it's a brave new world

På något sätt lyckades jag tro att det var den 30 igår men det är ju idag vilket innebär att 30 STM spelar IDAG. Fick värsta ångesthälsningen från Anna. Men jag hoppas att de som är där nu har riiiiktigt kul.

Har jobbat och tränat idag, är lite småseg för min kropp är verkligen inte i toppform just nu... Ska iväg till Majsen. I'll see you soon then.

It's the moment of truth and the moment to lie

Haft en riktigt mysig och onyttig (men oh så lycklig) dag idag! Imorgon ska jag förmodligen jobba. Hoppas det inte stämmer att nästa vecka kommer vara snål med solskenet för jag vet inte hur mycket jag kommer få ta del av den denna veckan :/


it had to be you, wonderful you, it had to be you

Idag är jag ledig för första gången efter tre dagars jobb och det är såååå skönt. Det är faktiskt roligare än väntat att jobba men också mer ansträngande än jag trodde. Speciellt för mina stackars fötter.

Så idag tänker jag måla naglarna, göra egen läsk, fortsätta på min analys och åka till stränden. Så nice. Och försöka att inte tänka på att jag inte befinner mig i Borlänge just nu och ska se 30 seconds to mars spela :(

What am I supposed to do

Hänger med min gamla bästis Photoshop, annars då? Kanske lägger in bild senare!

I will never forget, no no

Förkåt för uppdateringen, men sommarjobb och sånt nivet. Imorgon ska jag jobba igen och sen åka till Väla med evelina. Ni ser mig snart på nya bloggen. I Juli. Jag lovar.

Reggaeton TON TON TON TON

Mina kategoriflikar vill inte lägga sig där de ska på min nya blogg. Sorry dudes. Jag är sämst, jag vet. För övrigt håller jag på med en analys för min egen skull som tar lite av tiden. Annars har jag lyssnat på reggaeton låtar och saknat alla uppträden lite och önskat att jag fortfarande dansade. Jag har insett att reggaeton gör mig mer taggad än alla de där klassiska electrogrejsen som folk lyssnar på. Och snart åker Dag och Fredrik till Peace and Love och jag hade aldrig några större planer på att åka dit men jag skulle verkligen kunna åka nu bara för att se Jared Leto för att han är så fantastisk. Lite såhär gott och blandat-inlägg.

VI ÄR FÖRLORADE, VI TVÅ

Julias stuga är den finaste stugan jag har sett. Nu har ju jag inte sett så många stugor, men den är i vilket fall superfin. Vi tog vara på det soliga vädret och jag vet inte hur många gånger "det här är livet!!!" sas haha. Det var så jävla skönt att komma ifrån stan som vi var överens om att vi var lite trötta på. En flykt från verkligheten helt enkelt. Verkligen synd att vi inte kunde stanna längre, nu är det back to reality.

Imorgon är det midsommar och jag vet inte mycket annat än att jag är ska typ jobba under tidiga kvällen och att jag ska göra en blomkrans och att jag ska plocka sju olika blommor och att jag vill träffa mina vänner. Hoppas på fint väder. Pusspuss.

Jag tänkte inte på det förut

Tidsinställt. Jag ska skriva om klassresan, avslutningsmiddagen, avslutningen och allt detdär. Jag vill verkligen göra det. Sålänge får ni lite bilder, puss.

I'm gonna miss you wherever I go

Nu åker jag lite såhär helt plötsligt till Simrishamn med brudarna. Framför mig väntar lång resa men garanterat också en hel del skratt och minnen! Kommer hem ganska snart så vi hörs då!

this is the end of the rainbow

Mitt rum ser ut som ett helvete och jag måste städa det eftersom jag ska iväg imorgon. Åt på Barfota tidigare, riktigt god mat! Jag har börjat uppskatta sådana saker lite mer nu, som jag inte gjorde innan, som restaurangbesök och semestrar. Förut förstod jag mig inte riktigt på det men nu har jag blivit som normalt folk och tycker att det är kul och allt det där. Nu ska jag checka ackorden till Hollywood Hills. SEN städar jag.

the way you love me is frightening

Jag och Emma var som sagt nere i stan igår. Det är ju sommarrea för er som inte vet, så jag fick med mig tröjan där nere för 50 kr (med hjälp av lite rabattkuponger). Jag har hittat massa fint på nätet också, på outlets och liknande. Och det är alltid i dessa sammanhang min kreativa hjärna börjar fundera på om jag inte kan göra något på kläderna själv och därmed spara pengar. T.ex. hittade jag riktigt fina armband igår men de var rätt dyra så jag funderar på att gå till Pärlgården i veckan och se om det finns material där. Hihihihihi

kings and queens

Ska strax möta Emma för att handla upp mina rabattkuponger, trots det blåsiga vädret. Idag börjar mitt sommarjobb = ingen träning. Buhu.

