Småland

Hahah, men måste typ dra nu puss!

MADELEINE

you blow me away

Kunde inte uppdatera så mycket igår förlåt jag vet men har haft fullt upp! haha riktigt kul på väla med Laura. Har alltid så himla roligt med dig, synd för alla som inte förstår vår humor, haha i love u! Hittade faktiskt ett par mjukisbyxor att ha hemma, jätte gulliga faktiskt. Och sen hittade jag en brun kofta som är riktigt snygg den med. Efter väla stack jag och Laura till ikea och åt kötbullar, potatis och brunsås, hihi (a) riktigt gott och mycket bättre än donken. Finns inte så mycket mer att säga, för nu ska jag plugga tills jag dör typ, åh så sjukt mycket vi har i skolan just nu :(


min älskade Laura♥

only - 399 kr

cubus - runt 250 kr
puss&kram
edith♥


true

Vi förlorar människor vi älskar för att det är meningen att de ska älska någon annan. Vi förlorar dem för att vi är avsedda att finna någon annan. Det är ett enkelt faktum som är svårt att acceptera eftersom vi är för envisa att släppa något som inte tillhör oss längre.


MADELEINE

the big apple

Är jag redo för allt detta, skylines, skyskrapor, bokeh-effekter och fashion i massor?
Mais bien sur, more than ready (can't wait)






MADELEINE

för vi är - kind of

Godmorgon!
Stack ner och fikade igår kl. 8 med Evelina, Julia, Sandra och Agnes, sen blev det lite ändrade planer så vi träffade Josefine, Erik, Henrik och Oskar istället. Gick inte hem sådär jättesent men somnade typ direkt, herregud vad skönt det skulle vara om man kunde göra det varje kväll...




jag saknar sommaren... :(

MADELEINE


tack för helgen!

Godmorgon? haha nej men vakna för någon timme sen. Och ligger fortfarande i min sköna säng(a) Igår hade vi gäster, och så spelade jag fifa med min bror, nikolaj och tobias. Haha jag var ju "jätte" duktig, och har lärt mig att de går verkligen inte att smsa sammtidigt som man spelar, menmen efter ett tag stack jag ut och träffade caroline och så stog vi och vänta på att christian skulle komma, åh fett kallt ute:( när han kom så gick vi in och spelade något tvspel som jag inte kommer ihåg vad de heter, men skulle typ ta bilar och köra iväg med dom och börja bråka med gäng, haha riktigt svårt:( sen stack vi ut och träffade en massa folk och gick mest runt och frös, men vi hade kul ändå. Sen följde christian mig hem, hihi så gullig. När jag kom hem va jag helt slut och satt och prata med mamma och sen gick jag upp och somnade direkt.
Nu måste jag verkligen börja fixa mig för jag och laura ska till väla om en halvtimme. Laura bara asså är inte väla stängt idag? jag bara nej? haha så söt! puss&kram
edith

Zac Efron♥

follow me into nowhere

Haaaj, tränat klart och sånt, är riktigt trött men ska med ikväll ändå. Ska äta och välja kläder osv. innan jag åker, ha en trevlig kväll alla!

+ min och evelinas låt kommer upp snarast, vi ska bara välja vilken version och fixa bilderna till videon!



MADELEINE

hej...

nu måste jag åka till min träning en timme tidigare bara för att mina föräldrar inte kan skjutsa mig annars... kanonkul (Y)


förbereder!

MADELEINE

du är det bästa misstag jag gjort

HELLO
Kommit hem från evelina (liten bokstav, liten bokstav!) nu. Vi såg som sagt Juno, riktigt bra film, verkligen one of a kind. Ska tillägga också att vi spelade in en låt igår haha... lägger in den när vi har fixat med YouTube och så.

Idag var det mpskolans dag, inga lektioner utan vi var indelade i faddergrupper och hade lekar och sånt, var med Johanna och Alexander så det var ganska kul... satt och åt med alla i korridoren sen. Efteråt hade vi skolval, ska bli spännande med resultaten på måndag!

