thanks for the memories,

even though they weren't so great
he tastes like you, only sweeter

gott nytt år alla! (och jag menar det verkligen)
låt oss göra 2011 ännu bättre än 2010 nu, big loooove

madeleine


happy new year


Gott nytt år till alla, och ha en bra kväll!
puss på er!
edith


If you get a chance, take it, if it changes your life, let it.


Life is too short to wake up in the morning with regrets.
So love the people who treat you right and forget the ones that don't
and belive that everything happens for a reason.
If you get a chance, take it, if it changes your life, let it.
Nobody said that it'd be easy, they just promised it would be worth it.

"
God morgon" Jag vaknade för en timme sen ungefär. Jag har hunnit med att äta och att hjälpa mamma lite i köket. Vaknade kanske lite sent med de kan bero på att jag och Frederik kolla på film till 5 på morgonen..
Men nu är jag iallafall uvilad och redo för en underbar kväll med mina vänner. Snart ska jag duscha läääänge och sen ska jag börja fixa mig för ikväll. Kan dock inte bestämma mig för om jag ska ta en klänning eller en blus och jeans, åhh beslutsångest? Runt 6 kommer de gäster hit och då kommer också Laura hit. Efter vi har ätit sticker vi hem till Laura och senare kommer alla andra, tror att dehär kommer bli en minnesvärd kväll. Iallafall hoppas jag de.  kram edith ♥


all you need is love


en del av mina julklappar.
Jag och Pauline stack ner i stan och sen till miatorp för att sola. Inte bra jag vet, men jag är trött på att vara blek. Herregud va jag saknar sommaren och värmen! Att bara ligga på stranden och inte behöva tänka på något, underbart!
Imorgon är de nyår och de är awesome! Jag kommer att befinna mig hos Laura. Lite annat folk kommer också att vara där, hoppas på en bra kväll!
Nu ska jag umgås lite med min kära bror, hihi!  kram edith ♥


min mobilväska


fin va?! och ingen har likadan. dock är den inte färdig än, slaarv. ska sy ihop hela och kanske sätta på lite runda nitar. har köpt ett matchande armband på rean också. underbaaart.

om några timmar kommer evelina och julia hit och vi har laddat upp med ansiktsmasker, nagellack, morgonrockar och liknande, världens spakväll på gång. imorgon är det nyår. det har gått långsamt ibland men när man tänker tillbaka är allt förbi och det är skrämmande.

madeleine

peace out

Är helt slut just nu. Har haft fullt upp ända tills nu och de är också andledningen till att jag inte har uppdaterat. Igår stack jag och Pauline och kollade på HM när killarna spelade. Helt okej i början men sen blir de lite drygt. Efter ett tag gick vi ner i stan och kollade lite i affärer. Hittade ett sött linne på Sanit tropez för halva priset och en mörkblå "tröja". Senare på kvällen kom Filip hem till mig. Vi kollade på film och lanade. Haha mysigt ju! Loove u Filip ♥
Idag stack Filip runt 3 och nästan direkt efter hämtade mamma mig. Vi åkte till maxi och handlade lite. Nu är jag iallafall hemma och är riktigt trött. Jag tror att jag ska stätta på en film senare.
Nu ska jag värma en stor kopp med varm oboy, har blivit lite smått beroende av de, inte bra edith..
Ha en bra kväll!  kram edith  ♥

peace out!

HEJ alla små barn!

idag har jag varit med rebecca och helen och vi har snackat om allt möjligt (y sen ikv ska jag se bio med rebecca, meeth, timmie och resten av hennes friends. har inte så mycket mer att komma med, poossen<3
madeleine 

when you're sitting there it's hard for me to look away

ursäkta det flummiga inlägget förut
nu tar jag det från början

igår var jag på väla med Edith, alltid kul som vanligt (L) snackade lite om nyår och träffade emma och julia så det blir väl lite blandade planer. fick med mig lite hem också, visar er det jag köpt på rean + julklappar när jag har tid.

