it's beautiful

Jag älskar att höra andra berätta om kärlek. Inte när de skryter om massa killar, utan när de pratar om Den personen och jag märker att de är så glada då. Liksom lyser upp. Äkta. Sånt gör mig så väldigt varm inombords. Finns inget finare.
Förresten har evelina kommit hem nu. Som jag saknat henne (L)

paradise

open up
tell me your stories
show me the world that's in your head


Imorgon börjar våra egna idrottslektioner :) ska bli kul!


sommaren

Jag vet inte om det bara är jag eller om jag inbillar mig, men sommaren framkallar fler och starkare känslor. Melankoliska känslor och nostalgi. Jag tror aldrig jag har känt nostalgi när jag tänker på något som inte hände under sommaren. Faktiskt.
Och så sommarkänslan. Hur kan man egentligen beskriva den? I vilket fall som helst saknar jag de känslorna.
Glöm inte kärleken under sommaren. Det finns inget som är likt det.

You are pretty messed up too :)

Tjeena, har kommit långt jämfört med igår men har mer än hälften kvar. Själva diskussionen som är det bästa har knappt börjat -.- Så räknar med att sitta uppe hyfsat sent och vara trött i skolan imorgon :)
Jag är så glad över att jag gjorde både franskan och svenskan i förväg så jag knappt har behövt kolla på grejerna under lovet. Om jag inte hade gjort det hade jag varit pretty much screwed. Ibland är jag så smart, så smart!

bloggpaus

Från och med nu förbjuder jag mig själv att blogga tills jag har fått ordning på mitt skolarbete. Annars riskerar jag betygssänkning vilket jag redan har varit med om och inte vill uppleva en gång till nej.
Om ni ser mig uppdatera eller vara inne på facebook och göra onödiga saker får ni straffa mig. Jag får göra allt det FÖRST ikväll. Så, inte särskilt lång paus. Kan hända att ni hör av mig på måndag eller tisdag istället, men senast då tror jag! I värsta fall får jag missa träningen på tisdag vilket jag INTE vill. Jag tänker inte simma i cement på filborna. Plus att jag måste träffa linvelinen där emellan. Så, mitt liv suger just nu (det suger inte att jag ska träffa linvelinen :D). c ya

I FORGOT TO SAW OUT LOUD:

HOW BEAUTIFUL YOU REALLY ARE TO ME
Heeey people! Ehm idag har jag varit nere i stan och fixat lite ärenden, har finally hittat mönster till klänningen. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Jag menar, det är fint och så men en aning svårmatchat och förresten har jag aldrig haft på mig något ljusblått förutom jeans. Men det var så somrigt och överlägset mest passande, sååååå.
Sen hade vi worst träning ever, eller kanske inte. Nej, den var nog inte så jobbig egentligen men den kändes riktigt jobbig. Herregud, ingen träning på nästan två veckor och jag plaskar som en anka? Kwack. Får jobba upp det snabbt igen! Men kan tyvärr inte göra det imorgon eftersom mitt samhälls/geografi-arbete hindrar mig. Snacka om att jag kommer pusta ut när det är över.

pattern


områden

Det går frammåt... världens slow ride, men det går. Om jag hade börjat tidigare hade jag klarat det utan problem det vet jag nu. Jag är så jävla dum ibland. Hata hata hata. Jaja, vad finns det att göra nu, kan ju böla tills det hela är över. Jag orkar inte ha det så här. Behöver serious help alltså...
Nej men nu är jag glad igen för jag ska visa lite fina grejer här nu då:)))))))
Hur fint?! Galgen ska inte sitta där utan under foten då, annan färg of course. Haha nä, jag vet inte, lång tid kvar ju. Men skulle vara fint iaf :) Men ta hål i örat ska jag göra snart! Har jag velat ett tag nu så. Nu - back to plugg. Dryyygt. Possen!