Amanda och Emma som leker hamster...

tell me would you kill to save a life?

JAG VET INTE
OCH JAG ÄR TRÖTT PÅ ATT INTE VETA

Idag tävlade jag för första gången utomhus och i en 50m-bassäng, det var en upplevelse. Vädret drev med oss hela tiden. Jag har saknat de från gruppen, så mysigt att träffa dem eftersom jag ska sommarjobba nästa vecka. Synd bara att min halva ägodel Isak och de andra inte var där :/

kom hit ska du få en puss

Jag upplevde äkta lycko-feeling hemma hos Julia och det tror jag att alla andra gurls som var där också gjorde. Ni är så FANTASTISKA. Jag är så oerhört tacksam över alla fina vänner jag har överallt runt omkring mig, ni betyder så mycket. Och då menar jag verkligen ALLA mina vänner, även de som jag inte träffar särskilt ofta eller tillbringar särskilt mycket tid med. Och jag vill INGET annat än att ni ska vara lyckliga.
Max fyller ju år idag så vi drog till hans firande, kunde inte stanna där så länge dock utan hann nätt och jämnt med att hälsa och säga hejdå till alla små molntussar. Imorgon ska jag ju tävla och då vill jag vara utvilad, ska kännas skönt att träffa alla där också för på senaste tiden har jag inte sett till så mycket av dem :/

TRALALA LILLA MOLNTUSS

Hejsvej ut i lingonskogen, jag har lagt in headern i nya bloggen ska bara fixa rubrikerna + kommentarsrutorna sen är jag nog klar! Jag har haft världens deeptalk under dessa dagar med Edith, Emma, evelina och Johanna och sen har jag hängt med mina föredetta (sadface) classmates. Jag ska strax iväg och möta Emma så ska vi hem till Anna som är med Dessie och Marija så ska vi se vad vi hittar på för något. Kanske är vi lika coola som förra gången hehe Anna vet vad jag menar. Sen på kvällen får vi se, men imorgon ska jag iväg och tävla så då vet ni varför jag inte skriver. Oj lite slarvigt inlägg men måste gå nu possposs ha det bra

i trappen i taxin i hissen i hallen, jag faller

Hej mina vänner, nu är det som såhära att jag ska iväg och jobba snart, därefter ska jag träna och träffa evelina. I utkast ligger ett evighetslångt inlägg + att min nya/gamla blogg strax är färdig. Jag ber än en gång om ursäkt för att ni får vänta, men det är ganska viktiga saker jag har för mig nu så jag hoppas ni förstår!
Vi hörs snart!

(L)(L)(L)

wait a minute

Jag bytar blogg ikväll eller imorgon, är i stort sett klar, har bara lite småjusteringar. Den är inget speciellt, men den kommer vara min egen och det är det som är det viktigaste. Denna bloggen är ju egentligen Ediths också. Ska iväg och träffa henne nu + måste städa mitt rum men vi hörs senare!


I'm turning my head, up and down

Jag SKA skriva och lägga upp bilder, jag lovar! In fact håller jag på nu men det dröjer lite som ni kanske förstår ;) Håll ut, de kommer strax!

we are the ones who makes a brighter day

De senaste dagarna har varit... något. Jag har ju tillbringat verkligen största delen med min klass, hoppat över träningar och knappt gjort något annat än att träffa dem. Det är som de flesta har sagt, att det är synd att vi aldrig gjorde såhär tidigare, aldrig skapade den gemenskap som vi har nu så att vi kunde ha ännu roligare och ja. Men vi alla vet också att det aldrig hade funkat. Det hade aldrig varit samma sak. Även om jag inte vill att det ska vara så så inser man ju aldrig vad man har förrän man är på väg att förlora det/har förlorat det. Riktigt tråkigt men let's face it det bara är så. Jag har i alla fall haft de finaste stunderna någonsin med min klass nu på senaste tiden. Det har varit ett jävla helvete många gånger och särskilt detta sista läsåret och jag har många gånger blivit lättad när jag kunde fly från allt genom att t.ex. gå på träningar så jag kunde få variation i mitt umgänge. Men jag vill verkligen inte det, inte just nu. Jag har varit så mycket med min klass nu och jag har inte tröttnat, jag vill inte släppa dem för jag vet inte om jag är redo. Jag hade kunnat göra vad som helst för att vi skulle kunna få mer tid men tiden går så jäkla snabbt. Jag kommer sakna allt, jag kommer sakna alla stunder jag trodde var omöjliga för nu vet jag att de aldrig var det.

gran canaria nummer två

Jag har haft så jäkla kul på vår klassresa (som varade i typ ett och ett halvt dygn, om inte mindre). Jag hinner inte skriva mer för jag och Johanna måste på panikshopping-runda, men detta har varit en riktigt bra del av själva avslutningen och jag har haft SÅ roligt. Det går inte fatta att det snart är över. Ni är underbara.
Skriver mer sen + bilder kommer.

