UPDATE 21.55

Jag har skrivit sju rader nu, alltså sju RADER. Och lyssnat på lite musik och så. Nu ska jag fortsätta skriva, är väldigt trött...
UPDATE 22.36 Jag har skrivit mer än dubbelt så mycket nu! Score!
UPDATE 23.48 Jag är nog klar snart. Det är ett utkast 1, alltså inte i världens bästa klass. Får se om jag orkar bearbeta imorgon, annars får det bli som det blir :)

ondskan

Jag försöker skriva min jämförelse mellan Ondskan-boken och filmen. Jag har skrivit rubriken. Detta går väldigt segt.
Update 15.35 Jag har fortfarande inte skrivit något
Update 16.03 Jag har skrivit en rad
Update 16.23 Jag har inte skrivit mer. Dock har jag funnit bilderna här under! Nu ska jag ta en macka.
Update 18.05 Jag har skrivit 5 rader! JADÅ! Nu ska jag ta en lunchpaus!
Update 19.07 Jag skriver på engelskan istället fast svenska ska va inlämnad imorgon och engelskan på måndag. Vad är det med mig egentligen?

I would if I could


Tonight, you're here with me

mellanslag

Jag och evelina tog ut filtar, kuddar, täcken, raggsockor och annat som är fluffigt (IT'S SO FLUFFY I'M GONNA DIE) och sen satt vi och pluggade på en picknik utan baguetter. Pepparkakor hade vi dock. Redigt cozy.
Imorgon är min favoritskoldag, två lektioner därav en är hemkunskap. Vi ska nog baka imorgon men Gustav och Landen kommer få äta allt om jag fortfarande har så ont som jag har nu :( Fuck klätterställningar. Ska plugga lite när jag kommer hem sen ska jag möta upp Selma och Rebecka.

varje gång jag ser dig

Var hos Amanda igår och såg film + Big Brother med evelina, Emma och Maja. Big brother SUGER. I alla fall. Satt och snackade om allt mellan himmel och jord efter det, vi kan verkligen fortsätta med det hur länge som helst.
Ni är verkligen sex and the city-soulmates, alla är så bra på olika sätt och det finns alltid någon man kan vända sig till som förstår. Bästa mixen, love you gurls (+Julia).

på drift

för Hjältar och Hjältinnor stannar kvar, med ryggen upp mot väggen
bara hud mot vassa eggen och de rivs och slår och bits
för sina liv eller någon annans
de får ingen belöning, men de kräver ingenting
bara gör, biter ihop och håller käften

Jag har glömt mina kläder på badet. Fint. Next up --> my soulmates (L)


the hurt locket

Hola, jag har fått en klätterställning idag, en TILL! Ska strax iväg och träna, sen ska jag feta mig med mina sex and the city-soulmates. Onderbaurt.

and they fade away

GOSSIP GIRL BÖRJAR 10/4 OCH INGET KAN SLÅ DET

neon trees

På onsdag har vi studiedag då ska jag och evelina göra wannabe espresso house-mackor. En liten appertajser ja mm så delicious. Så fult att vi automatiskt måste STUDERA då eftersom vi har så mycket att göra. Jag som skulle försöka mig på Philip-systemet att plugga på morgonen plus ett nytt system där man absolut inte får plugga samma dag saken ska göras eller dagen innan (det är då meningen att man redan ska ha gjort klart allting). Får se om det funkar. Misstänker att det kanske inte kommer göra det.
Nu vill jag bara sova fast jag är en timme efter alla idag. I morgon ska jag till tandläkaren och simma. Inte simma hos tandläkaren.
En del av mitt engelska arbete...

gossip girl, best kiss

ÅH jag vet inte hur det har blivit såhär, men jag kan uppenbarligen inte ladda upp youtube-klipp på bloggen längre. Suger. Därför måste jag be er klicka HÄRHÄRHÄR för att se ett av mina favoritklipp från Gossip Girl. Tar inte mer än 2 minuter. Och det är ganska värt det, för detta kära vänner är något alldeles extra. Så himla fint.