Ikväll ska jag ta det lugnt och läsa min SOLOtidning som har kommit nu, imorgon kväll blir det att träffa girlsen (L)


(från i maj)

MADELEINE


förlåt!

förlåt för dålig uppdatering tänkte bara visa att jag lever! Min mamma var på dåligt humör igår så hon dödade datorn medans jag skrev ett inlägg... inte kul :(
Men nu ska jag iaf se Juno med Evelina och äta kladdkaka :D
Pusshej,
MADELEINE

nu blir de idol med min bror!

precis ätit, hade inte orken att laga något så de fick bli en billys panpizza, tjockis (a) har pratat lite med frederik han får mig alltid att må bra, vi satt nyss och asgarva, du är en av dom som betyder mest av allt för mig! och jag är så sjukt glad över att vi har kommit så nära varandra. älskar dig något enormt!

mums!

nu ska jag inte va sån osocial, ska kolla på idol med minn bror, hihi mysigt!
puss&kram
edith♥


truth hurts.

allt har blivit så himla fel, jag orkar inte med detta mer. snälla, ta mig här ifrån bort från denna värld
till en plats där allt är underbart och ingen har besvär. jag orkar verkligen inte höra en massa värdelösa svar. seriöst skärp dig? snälla jag orkar inte mer. även om jag försöker glömma allt så kommer de alltid tillbaka, och jag får en klump i magen. allt känns så tomt som att jag är den ända i världen. och varför är de alltid jag som ska stå för skiten och alltid jag som ska får ta dom svåra besluten? börjar bli väldigt trött på detta och de gör mig så himla ledsen. men du ska veta att de är inte alltid mitt fel, säger heller inte att de är ditt men du får mig verkligen att känna mig som en dålig människa. orkar inte heller med människor ska överdriva allt hela tiden, fattar du inte att de gör folk ledsna?  allting känns så värdelöst vill bara komma bort, bort till andra sidan av himlen eller nåt,
bara känna en känsla av lycka igen. bara kunna vara glad och skratta igen. jag orkar inte mer, gud lyssnar inte på mig, hur mycket jag än ber. ´jag hatar igentligen ordet "dissad". och jag vet exakt hur de känns, och de är ingen rolig känsla, så förlåt..

-----------------------------------------------------------------------------------------
nu ska jag inte vara sån ledsen, var bara tvungen att skriva av mig lite, vet inte känner mig bara lite deppig och nere just nu. så jag tror jag ska prata lite med frederik och se om ha kan få mig på bättre humör. sen måste jag också göra lite mat, för mamma är inte hemma idag, men tycker faktiskt det är rätt kul att laga mat. får bli något enkelt. puss
edith♥

jesse metcalfe



tror jag är kär, hihi ;$
edith♥


nu blir de film och mys

nu sätter jag på john tucker must die. har sett den tusentals gånger men de är ändå så himla bra!


puss&kram
edith♥

12;17 hemma idag!

hej, blev att vara hemma idag för mig, vaknade upp med fruktasvärt ont i halsen och kunde knappt röra mig, usch hatar verkligen att vara sjuk. de är riktigt tråkigt! just nu smsar jag med fanny som är i samma big buisness grupp som jag och hon skrev precis att dom hade sålt slut på alla gräddbullar! riktigt bra är de, trodde verkligen inte vi skulle få dom sålda men jooooo :D hihi. måste verkligen se till att bli frisk till imorgon för då ska jag ju dansa. har fortfarande så sjukt mycket träningsverk från träningen i onsdes. åhh varför stretcha jag inte? :(  nu ska jag inte klaga mer. tror jag ska sätta på en bra film med varm oboy och vila lite för de behövs!


lite små gullig bild? ska göra lite varm oboy nu.  poss
edith♥

Ain't no sunshine.

föööörlåt för jätte dålig uppdatering idag! men har haft fullt upp hela dagen och inte haft varken lust eller orken att blogga. ber om ursäkt för de men de kommer att bli bättring på de! idag  hade vi skolfoto, fick sitta ner. hihi blev helt okej faktiskt. just nu hetsar min käre broder, och är allmänt störd. hahah sött! har tagit hans dator därför han är som han är ;) imorgon är de bb. och vi taggar för de! haha :( stå och säja gräddullar i stadsparken. men duktiga är vi, hihi. nu måste jag sova för annars kommer jag somna imorgon när vi ska intervjua politiker. haha puss&kram 
edith♥


winter formal

Skrivit klart min novell nu. WINTER FORMAL, utspelar sig i New York. Puh, säger jag bara! Noveller går faktiskt inte bara att skriva sådär. Kan inte låta bli att skratta åt några av mina kompisar som tyckte att det lät jättelänge när vår svenskalärare berättade att vi skulle skriva en längre text under ca 2 och en halv timme när det blir dags för nationella proven... tro mig, det är väldigt kort tid, alldeles för kort tid ;)

Hörs imorgon!