can't read my, can't read my

Absoluuuut säger jag bara
Plus en sneakpeak på mitt färgade hår. Visar bättre bilder sen, för jag tror inte det är fullt så rött (:

it took so long for me to even notice you

Många många blev riktigt taggade när studenten var igång i stan idag. Vår ramsa är dock bra mycket bättre än deras... Har ätit middag med större delen av min klass, väääldigt trevligt och jag har fått många bra foton men tänkte att jag tar alla i ett gemensamt bildbomb-inlägg senare någon gång. Då kan jag även ta med bilder från klassresan som börjar imorgon (Adam hämtar upp mig tio i nio, ingen sovmorgon här alltså) och dessutom har jag inte börjat packa. Så jag måste göra det nu (A).

Slänger in en bild!

my lashes are dry, purple teardrops I cry

Efter skolan ska vi förhoppningsvis öva inför skolavslutningen. Sen ska vi äta ute med klassen. Och jag har nog kommit på vem jag ska vara på lärarmiddagen.

those words, they never go away

Hemkommen från en riktigt bra konsert, allting ordnade sig och alla var så duktiga. Ni ska bara veta vilka talanger vi har assooo. Nej men helt seriöst då, det är sjukt så fint och bra många spelar/sjunger. Min syster och hennes kompisar tog ungefär 5 bilder så ja...

jag faller (faller nu), faller

Nu ska jag på konsert. Nej jag ska äta en macka först. Ingen wannabe-espressohouse macka dessvärre. Åt en PAW RIHKTITT i helgen. Typ. Ska äta en ordinary macka nu.


HAHAHHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

HAHAHHAHAHAHAHAHA ASSÅÅÅÅÅÅÅ NNEEEEEEEJ
Jag och Maja kollar på trailern till min grupps bildarbete HAHA. (Sorry Landen, had to show her). HAHAHAHHAHAHAH.
HAHAHAHAHHHHHHHHaaaaaaaaa
SKOLAN ÄR VIKTIG
HAHAHHAHAHAHAHA

me and my heart, we got issues

Hejsvej, idag var det beachhandboll. Våra lag är toppade och ja, finns väl ganska många olika åsikter angående det. Men vi hade kul och vi blev bruna och vi badade efteråt med kläderna på. Bäst.

Jag träffade många som jag inte träffat på ett tag och efteråt färgade jag håret och catched up med Emelie i några minuter innan jag köpte nagellack. Imorgon är det konsert. Jag önskar att jag kunde sjunga där men nu är det för sent och jag är nästan helt säker på att jag ändå inte kunnat. Känns lite tråkigt för jag vet inte när jag får en sån chans igen.


I scream strawberry with Ice cream

Haft det mysigt med min klass mitt ute i nowhere. Idag smakade jag även för första gången i mitt liv smors, eller en variant av det iaf. Det var verkligen inget speciellt alls, vanliga marshmallows är myyyycket godare!



fascinating facts / polish / no knowledge

God morgon finisar! Hoppas att vädret idag kommer bli bättre än nattens åska och blixtar. Pluggar lite franska nu och sen måste jag göra något åt min bad hair day som dessutom ska färgas imorgon. Lite sådär oh-så-spännande.

pretty pretty please

Imorgon ska jag tillbringa dagen med min underbara klass. Jag bryr mig inte om det kommer regna och vi redan är mitt ute i skogen och inte får någon chans att istället sitta inne och äta godis och se på film, vi kommer ha kul i vilket fall som helst.

click clock the clockers

Det är verkligen inte lätt att gå i högklackat. Fattar inte hur det kan se så naturligt ut för folk eller hur de kan påstå att det känns så enkelt. Även om vissa klackar är mer bekväma än andra så är det ju ändå så att man måste tänka på varje steg man tar. I min värld innebär det isåfall att alla de som ser så naturliga ut i själva verket också klagar inombords för varje steg. heh

cherry cherry bombom

Detta vädret är perfekt för det blåser och jag gillar när det är soligt och det blåser för då slipper jag få värmeslag som jag alltid får.
pic from lauren

live from my secret garden collection

Right now pluggar jag för fullt och det är väldigt segt. Ska nog äta lite spaghetti nu hehe

your one and only source

Har haft världens mysigaste avslutning med min grupp. Vi grillade och pratade om konstiga saker och skrattade åt de konstiga sakerna. Det var kul att så pass många showed up och jag tror att Sofia blev väldigt glad över vår present till henne, ett fotoalbum med massa mongobilder och roliga texter. Det var vad jag, Anna, Claudia och Isak höll på med i timmar... men vi är väldigt nöjda med resultatet.
Morgondagen ser inte så ljus ut, visserligen kommer det vara soligt men jag ska i princip bara plugga. How wonderful.
Haha jag är så trött nu, detta är bilderna från i lördags de från när vi grillade kommer upp senare, promise!