all my life I've been good, but now

Hallååå bra kväll, nostalgi till 1000. Jag älskar. Dör så gulligt.
Jag är så trött och imorgon ska jag plugga, åka till filborna, plugga där och praktisera. Hoppas ingen kastanj besöker mig.

once or twice

Herregud. Tycker det är dösnyggt med läppar i olika färger och har tyckt det sen jag fick reda på i ett modemagasin att det var trend for now. Har varken provat det själv eller funnit en bra bild på det.
Nu har jag gjort det sistnämnda!
Bild via Natalie

fest

Kom på nu att jag ska på disco ikväll. Palla att jag sa igår att jag skulle glömma det så gör jag det verkligen också. Jag som hade planerat kvällen med evelina nu får jag ta smällen eftersom jag är den rediga guldfisken i huset. Fan också. Aja, party party!

who do you think you are

Jag kan ha så väldigt svårt att visa min uppskattning ibland. Jag vet inte varför, det är kanske för att jag tar för givet att mina vänner vet var de har mig. Men det måste ju inte tvunget vara så.
Jag tycker att det finaste man kan få från någon är tid.
Jag ska ge mycket tid till någon. Starting now.

those who have never been in love

Jag försöker föreställa mig. De vet ju vad det är, de vet ju hur det ska kännas (men de vet inte hur det faktiskt känns), de vet att man ibland måste offra en bit av sig själv, otaliga sömnlösa nätter fyllda med förvirring och smärta bara för att uppleva känslan. Visst måste det finnas folk som vill göra det, frivilligt? Bara för att få veta. Men de vet inte hur de ska göra, eller så vågar de inte.

Hur kan de inte våga? Hur kan de tro att det är modigt att göra en sån sak? Jag vet inte, kanske är det så. Kanske om man ser det så, kanske om det är så att man verkligen ger bort något av ens innersta, ovetande om vad man kommer få tillbaka. Då kanske det är modigt.

Men ni ska veta att det finns ostadiga människor som "vågar". För att de helt enkelt inte kan motstå. Hur stark är man då egentligen? Inte stark någonstans.


the naked and famous?

Idag har jag skådat en lyckad idrottslektion made by Gustav och jobbat och ätit.
Mirzet var bra idag och sa ifrån och nästa vecka ska jag jobba för honom, blir bara jag och Anna då. Kommer gå fiiinfiiint.
Min förkylning börjar gå över och det känns så fantastiskt, jag vågade på mig att göra fyra armhävningar idag.
Och imorse dödade jag en medelstor spindel.
Men jag vågar inte träna i helgen för tänk så blir jag sådär redigt sjuk igen. Jag tänker titta på dom andra innan jag praktiserar på söndag.
Undrar om Jacob kommer blanda ihop Nalle Puh och Bamse igen, det har han gjort varje gång.
Sen på tisdag ska jag kolla av hur vår vikarie är, om hon är chill tänker jag sätta min och Selmas plan i verket.
Jag har hemkunskap, svenska, engelska och franska att göra. Är det nu jag borde använda mig av FML?
Tur att jag ska träffa evelina och plugga med henne imorgon för tredje veckan i rad, vilka pluggisar vi är.

I am a volcano

Hey baby don't you know I'm in a band?
And everyone who's in a band is really cool

Jag ska köpa en stomp och ett knådgummi. För mindre än 50 kr. Sen ska jag skapa mästerverk. Det ni.

SPRING 2011 READY TO WEAR TRENDS


<(")

ohmigosh how cute is that penguin

with every move

YES I'M DEFINITELY GONNA DIE MY SHORTS LIKE THE FIRST PICTURE NICE NICE NICE NICE NICE

honey

Varje dag det har varit soligt och fint väder har jag stupat i sängen efter skolan (kan bero på min förkylning). Vilken känsla! Älskar att sova när man är som tröttast.
Nu ska jag laga mat med min pappa, mästerkockarna här, ja.
Maja håller på att göra en pingvin. Fyfan vad den kommer bli söt.

art?