MADELEINE


you're as week as the hearts you break

Tjaaaa
Förlåt för halvdålig uppdatering! Fast har dock inget speciellt att skriva... skolan gick bra idag, vi hade inga lektioner (y) Skoljoggen först och därefter satt vi bara och snackade, spelade spel och jag läste Alexanders novell, tror det är den bästa novellen jag läst på lääääänge, hahahhahaah! Lunch, sen slutade vi (:

Ska skriva klart min novell nu, den är väldigt olik den första jag skrev, men man ska ju variera sig så... ska äta snart också, är dödligt hungrig och det luktar gott från köket (H)

Ha en bra kväll så hörs vi imorgon!

Puss,
MADELEINE


riktigt semestersugen!


i hate love..

hemma igen, åhhh så smidig jag är, kommer en halvtimme försent för att min buss inte kom så jag fick ta den senare bussen:( menmen de va iallafall sjukt roligt! men måste säga att dansen är väldigt svår men tror jag kan den ska gå igenom lite snart. känner verkligen att reggeaton kan va min typ av dans för man rör sig så mycket och då blir de så roligt. imorgon är de skolfoto, usch vill inte! blir ju aldrig bra. förra året ser jag ut som värsta äckliga fjortisen:( och jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska ha på mig. ska leta igenom hela garderoben nu och hitta något riktigt fint, hihi har precis kollat på idol med mamma. älskar de och så sjukt duktiga vissa är! nu måste jag börja fixa för imorgon.


åh, var tog sommaren vägen? nu är de kallt och regningt ute. längtar så efter sol, värme och långa utekvällar!
slänger in en liten bild från förra vintern.  pussar
edith♥

silence that isn't awkward

dagen idag? usch säger jag bara! vi började klockan 08.00 med matte och no. efter lunch åkte hela ps till pålsjöskog för att "springa" skoljoggen, men vi gick hela vägen i mål. lite små mysigt faktiskt, fast väldigt kallt dock. men de gick som de gick och jag kom in på 1 timme och 2 minuter. haha jätte duktigt edith! menmen efter skolan va de tänkt att jag skulle sola för att bli lite brun inför klasskortet, men de sket sig. :( ska strax åka och dansa med tess och madeleine. ska bara byta om sen tar jag bussen ner, puss&kram! edith♥


jag vet en väg vi kan gå

Hej alla! Så kul, typ hela ps sprang förbi mig och Evelina när vi var påväg tillbaka till skolan, höll utkik efter Edith men såg henne inte... måste bero på att hon och hennes snabba ben låg långt framför alla andra!
Imorgon är det alltså vår tur för skoljoggen... underbart, jag älskar ju att springa. Gjorde det precis på idrotten, sen satt jag och Sandra och käkade chips och snackade för det tyckte vi verkligen att vi förtjänade!

Håller med Edith som hon skrev i inlägget under, jag ska nog försöka utveckla mina inlägg lite mer, det är bara det att man inte har något speciellt att komma med nu när det är så mycket skola och sånt... ska försöka bättra mig dock!


Isabel ♥

MADELEINE

grattis madeleine!

hejhej, hemma från en lång dag i skolan, helt okej dag faktiskt. fast jag försov mig i en timme, haha inte bra alls:( efter skolan stack jag och caroline och fanny ner i stan och kollade på kläder en runda. hitta en del jag ville ha. men jag måste spara till min odd molly jacka som jag ska köpa, den är ju så sjukt fin, hihi. menmen än så länge för jag väl bara drömma. imorgon är de skol joggen, och de ska bli så sjukt härligt att springa 6 km-.- haha åh hur kommer detta gå med min "bästa" kondition, usch :(
måste bara tillägga att bloggen är en del av mitt liv, som en dagbok som beskriver mig och hur jag är. så därför kommer jag framöver skriva mer om känslor och annat. tror också de är roligare att läsa än en massa löst snack om vardagen hela tiden.