houston, we have a PURPLE

Nästa vecka ska jag färga håret. AWESOME

whip my hair back and forth

HOLA AMIGOS (amigolaget vann kubb-turneringen på tjejavslutningen= mitt lag. trodde ni inte vavavava?)
Oj, jag har inte skrivit på ett tag, sorry for that. Har verkligen haft fuuuuuullt upp. Igår efter träningen hade vi en egen avslutning för min grupp, åt mat och snackade och sånt. Mycket trevligt och vädret var helt på vår sida så vi kunde sitta utomhus. Efter det stack jag, Anna, Claudia och Isak och åt glass, jag ÄLSKAR glass. Jag gjorde min egna Polka Olga glass som var ASgod. Sen bar Isak våra väskor uppför en fet backe trots att det var outhärdigt varmt ute och alla väskor vägde ton. Resten av kvällen fixade vi Sofias present tills vi bokstavligt talat inte orkade mer. Resten fixade vi imorse, sen åt vi glass på träningen och nu är jag hemma och ska fixa det allra allra sista. Egentligen måste jag plugga också. Herrejesus. Ikväll ska jag på min fjärde avslutning denna veckan. Vi hörs!
Polka Olga <333

when the truth came out

Jag vill verkligen skriva ett inlägg om torsdagen. Jag ska göra det. Men idag kommer jag ha fullt upp, verkligen, så jag hinner inte. Måste ha klart med alla bilder och filmer. Men så fort jag har tid ska jag skriva!

sötisar

this is not fugly this is really ugly

Kommer ni ihåg när jag skrev att jag tyckte det var extremt smaklöst/dasefult med shorts som visar halva röven? KOLLA DETTA:

Herre min gud säger jag bara. Och när jag ändå är i farten kan jag ju passa på att visa upp de här fina klumparna, skulle köpt direkt om jag kunde!

where are we, what the hell is going on

Idag har jag och Johanna varit i Malmö på jakt på något att ha på oss på skolavslutningen. Ingen av oss hittade, STOR besvikelse. Men lite hamburgare, lite läsk, lite deeptalk, lite delade åsikter, lite nya perspektiv och lite diverse småsaker rikare blev jag, så jag är nöjd ändå. Vi fikade dessutom med Amanda och Adam och Adam failade totalt med ketchupen.

Köpte örhängen, skor och baslack. Hittade även en bikini som jag förmodligen kommer köpa snart. Örhängena och skorna var reeediga kap, 35 respektive 199 kr! Fan vad awesome vi är.



Tove tipsade mig om nagellacket, får vi se om det är så bra som hon säger ;)

jag vet inte vad jag ska skriva för nån rubrik

Hej mina vänner. Igår då. Jag har nog aldrig varit med om något finare, aldrig. Vi hade så JÄKLA kul i början och det som hände frammåt kvällen var så otroligt. Jag kan inte beskriva det tillräckligt men det var verkligen det finaste någonsin. Fan alltså. Vi grät och grät och grät och grät. Så oerhört mycket kärlek.  Ååååååååååh

Utkast: Juni 2, 2011

God förmiddag! Haha vad fult det lät.
Nu håller jag på och trixar med bilderna, försöker jämna ut så alla är med på lika många men på något sätt lyckas Selma och Kamil vara med på de flesta bilderna. Kameran älskar dem.

Sen ska jag på tjejernas avslutningsmiddag, kommer bli AWESOME.


I'M HOPELESS

Fackuppsatsen skulle lämnas in idag kl.16. Jag hade planerat att ha den klar i måndags, alltså två dagar innan den ska vara inlämnad, detta för att jag skulle kunna koncentrera mig på plugget inför provet idag. Ni tror då inte att jag lyckas skjuta upp det, tvingas prioritera provet och inte vara klar med uppsatsen idag. Jag pratade med min svenskalärare och tack lov för att jag skriver i svenska, psykologi och psykiatri gick det bra att maila fackuppsatsen senare under dagen. Jag var så lättad och tacksam över det, för annars skulle jag inte hunnit och Amanda skojade om att jag säkert skulle lämna in uppsatsen 23.59, i sista minuten. Ni tror då inte att jag lämnar in den nu, faaaarligt nära 23.59. En halvtimme till och min uppsats skulle rivits och slängts i papperskorgen. Jag som för en gångs skull hade strukturerat upp det lite, det gick ÄNDÅ inte endligt planerna. Men aja, jag är väldigt glad nu för nu är det klart och jag kan slappna av. LIFE*S GREAT

trololololol

Hejsansvejsan nu är jag uppe för jag ska plugga. Isak är den smartaste personen jag vet.

RSS 2.0