Jag tror att allting i livet är konst.
Vad man gör.
Hur man klär sig.
Sättet man älskar någon på och hur man pratar.
Ens leende och ens personlighet.
Vad man tror på och alla sina drömmar.
Sättet man dricker sitt te på.
Hur man dekorerar sitt hem. Eller sin fest.
Sin inköpslista. Maten man lagar.
Hur ens handstil ser ut.
Och hur man känner sig.
Livet är konst.

Inte mitt. Men kanske är det så.
(förlåt för att jag inte fotar några bilder när jag faktiskt har en kamera som kan göra det. men jag hinner faktiskt inte. förlåt. jag ska bli bättre.)

mornings for me

Mina morgnar har förändrats drastiskt. Jag har intalat mig själv att börja plugga så som Philip säger att han gör, vakna tidigare än vanligt och sätta igång. På morgonen är det tystare, ingen är vaken (alltså ingen risk för att fastna i hela den där chatt och sms-grejen) och det är tydligen någon undersökning som visar att man faktiskt får in mer i skallen tidigare på dagen. Visst, allt låter bra och så och det skulle säkert funka om jag bara skulle släppa mitt plugga-sent-på-kvällen-system och faktiskt orka vakna på morgonen och göra det för en gångs skull. Men nej, jag vaknar senare än någonsin och hinner inte ens sminka mig numera. Men vad ska jag säga, det är uuuunderbart att dra sig i sängen.

summer accessorize

COLOR PATTERN COLOR
Lumenes nya nagellackskollektion. Skulle lätt tagit allt på nedersta raden! Borde egentligen bara köpa ett om man ska vara snäll mot min plånbok och alla de tusen nagellack jag redan har... skulle valt det blåa i så fall!

att känna

Att känna något utan någon beröring är bland det mest fantastiska som finns.
Att känna något utan någon beröring är bland det mest plågsamma som finns.

you are GORGEOUS

Idag ska jag fira min farfar. Jag tänkte designa ett smycke till honom men tydligen var det för sent att göra så jag gör det till min farmor istället. Måste ta med mig mina franskaböcker och so-böcker, låter väl kul? Ännu roligare är att jag har ont i halsen och det får man absolut inte ha när man simmar. Jag vill verkligen inte bli sjuk nu. Verkligen inte.

take ONLY what you need from it

Jag tänker på fullaste allvar skaffa mig en personlig studievägsledare. Wake up. Nu ska jag skriva på min engelska presentation.

dance inside

Den geniala planen: 1. Jag ställer mig framför Kamils vattenflaska. 2. Selma tar vattenflaskan. 3. Vi springer in i omklädningsrummet med vattenflaskan.
Ni tror inte då att jag har glömt mina saker ute vid bassängen så att Kamil och Denis kan ta dem?! Så typiskt.

om att vara sig själv

God morgon, jag har barely vaknat... 
Jag och evelina pratade om hela den här "vara sig själv grejen". Hur det är svårt att vara sig själv hela tiden när man förändras samtidigt som de andras bild av en inte gör det. Eller när andra har placerat in en i ett fack och vägrar att sätta in en i ett annat. Jag är ju inte densamma som jag var för fem år sen. Ingen är nog det. Och när man träffar nya människor är det så viktigt att vara sig själv fullt ut så att de inte får fel intryck från första början. Visst kan det väl vara så, att man var sig själv med någon från början men sen helt plötsligt inte kunde säga alla de saker man vill säga eftersom det inte stämmer överens med de saker man brukade säga? Jag är inte samma person i skolan som jag är på träningarna eller med evelina. Det var så enkelt för jag började i den nya gruppen under jullovet och då behövde jag inte tänka på att långsamt bryta det mönster som de flesta är vana att se mig i, jag behövde inte hålla igen. Det är så väldigt svårt att göra det bland folk som man har tillbringat tid med under större delen av sitt liv, om jag verkligen skulle vara mig själv skulle inte folk tro att jag var det eftersom de tror att jag är den jag var förut. Men det är jag ju inte.