pretty pretty please

Hemkommen från en heldag i malmoe med Ellen, herregud vad jag behövde det. Bästa shoppingdagen på länge! Såg mycket fint, fick hem en tisha från Zara och glanstights. Helt ok pris ändå. Haft riktigt kul och nu känner jag mig åtminstone lite mer taggad till att skriva om industri och utveckling, men snälla säg att you don't blame me. Jag kan inte vara den enda som har svårt för det där.
Imorgon ska jag leta efter material till min långklänning så jag inte sitter och glor på slöjden som jag gjort den närmsta månaden.. hoppsan. Sen ska jag bestämma mig om vad jag är i mest behov av - kofta, jacka eller blus-sommarklänning-tunika? Jag vill ha allt. Efter det - träääniiing! Vad jag har saknat alla random människor där, ni är så härliga! Ska komma på dödligaste smeknamnet med... okej borde inte kalla honom för det förrän vi har hört med honom att det är okej! (han kommer inte tycka det är okej)
Hörs senare!

singlets

Imorgon bär det av till malmoooee för lite efterlängtad shopping. Hehe inte riktigt i behov av det men det var ju ett tag sen så. Ha det bäst! Min pappa har hjälpt mig med min läxa btw.. pallar inte! Har mycket kvar men känns lite bättre nu.

america

Jag är inte på humör just nu. Ännu än gång har jag lyckats planera kasst, eller planerat överhuvud taget har jag faktiskt inte gjort. Så sitter jag här med värsta ångesten IGEN när jag kan använde denna dyrbara tiden till att ta tag i saken en gång för alla men vet ni? Jag kan inte.
Jag fattar verkligen inte detta. Jag har fått en extra dag på mig och till och med tvingats ställa in ett möte med mina vänner som jag planerat ändå för ett tag sen. Samvete här ja. Och om jag inte skärper mig kommer inte min mami låta mig träna i helgen vilket inte får hända för jag har inte tränat på två veckor snart och även om det kommer kännas som om jag simmar i cement så vill man ju ändå träffa alla underbara människor som finns att träffa där.
Och min familj som har varit borta under lovet är äntligen hemma igen och de sitter ute i köket men jag måste plugga.
Men när det är något som jag inte finner något som helst intresse för eller inte ens FÖRSTÅR (och där får jag paya for it för att jag inte ens har bett om hjälp när jag kunde) så kan. jag. verkligen. inte. göra. det. Förrän det är i sista minuten och jag slänger ihop något som kunde blivit så mycket bättre. Heeeeeets.
Gooosh hur länge ska detta fortsätta? Jag är så trött och arg på mig själv. Sämst är jag.
Tack och hej för detta totalt onödiga inlägg. Nu ska jag äta mcdonalds. Pöss.

OM MAN FÖRUNDRAS


here's to the guy that has the most lovely gif*s

FRAN
YOU*RE NINETEEN
YOU*RE GORGEOUS

looking forward to it


thirtyfour


YOU*RE AN ANGEL DISGUISED

Imorgon börjar BLASTet
Sitter och lyssnar lite Secondhand Serenade, deras låtar är ju så fina.

sun

På senaste tiden har jag umgåtts med människor som jag anser är hundraprocent värda att vara med och lita på. Och de jag har mött och lärt känna nyligen har alla gjort bra första intryck på mig och med alla jobbiga år i minnet undrar jag om det verkligen är så att man mognar med åldern.
Kanske. Men det måste inte tvunget vara så.
För när jag ser utanför min innersta umgängeskrets ser jag fortfarande sprickorna. Och jag försöker jag också, så gott jag kan så jag fattar om det är svårt på något sätt. Men jag undrar när folk ska inse att det inte funkar att göra så som de gör. Jag vet att jag sa till mig själv att inte ta saker för givet men jag är så trött på att upptäcka att vissa tydligen inte går att räkna med. De man trodde man kunde räkna med.