nu ska ja fortsätta med pluggandet, och sen duscha. puss & kram
edith♥


FÖRATT IDAG FYLLER JAG ÅR!! :D

Kan inte skriva så mycket nu ;) Men tack alla för presenter, hälsningar, sms ochsåvidare ♥♥
Nu kommer snart mina gäster så jag kan kränga tårta (H)




MADELEINE

sweat dreams.

nu är väl de mesta gjort, och jag ska sova nu. imorgon har vi något som kallas big business, där man ska göra ett eget företag, och komma på en bra affärsidé och sedan tjäna pengar på de i grupp. de kanske låter roligt när man skriver de. men de är ett helvete rent ut sagt. mycket svårare än vad man tror. usch :( menmen de löser sig säkert. efter skolan ska jag och annie ner i stan och kolla lite på kläder och sen sticker vi och solar, måste ju va lite brun till klasskortet. just nu är jag jätte blek, usch!

en liten söt nalle som beskriver mig just nu, hihi men nu ska jag krypa ner i min mysiga säng och försöka sova lite nattinatti!
edith♥


I believe in happy endings.

så fixat klart med rummet, och de ser väl helt okej ut nu. idag ska jag försöka att somna i rimlig tid, eftersom att de är skola imorgon, men de brukar aldrig gå för de finns så mycket annat man kan göra:(

innan jag somnar måste jag:
*förbereda för imorgon
*duscha
*sätta i en hårinpackning
*måla naglarna


 så nu vet ni allt jag måste göra för imorgon, lite smått stressad!


långt ifrån färdigt, men ändå mysigt, hihi love it!♥


åh har alltid så svårt att bestämma mig för vilken färg jag ska ha. menmen bloggar mer sen
puss & kram!
edith♥

tack för igår!

Har lyckats skriva lite om valmanifest, herregud vilken tid det har tagit... har knappt öppnat matteboken, hur ska jag hinna? Min skola har verkligen överflöd när det gäller läxor, och när vi inte har det så är det uppsatsinlämningar eller stora projekt som kräver extra arbete hemma... har aldrig fattat hur det går ihop när man jämför med andra skolor som bara har hälften så mycket som oss?

Och tack alla för igår! Hade riktigt mysigt trots hur det var i början haha men roligt iallafall att vara med alla samtidigt och skratta och ha kul ♥ & massa fina presenter!



5 armband (armband för hela året, jadå!), strumpor, knästrumpor, benvärmare, smink, necessär, bälte, choklad, pengar, presentkort m.m.

Jag måste också sluta bry mig om fel saker. Inte lägga energi på onödigt skit. Tack Agnes för dina ord igår ♥

MADELEINE



hate this part.

så hemma igen. vatt  på ikea hela dagen, köpte en ljus rosa byrå, jätte gullig faktiskt och en massa ljus. behövs nu när de börjar bli mörkt och trist ute :( kommer bilder senare på hur de blir.
åh så snabbt hösten har kommit, de är mörkt mycket tidigare och det är mycket kallare, och just nu ösregnar de ute, menmen de är faktiskt mysigt på något sätt också, att komma hem och sätta på en bra film och ha massa tända ljus omkring sig med varm oboy! underbart, hihi (a)


nu ska jag fixa lite med mitt rum och städa lite, för de behövs verkligen! skola imorgon, åh orkar inte, börjar redan bli lite smått skoltrött. puss!  edith♥


V A C A T I O N

Hej, jag har inte pluggat något alls sen förra inlägget... sa ju det, att jag är sämst på att plugga och lyssna på mig själv :( men om jag inte gör det nu så kommer det skita sig imorgon... kul också att jag har glömt mina böcker i skolan...




Ni får lite semesterbilder bara för det :d

MADELEINE

in the end, we lie awake

Kom hem från en stund sen, blev inte sådär jättemycket träning men aja, kul var det iallafall! Åt sen efteråt också och snackade lite och sånt. Detta ska göras om!