Jag har dragit mig i sängen och försökt planera engelskaredovisningen i huvudet, nu tänker jag resa mig och göra en wannabe espresso house-macka!

who do you think you are

Jag har nyss haft några intressanta diskussioner med evelina. Haha jag orkar inte skriva mer är så trött. Jag har hittat en ny baddräkt och den är svart och vit. Jag vet inte om jag borde köpa den. Jag tycker den är så fin och annorlunda. Visst är den det?
Jag och evelina åt chokladpudding det är godare än äpplen ibland. Fast jag fick ont i magen för jag är laktosintolerant och vi hade grädde till. Jag ska undvika laktosrikt grädde i fortsättningen.

baddar såren med salt

Good morning sunshines! Inte morgon dock. Gjorde min wannabe espresso house-macka imorse med ett nytt bröd och fler ingredienser, så himmelskt gott! Har knarkat de mackorna denna veckan. Gjorde en smoothie också som smakade skit, nästa gång ska jag inte använda banan för den tar över alla andra smaker. Dagens tips ja.
Stack ner till staden i detta underbara väder, mötte upp Anna och Dessie, sniffade parfym (ljuvligt, förresten!) och fetade oss som vanligt. Vi är professionella. Stack hem i sällskap av Emma i luren och nu ska jag plugga lite innan jag ringer evelina. Jag börjar känna mig lite som en kastanj fast det inte är morgon, hoppas det inte tyder på att jag börjar bli sjuk och att jag kan vara med på träningen imorgon.
Puss alla gurkor (L)
(jag var tvungen att visa upp mina häftiga naglar!)

TAJ SUNSET

Denna parfymen! Blir min andra Escada och jag älskade förra sommarversionen. Sägs dofta sött vilket passar mig perfekt. Jag som älskar söta saker. Men när jag skulle ta mig en appertajser idag valde jag chips eftersom det inte fanns något bättre inom räckhåll... jag har inte ätit chips på evigheter och dessutom är det ju så GOTT. Blablabla onyttigt men JA så LYCKLIGT. Alla som äter som dom vill - jag äter med er!

collecting your jar of hearts

Fotbollen gick bättre än väntat, där ser ni effekten av fördomar. De borde verkligen inte finnas... Fick resultaten på två av nationella proven i svenskan, JADÅ!! Jag blev faktiskt glad över mina resultat, tro det eller ej. Svenska är ett av mina favoritämnen och eftersom jag lägger ner så pass mycket arbete på det så känns det extra bra när jag får bra i det. Faktiskt ;)
.
Imorgon ska jag prova ett recept som jag hittade i min SOLO tidning (haha nörd), köpa gitarr och träffa Dessie och Anna. Undrar hur det kommer gå. Dom två samtidigt, herregud så galet. Nä, skämt åsido. Ska kolla en parfym som jag redan inbillat mig själv doftar gott fast jag aldrig ens har sett den (fördomar, fördomar...).

-.-

Ska iväg och ha fotboll nu, sadface. Men ska försöka sätta på mig mitt happyface, Landen ska ju hålla i lektionen så ska icke förstöra för honom hehe

beauty

Ibland kan jag inte förstå varför vissa tjejer har så dåligt självförtroende och klagar så mycket. Detta är några av sakerna som man oftast hör någon vara missnöjd med men som jag personligen tycker är väldigt fint.
HÖG PANNA
-
LJUS HUD (ihop med mörkbrunt är det extra fint!)
-
FRÄKNAR
-
Inte för att jag hör någon beklaga sig över detta, men naturligt fylliga läppar tycker jag är riktigt snyggt!
Ni alla är så golliga

rewind


Jag älskar mat. Jag har inte gjort mycket annat än att äta idag (och skrivit prov) och nu vill jag bara äta ännu mer :) Och i morgon är det kycklingburgare i skolan och då tänker jag kränga fast vi har hk precis innan. Kanske ger lite extra till Gustav och Landen. Åh vad skulle jag gjort utan min älskade mat?? Jag har gjort flera wannabe espresso house-mackor om dagen så på två dagar har jag snart ätit upp hela brödpaketet. Hm, heter det ens så?