gymnasiebesök

Förlåt för 0 uppdatering, men jag hade tydligen "datorförbud". Så löjligt som min pappa brukar säga.
Under 2 dagar har jag varit och besökt gymnasier, själv och med Julia. Är SÅ greatful för det. Tvekade att besöka någon av dem överhuvud taget pga vissa orsaker men gjorde det tillslut och har fått helt nytt intryck. Båda skolorna kommer vara med i mitt val, känns mycket bättre nu.
Annars börjar jag känna mig lite småsjuk. How wonderful.

fascinating

Massa inför gymnasiet nu, ska besöka några denna veckan. Jätteosäker. Inget känns hundra.
x°x°

leave my girls - no faster

Idag har jag ätit mer choklad än på länge, länge! Plus något vaniljhjärtagrejs på mötet? Ja, onyttigt men jaaa så lyckligt! I love it.
Mindre kul att jag på något sätt som vanligt har massa plugg. My bad, jag vet. Jag vet inte ens om jag hinner träna imorgon bara för att jag måste nörda hemma. Morgondagens ilandsproblem. Men har fixat bilderna nu!

hej jag vet inte hur jag ska lösa detta

Förut tyckte jag om att lägga madrasser i trappan och åka ner. Det ni.
Och jag är nog världsämst på att planera. Nu är det inte så kul för mig... och några andra. Blablabla livet leker solen steker inte. Nej just det.

tjaaa

har en del bilder från igår, mest på selma anna och kamil dock haha. var rätt kul! vi får typ göra om det igen när alla är med och under en lite längre period. ehm. ska träna snart. det var väl allt för denna gången. pusspuss

gray

NÄR MAN KASTAR SIG HUVUDSTUPA BLIR MAN ANTINGEN FÅNGAD ELLER HÅRT SLAGEN AV MARKEN.
ANTA ATT ANDRA ALTERNATIVET SVIDER.
VAD SKA MAN DÅ VÄLJA?
Jadu nationella provet. Du gjorde mig redigt snurrig.

I'll be right beside you, dear

Ganska lugnt i skolan idag, jag och Gustav matade Felix på rasten, så söt han är!! Försökte hitta tyg till min långklänning men finns inte så jättebra utbud för mig tyvärr.. får fortsätta leta. Hem till Amanda sen. Har lurat alla att jag och Anna hade slagge också, kuligt. Ska träffa den bajskooorven imorgon och Selma, duktiga som vi är ska vi träna! Och äta glass efteråt men ändå.
I morgon är det nationella, jag och Emma kommer vara grymma. Skämt åsido. Haaah jag har migrän :(
Här är en av de finaste klänningarna jag vet:
Och RUN med SNOW PATROL är en av de finaste låtarna jag vet. Pöss!

windblown

Hej jag har ont i mitt öga.
Gick en promenadis med Amanda och snackade om life, känns bra att veta att man har delade åsikter osv. För övrigt är jag så himla trött. Orkar inte.

:)

jag förstår verkligen inte hur vi lyckas, nationella blev avklarat iaf efter många om och men, sen fick vi sluta. niiiice.

du kittlar mitt hjärta

Imorgon är det nationella och träning. Hoppas på det bästa och lycka till nu alla. We'll be great.

one top and pants

Förlåt för att jag bara har bilder på inte mig själv, men har inte riktigt listat ut hur man laddar hit bilderna på denna datorn. Eller för att vara ärlig, har inte riktigt orkat ta reda på hur man gör... hehe. Sorry.
Hörs tomorrow! Här får ni lite fint. Har beställt hem ett par byxor som är ganska lika de här nedan fast samtidigt inte. De är i beige iallafall och arrajvar till mig vecka åtta tror jag det var. Spännande spännande... har ju hört att det ska vara så jobbigt att beställa byxor från nätet men håller tummarna för att de ska passa. Tog ju rätt storlek och så, kollade varje dag så det skulle komma in i min storlek, haha.