Nu ska jag typ bara plugga -.- och sen om jag hinner möta upp evelajnaaa




lite från igår ♥

MADELEINE

i love everything you hate about yourself.

godmorgon. åh gud va jag älskar min nya säng! så sjukt underbar är den. så nu ligger jag och lyssnar på "love the way lie" jätte fin låt. går inte att komma upp från denna sängen. den är jätte mysig, hur kommer detta gå när jag ska till skolan? kommer ju försova mig varje dag:( och nu tjatar mamma på att jag ska komma ner och äta frukost, så jag får väl ta tag i mitt liv snart. vi ska ju till ikea idag igen. kommer nog mobiblogga senare. ha de bra!  kram edith♥

Eminem ft Rihanna - love the way you lie

overthinking

Hej, ska bara uppdatera lite snabbt, ska snart cykla till Elin så ska vi möta upp Johanna och dra till Filborna. Sen när jag kommer hem måste jag verkligen plugga :(
Lägger in bilder på vad jag har fått och sånt senare!

MADELEINE

happiness is only real when it's shared.

hej alla söta. kom hem för några timmar sen från madeleine, blev en mycket trevlig kväll men lite seg i början dock. vi åt lite thai mat och snackade, så de va chill :D fast maten va lite stark:( men jätte god ändå! nu ligger jag hemma helt död i min nya stooooora säng! åhh älskar den, har massor med kuddar och har gjort de jätte mysigt! imorgon måste jag verkligen till väla för jag måste hitta något nytt att ha på mig till skolfottot, så tror jag och mamma går in där en runda när vi ändå ska till ikea. usch nu orkar jag inte skriva mer. måste sova för mina ögon stängs hela tiden :( kram   edith♥



right here

HEJ.
Har inte skrivit på ett tag, jag veeeet och kommer nog inte skriva på ett tag sen efter detta, igår åkte jag ner till stan med Lilly, vi åt glass och gick sen vidare till Mezo där det var massa andra och sånt.
Idag har jag mest bara tränat, har inte förberett sådär jättemycket inför kvällen, men det behövs inte riktigt heller. Ska komma över några vänner och så (:

Så gulligt också att Anna kom ihåg min födelsedag haha ska komma ihåg hennes också...

Nu väntar jag bara på att Tess och evelina (liten bokstav, liten bokstav!) ska komma hit så de kan hjälpa mig att tända några ljus... jag suger nämligen på att hantera tändstickor, illa... Kraaam



MADELEINE

grattis mamma!

de blev en riktigt myskväll med familjen igår, och när jag la mig på sängen så somnade jag direkt, med smink och kläder och allt, haha gulligt? va så sjukt trött! och nu har jag vaknat till liv igen och har ätit frukost och firat mammi lite också. nu ska jag bara dra på mig lite kläder och sätta upp håret i en boll. orkar inte sminka mig, orkar igentligen inte de kladdet överhuvud taget. menmen,  jag och mamma ska åka upp och kolla på färger till mitt rum, berättar sen va de blir för färger! och min säng ska bli inköpen idag. skulle igentligen få den imorgon men min pappa kan bara köra hem den idag så idag får jag min säng! :D kan inte bestämma om sängen ska va 120 elr 140 cm bred. ska bli riktigt skönt att få en större säng nu. 

fredags myset!
 



puss och kram!
edith

00.00 you are my wish.

hej, förlåt för usel uppdatering idag! jag lovar jag kommer att bättra mig. dagen idag, ja skolan är inte så mycket att skriva om, riktigt tråkig och seg dag :( efter skolan gick jag och laura ner i stan och gick rundor ett tag och sen tog vi en fika. och sen gick jag runt och kolla lite i affärer tills klockan blev 5. eftersom att min mamma fyller år imorgon så köpte jag ett sånt doft ljus som luktar så sjukt gott!. sen började dansen. jätte roligt va de faktisk, inte en sån jobbig dans. så de blir att fortsätta på den dansen, och mamma har dessutom betalt den, hihi :D efter dansen hämta lilla mamma mig och så åkte vi till nya ikea. åhh shite så stort de har blivit! vi gick ju vilse hela tiden och kunde knappt hitta ut, haha. sen gick vi en runda in på väla också men dock kunde vi bara va där i en timme för dom stängde.