+ Är inte det hårsmycket superfint? Vet inte om man kan få tag på det men det ser inte ut att vara så svårt att göra, så there you go kreativa människor!

included

Senaste dagarna i skolan har varit.... hummm. Inte bra på något sätt. Inget dåligt har hänt eller så och jag har haft roligt vissa stunder men det var som evelina sa imorse, nu vill jag bara bort. Vilket måste betyda något eftersom jag inte brukar vilja åka bort någonstans.

coffee

Jag har precis gjort en pro-macka med massa grejsemojser i! Känner mig mäktig. Igår fick jag värsta rycket eftersom jag inte har bakat på evigheter så jag var tvungen att göra knäckflarn som man kan göra glasstrutar av. ASgott. Hehe.
Och ikväll ska jag träna för första gången på länge vilket jag bävar en aning för. Blir typ andfådd av att gå i trappan. Måste ta med min biologibok och läsa i bastun... eller under uppvärmningen (H). Vi gjorde ett gammalt NP prov idag och det gick åt helvete :)
Vi hörs my friends

HS

HEJ. Dagen har fyllts av förberedelser inför NP i biologi som går av stapeln på onsdag. Pluggade massa när jag kom hem igår från tävlingen, därför jag inte kunde uppdatera.
Det var kul i alla fall, trevligt att träffa alla (de som inte tävlade träffade jag ändå på förmiddagen när jag jobbade). De som deltog var superduktiga, många bra tider och så! Tagga imorgon då... uh.
Här kommer lite bilder, filmade också men så var det en jobbig typ som skulle gå förbi -.- Var förresten tvungen att censurera Kamil eftersom han visade för mycket hud på bilderna... skärpning alltså!
Inte bilder i bästa kvaliten men det är ju lite svårt när de tappra från gruppen simmar så snabbt att man inte hinner capture the moment så att säga... hehe. Lördag kommer bli busig.

competition

Nuuu tillbringar jag större delen av dagen på tävlingen! Sitter ju fint. Ska plugga franska med evelina sen också yaay. Borde ha fått med mig massa bilder så laddar väl upp några senare! Puss sålänge (L)

TILL VARJE PRIS

"Hur kunde hon vara så dum? Hur kunde hon tänka så när hon inte vet någon annan som är så självständig som hon själv? När hon säger till alla sina vänner att hur mycket man än tycker om någon, hur seriöst det än är så får man inte tappa taget? Aldrig tappa sig själv? För när han åkte tog han henne med sig. Och nu finns det ingenting, ingenting alls kvar."

jag liksom föll över kanten

Idag har min dag bestått av plugg och fest med mig själv och glass ofc! Underbart. Men imorgon får jag förmodligen åka till tävlingen, happyface! Ska heja på alla ;)
Jag har förresten kommit på att jag har lite överflöd med kedjor kvar när jag brukade hålla på med smycken, så nu tänker jag utnyttja det och mitt kreativa jag och göra lite fina earcuffs och ringar och sånt. Sen ska jag fixa mina gråa jeansshorts också, blivit så inspirerad på sistone. Jag vet det är superintressant.
Hörs senare!
Örhängen från evelina (:

une coca - un coca?

FIRAR JULIA.
Puss!

folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk

JAAA SO OCH DEBATT AVKLARAD.
Ni förstår inte hur detta känns för mig. I'm back on track, almost. Jag vet inte hur mitt so-arbete blev men jag orkar inte den mer. Debatten gick bättre än väntat, kändes helt ok, muntliga provet efteråt lite sämre. Men jag klarar mig... jag Landen och Gustav bakade en Felix-sockerkaka idag btw :) fint ska de va.

it's like wishing for rain as I stand in the desert

Detta är så sad. Jag är burned out och börjar bli sjuk så jag har avråtts från att träna och tävla (OCH jobba på tävlingen). Jag som har satt träningen framför plugg för att jag skulle tävla. Jag saknar pippiselmisen och alla andra i gruppen och nu kommer jag inte få träffa dem på ännu längre tid bara för detta. Skolan borde gå och dö.