it'd be great to swim on the top of NYC

Hej folket, Anna var riktigt dålig imorse så hon kunde inte hänga med på tävlingen... som det för övrigt bara var jag, Kamil och Isak som deltog i haha. Det gick bra för dem, tror de fortfarande är kvar där, men ja, så är det ju när man är pro ;)

what are we supposed to do

Åååh vi bara klagar. Alla klagar, jag också. Jag klagar på att folk är fördomsfulla när jag är precis likadan själv. Jag inser det inte. Men jag är något av en expert på att se på en person, möjligen höra den säga något, med all säkerhet höra andra säga något om denna personen, och sen tro att jag känner honom/henne. Detta händer hela tiden. Så bygger jag omedvetet upp en värld om denna personen, en värld som jag går runt och tror på tills personen får en chans att motbevisa mig. Ibland händer det aldrig och då går jag runt som en idiot och tror fel i all evighet. Det ni. Och jag är avundsjuk på de som inte dömer folk de inte känner, de som inte tar för givet och de som tar allt när det kommer. Men sen tänker jag efter och kommer på att jag inte känner någon som faktiskt är så utan att jag bara tror så om vissa människor. Herregud vad är detta, vi kanske är programmerade att vara naiva och elaka. Känns som jag försöker och försöker hela hela tiden men det är omöjligt.
Och nu klagar jag på att vi klagar. Blöö. Ska sluta nu, lovar.

Lyssnade på evelina, Julia och Jenni, åh så bra. Fikade med Dessie, längesen så det var läge för det. Tränat, tränat, tränat mig själv. Imorgon ska jag till Anna supertidigt. Inte så väldigt taggad på just den biten.

password to my heart - sista inlägget för dagen!


if I would ever get a tattoo

så skulle det vara något riktigt riktigt litet på ett inte så tydligt ställe. T.ex. höftbenet, mellan tummen och pekfingret eller bakom örat. funderat på att ha något i färg, helst inget helsvart, som japanska körsbärsträdet nivet? på senaste tiden har jag tänkt att skaffa en under foten, några få ord. tror det kommer bli dream big. ja, har inte mycket mer att skriva i detta meningslösa inlägg, nu ska jag fortsätta på mina texter till mästervärk.. not. men puss

krönika "Satsar man inte förlorar man inte"

"Ibland känner vi något som förvirrar oss själva. Ibland finns det ingen direkt anledning. Vi faller hejdlöst ändå."

Hej människor jag skriver krönika, reportage, artikel, recension och debattartikel. Till det, Ray LaMontagne. Allt ska vara klart tills imorgon. Kommer nog inte hinna, ska ut och springa med beckisen sen :) Men vi hööörs.

dare you?

I DON*T KNOW WHERE THIS FASHION COMES FROM BUT I THINK IT*S QUITE PRETTY
Jag kan inte skriva något bra bara så där. När vi skulle skriva novellen sökte jag inspiration på nätet och kollade Gossip Girl för att få inspiration. Slutet är det jag måste komma på först, annars funkar det aldrig. Och jag måste ha ca 3 meningar som jag stoppar in i texten, meningar som kan rädda en text, binda ihop en text eller göra en text fantastisk. Utan detta kan jag inte åstadkomma något riktigt bra.
Därför suger nationella proven -.-

ACCIDENTALLY IN LOVE

Tänkte bara visa hur långt hår jag har fått med tanke på att jag kapade det i april... hehe. Plus att jag är lite smått panikslagen inför nationella proven. Och tävlingen. Men det ska väl gå bra.
FÖRLÅT än en gång för uppdateringen. Ska inte sluta blogga som många har fått för sig att göra. Fortsätter fast skriver mer sällan tills den andra bloggen är helt klar, that's all. Tack för att ni följer mig när jag är i min traadigaste period. Kram på er! (L)

RSS 2.0