Nu ligger jag i min tillfälliga säng, för jag kommer få en ny på söndag. åh längtar för klarar inte av denna sängen, så sjukt obekväm:( kvällen idag har tillbringats med min familj, så de blev en riktig myskväll! :D tycker de borde finnas fler såna kvällar men hinner aldrig med nu för tiden, menmen. imorgon blir de att fira mamma och sen på kvällen ska jag till madde och fira hennes födelse dag. 

köpte några små saker på väla.
 
 body butter 99;- har blivit helt kär i dessa, helt undebara!

hårinpackning 49;-

ögonfransar och ögonbryns färg 100;- ungefär

rak gel 45;-

mammas present, hihi

nu ska jag inte trötta ut er, ha de bäst puss!
edith♥

you are responsible for your own happiness

Ska träffa Lilly nu! Ska ta bussen ner och hitta på något, får se vad det blir ;)
Possen


från i somras

MADELEINE

nothing really die as long as it is not forgotten

Haaj bloggen
Idag hade vi spexfoto, trängde in oss i ett klassrum som nu kändes jävligt mycket mindre än vanligt när det var så mycket folk och kamerautrustning.... efter många omplaceringar i det kokheta rummet och några minuter senare lyckades vi äntligen ta bilden, den blev faktiskt riktigt bra med tanke på att det var fotograf osv (:

Sen hade vi bild, vi ska göra kortfilmer och jag hamnade i grupp med Emma, W och Landen, kan väl bara säga att våra idéer inte var sådär jätteseriösa... så vi kom inte särskillt långt men skratt och sånt blev det ;) 

Kanske lägger in bilder från spexfotot när någon har skickat dem till mig!
Love,


MADELEINE

hej, sitter i skolan och väntar på att l...

hej, sitter i skolan och väntar på att laura ska bli klar med att städa, fett segt-.- vi ska ner i stan och jag ska leta efter en present till min söta mamma som fyller år imorgon, hihi sen klockan 17.00 ska jag sticka till dansen, efter dansen hämtar mamma mig och så sticker vi till väla. bloggar mer senare. puss&kram edith♥


you're amazing, just the way you are.

hej, kom hem från madeleine för ett tag sen. sen dess har jag kollat på idol med mamma. haha älskar verkligen de programmet:D, särskilt nu när de är auditions. så sjukt roligt att kolla på när folk skämmer ut sig och när riktigt duktigt folk lyckas.

eftersom att madeleine har skrivit lite om sig själv så får väl jag också bjuda lite och berätta lite om mig, jag heter edith och är 14år och bor i helsingborg. jag älskar verkligen att dansa och tycket de är väldigt roligt att lära mig nya danser och utvecklas. Jag går på pussycat dolls dance och reggeaton. Båda danserna är nya för mig och de ska bli mycket spännade att prova på de. annars älskar jag att va med alla mina underbara vänner och ha roligt, hihi :D  nu ska jag hoppa in duschen och fixa lite för imorgon och försöka sova. sov gott!
puss&kram
edith♥


smile, happy looks good on you

Hej alla och förlåt för det halvt flummiga inlägget under, vi satt säkert hur länge som helst och försökte komma på något att skriva, men det gick lite sådär som ni kanske märker...

För er som inte vet vem jag är heter jag Madeleine, är 14 år (15 på måndag!) och bor i Helsingborg. Okej, tänker inte rabbla upp så mycket typisk fakta, men det ni behöver veta är väl att jag tycker om dans och musik, att umgås osv. Gillar även att pyssla en del med bilder och foto trots att jag inte har någon kamera eller något bildprogram som duger tillräckligt bra... mer om mig kommer ni väl få reda på när ni läser bloggen ;)

Har fixat lite smått med Edith på bloggen, header och sånt dyker upp snarast, prooomiiise.

Nu ska jag förbereda lite inför imorgon (spexfoto), så puss på er ;*


MADELEINE

EDITH OCH MADDES NYA BLOGG :D

halåj. från och med nu har vi börjat vår nya blogg, vi är två glada och spontana tjejer från helsingborg som heter edith och madeleine. denna bloggen kommer handla om våran vardag, mode, gemensamma intressen (dans!), och annat roligt.


RSS 2.0