ijustwannacrawlintomy bedandthrowawaythelifeilet


all I do is sing

Hej vänner, idag hade vi friluftsdag i skolan. Vilket i år innebar skridskoåkning och simning, mysigt istället för vanliga lektioner. Jag som praktiskt taget har bränt ut mig själv, var riktigt skönt att göra lite roligare saker idag trots att min kropp tydligen inte var redo för det. Somnade när jag kom hem.
Och nu sitter jag här med massa arbete framför mig precis som alla andra dagar efter sportlovet. Det här tär på mig så himla mycket. Jag hinner knappt vara glad (= träna. Man blir automatiskt glad där. Eller jag blir det.), jag hinner inte sova, jag hinner ingenting fast det känns som jag gör allting hela tiden.
Så ber tusen ggr om ursäkt för dessa tråkiga inlägg där jag bara klagar och är trött och pluggar. Jag tycker inte heller om det :(
Bara för det tänker jag blanda vardag med mode för att jag inte orkar dela upp det och kategorisera det. Here you go:

breathe me in

Woho är snart klar med SO:n! Väldigt snart. Hehe. Känns bra iaf. Men kan inte riktigt pusta ut än... tänker slänga in lite egobilder som jag har tagit alltför ofta... den tiden borde ha gått till pluggandet istället. Men vad gör man? Jag har ingen som helst självbehärskning :/

role models

Idag är det ju internationella kvinnodagen... då ska man vara snäll mot oss tjejer hehe. Tänkte "hylla" några kvinnliga förebilder men jag har nog inga. Jag är inte ett tillräckligt stort fan av någon att jag vet mycket om den personen och gillar det, iallafall inte någon som de flesta känner till (ex. kändis). Men mina riktiga förebilder är nog mina närmsta vänner som alla besitter superfina egenskaper som jag önskar jag hade. Alla har något som är unikt och olikt från de andra och jag beundrar dem verkligen till max.

Men jag har några inspirationskällor och det är Signe, Kan Dee (för teckningarna) och en tjej som heter Lina!
Inga ögonbryn, ser ni? Herregud så snyggt ändå.

Have you ever thought just maybe?

Idag har varit jobbig. JAG har varit jobbig. Har inte så mycket mer att säga än att jag vet om det själv och jag ber tusen gånger om ursäkt om ni har råkat komma i min väg när jag inte varit på humör och fått all min ilska regnande över er. Förlåt, jag menade det inte så. Verkligen inte.

one more

Ännu en som har håret färgat så som jag vill ha det! Tycker det är megafint.

trends that I like

Herreguuud skolan kills me. Jag förstår inte hur folk som är sjuka ofta klarar det, när de halkar efter och måste ta igen allt... jag har INTE tid med en sjukdom just nu.
På fredag ska vi förmodligen fira Julia i efterskott, lär bli kul! Ska verkligen försöka hinna men om jag inte gör det får jag kila över snabbt och lämna present och sen hem och plugga. Och sova! Har inte gjort det ordentligt på väldigt länge -.- Så imorgon ska jag nog köpa present, ska bara komma på något ;)
Sen tänker jag upprepa vad alla probably säger, men är det inte häääärligt att solen skiner och det har blivit varmare? Våren och sommaren kommer snabbt nu, haha det är alltid så kul när jag ska vänta på bussarna på kvällarna för det blir ljusare för varje vecka. Fräsigt.

move along, cause I know you do

Räknar med ett x antal timmar so innan jag får sova! Jobbigt med tanke på att jag knappt har sovit ordentligt på en hel vecka men JAJÄVLAAR vad skönt det kommer kännas när det är klart. Jo för sen är det ju bara svenskan, engelskan, franskan och biologin också... underbart underbart!
Nää men idag har jag tränat ganska chilldillll. Inte så mycket medley som det brukar vara i början ;s sen 60 längder crawl i ganska lugnt tempo, blev inte riktigt 60 längder så... passade mig utmärkt eftersom jag inte riktigt är i toppform just nu hehe. Nästa vecka börjar det på riktigt för då är det tävling, någon har skrivit upp mig på ryggsimmet igen, måste stryka det -.- Efter träningen kollade jag och pippiselma läget hos kivarna, fick prova på osv. det gick ganska bra. Sånna söta pluttar med superstora huvud i förhållande till kroppen... gooolliga.
Ehm. Nu ska jag fortsätta skriva, hörs imorgon!
Haha bara för att jag skriver om Kina får det bli några sånna bilder från när vi var på The Met i New York ;)
Fick bli lite fler bara för det... SAKNAR (L)

vagabond

I*D RATHER BE WITH YOU

fäääshion

BACK TO WORK AND COOKIES

hands

Nu stänger jag av helt. Nu stiger jag in i bubblan.
Jag har kommit på att jag arbetar som bäst i total tystnad, totalt isolerad från omvärlden så jag kan känna att det är bara jag, bara jag som är där. Jag lyckades få in den känslan på nationella tills resten av högstadiet hade rast. Då spräckte de min bubbla.
Jag har insett, enligt mig en aning för sent, att om jag inte tar tag i det nu så blir det bara värre. Jag har aldrig slarvat så mycket, jag har aldrig varit såhär bekväm, för bekväm. Jag har skjutit upp saker gång på gång och är frestad som fan att göra det igen men jag vet att för eller senare tar det slut och konsekvenserna lär inte bli de bästa då. Och detta är sista året och jag märker hur folk omkring mig kämpar allt mer och kör om mig eftersom jag inte bara har stannat utan börjat gå tillbaka.
LÄGG AV. Åh jag orkar inte :(
Nu ska min mamma titta till mig varje halvtimme/timme och då ska hon se med egna ögon att jag har gjort något. Kyss.

I'll hook you up with some poetry

Jag har planerat hur länge som helst att jag ska göra ett projekt till en annan men nu har jag kommit på att jag inte ens har börjat. Hur ska jag hinna? :( Jag måste hinna.

and I've found I'm scared to know

Korridor.
Tomt.
Bortsett från dig och mig.
Jag visste att det skulle hända.
Jag visste att vi skulle kollidera.
Jag visste inte hur stort det skulle vara.
Hur allting skulle snurra.
Fem steg ifrån tittar du upp. Hälsar och ler.
Detta är enormt. För mig är det enormt.
Jag passerar dig nu. Du är bakom mig nu.
Jag undrar om du tittar men jag vågar inte vända.

Detta är bland det absolut finaste jag har sett. Verkligen. Klicka HÄR.

It's so unfortunate that ur so cute

Halleauja idag var musiken awsm inte bara för att vi körde en av mina favoritlåtar utan för att vi hade så kul åt saker som kan vara svåra att återberätta (A MOLL). Maja sa A moll vid fel tillfälle! Haha så söt.
Sen när jag, Gustav och Landen skulle lära oss texten som var "jag vågar inte väcka dig nu", sjöng Johan "ringa" istället för "väcka" och vi skrattade varje gång. Han fattade att han gjorde fel så han gick tillbaka och tog om meningen "jag vågar inte ringa dig nu" typ tre gånger i rad och vi liksom "det ska vara väcka!!!" och han borde ha hört oss nån gång men icke! HAHA det var nog lite roligare än vad det egentligen var. Herregud jag har varit så TRÖTT idag :D

Tonight you're here with me

I'll see you soon then
When I say it, you're gonna say it

I*M GONNA COLOR MY HAIR. SOON.


My new fav


allt som är kvar att göra är springa


110302

Vi ska simma med skolan nästa vecka förresten, happyface! Since vi aldrig gör det. Okej krydd, men vi har inte gjort det sen åttan tror jag. Hoppas vi får en lite mer specifik uppgift än att bara simma fritt, jag vet iallafall att vi ska vara på arenan så det är positivt!
Sen är det tävling snart och jag prickade av mig på ryggsimmet hehehehe. Så känns lite bättre nu fast jag måste öva på medleyvändningarna, måste ta fram den filmen och se bara för det -.- höhöhö
Hörs imorgon! Två lektioner, NO och hemkunskap, hur bra? Slutar efter lunch och sen om jag hinner ska jag slå en plingeling till Rebecka och Selma!
POSSEN

rest of us

"Hur förklarar man krig egentligen? Är det som när man frågar chans eller? Skickar en lapp med JA NEJ och KANSKE."
-
Very interesting... älskar min klass ibland.

inuti är du fjäderlätt och vit

Kommit på att det finns så många fina färgkombinationer.
Korall och mint, mörkblått och knallrosa, rosa och grönt, himmelsblått och trä, pastellrosa och mörkchokladbrunt. Mycket mer spännande än svart och vitt. Fast inte alls lika stilsäkert och tidlöst förståss!

another door opens

Min bästa pappa har fixat så jag kommer få lite sömn i natt (L) Men jag måste verkligen ta tag i det. Jag och evelina har faktiskt börjat lite smått och jag tycker vi har kommit en bit.
Så allting ordnade sig och idag blev ganska bra bortsett från det som jag precis fick reda på hade hänt... verkligt ledsen för hans skull.

TODAY MIGHT TURN JUST FINE AFTER ALL

Hej, min dag är förstörd.
Det gick så bra i skolan och evelina hade kommit tillbaka och jag behövde inte göra franskaprovet och vi gjorde annat som kändes bra. Stadigt.
Träningen gick också bra och det var inte så jobbigt trots att det borde varit jobbigt för mig och jag tror Cameltoe har tagit min vattenflaska -.- Ska sno hans nästa träning bara för det.
Jag har fyra fobier. En av dem uppstår inte så ofta så jag brukar inte tänka så mycket på det. Egentligen är jag nog mest rädd för just den men det som är så bra är att det är något som ökar successivt och när jag känner att något är på gång kan jag hindra det, eller iallafall kontrollera det. Det är när det når den värsta av alla grader som jag blir rädd. Det har hänt en gång.
De andra tre uppstår i vardagen. Inte väldigt ofta, men tillräckligt ofta för att det ska hindra mig från att göra vissa saker. Det kan låta väldigt mycket och ibland har jag trott själv att jag inte är rädd egentligen, inte för alla tre, för jag är inte en sån som är känslig för att prata om det. Men när det väl händer, så är det inte lika lätt längre. Jag förstår inte. Jag blir så himla förlamad, så himla fångad, jag försöker verkligen ta mig fram men det är som om det är en vägg framför mig. Jag kan verkligen inte.
Och jag räknar hur många dagar jag har klarat att vara med nya människor utan att de har behövt veta något, utan att de har behövt se mig i det tillståndet och jag känner hur jag växer varje gång. Men jag vet att nån gång, kommer det hända. Och det är inte grejen att de kommer att se det, jag är bara så trött på att förklara för jag vet att det finns vissa som jag måste förklara för. Det är inte heller det att jag bryr mig jättemycket men jag ORKAR inte människor som säger "Jag fattar inte, vad fan är det att vara rädd för?" Eller de som kastar en groda på mig om de VET att jag är rädd för dem. Men de fattar verkligen inte hur allvarligt det är. Vafan liksom? Så himla respektlöst.
De finns ju vissa som inte kan relatera. Det finns ju vissa som inte har funnit sig själva i samma situation, kanske för att de inte har upptäckt sin rädsla än. Kanske för att de är rädda för giraffer men inte vet om det än för att de inte har sett en i verkligheten. Men hur kul är det då om jag binder fast den personen framför en giraff?
Så jag måste alltid så lugnt och sansat jag kan (för jag är förmodligen redan uppretad) försöka förklara, som om personen i fråga är en femåring. Så känns det.
De flesta brukar förstå då. Vissa försöker, men kan inte. Men de respekterar det.
De som inte ens ger det ett försök, det är de jag kan tappa fattningen inför. Gå och bajsa ner er.
Hejdå jag kommer inte våga sova.

RSS 2.0