på kvällen åt jag middag med ellens och adams familj, mysigt och ASgod mat ofc. pratade med ellen angående uppträdande på skolavslutningen och jag vet en bra låt men frågan är sen om jag ens får eller vågar göra det.

idag har jag trixat med mina lovikkastrumpor och försökt byta lite grejer men NEJ det går inte. så frustrerande.
imorgon ska jag iaf träffa rebecca och helen så det ska bli kul, var ett tag sen. dagen efter det är det fotografering, fick en klänning idag så den ska jag probably ha på mig. sen på kvällen ska jag ha spakväll med julia evelina och kanske isabelle.

puss på er
madeleine


a friend is one who knows us, but loves us anyway


Dagen tillbringades med Madeleine på väla. Blev mycket prat och skratt. Från min sida inköptes de ett gulligt linne och ett armband. Tack för dagen Madeleine!
Ikväll kommer Pauline hit en stund, vet inte riktigt vad vi ska göra men vi hittar nog på något. Annars blir de väl bara en massa tjejsnack, mysigt de med!
Nu ska jag värma lite oboy och vänta på att Pauline kommer hit. Ha en bra kväll!  kram edith ♥


top tags


Nu ska jag och Edith bege oss mot mellandagsrean. Galet, efter min erfarenhet sen något år sedan då jag var där med evelina? Hmm, kanske. Eller så blir det bara kul som det alltid blir när vi är med varandra.

Puss!
Madeleine

If I know what love is, it is because of you

Nu är de så att jag har tyvärr tröttnat lite på att blogga. De tar för mycket tid och de känns som om att jag pressar mig själv att blogga utan att jag vill eller har ork till de. Men jag kommer fortsätta ett tag till och efter nyår får jag se hur de känns.
Nu ska jag iallafall sätta på en film och sen försöka sova är faktiskt trött. Ha en bra kväll!
kram edith ♥

to do

Under lovet ska jag:

> Köpa en axelbandslös bh innan nyår

> Fira nyår (och vara inuti min klänning utan att den spricker)

> Åka till min mormor

> Träffa Rebecca och Helen

> Klippa i min röda tröja så den blir dösnygg (jag använder den inte om den inte är klippt)

> Ha spadag med evelina, Julia och Isabelle (och picnick)

> Se Victorias Secret visningen med evelina

> Äta middag med mina grannar

> Bada i havet med Robin och Sandra

> Simma med Johanna

> Rita en hel bild

> "Städa" bland alla bilder och dokument i min dator

> Fixa inför fotoalbumet 2010

> Ha en heldag med Malin

Lägger till mer sen.

Madeleine

confused


det var längesen jag kände såhär
och vissa behöver luta sig mot andra
men jag ska klara detta ensam

madeleine

live every act fully, as if it were your last.


Ibland vill jag bara tillbaka, slippa alla problem. Vara ett barn igen, få skratta och leka och va precis den jag är.
Men när jag blev äldre blev jag formad till att vara något annat, något annat än vad jag verkligen är. Jag försöker att vara mig själv och de är jag också för de mesta. Men de är svårt att inte hamna fel och börja vara något annat än var jag verkligen är..

edith ♥


so this is christmas





mina söta kusiner ♥

vanessas (H)

trötta?? haha


madeleine


love conquers all


Lite bilder ifrån julen 2010.
Hela släkten var inte med i år men de blev ändå riktigt mysigt. Jag fick en del nya grejer också. En bärbar dator som jag just nu skriver på, presentkort på väla, primer (smashbox), olika bodylotions, berlocker, olika skönhets saker, väska till min laptop, mascara+kajal och en jätte mysig jul med min familj. älskar er något enormt!
Nu ska jag spela monopol med min familj, hihi!
Sköt om er!  kramiiisar edith ♥

merry christmas

Här är stämningen på topp och hela min familj har precis kollat på kalle anka. Nu blir de snart julmat och senare ska paketen öppnas. Vill bara säga god jul till alla!  kram edith ♥

reality is wrong, dreams are for real


längtar..
Det känns verkligen inte som att de är jul imorgon även om snön ligger utanför, pepparkakorna och lussebullarna ligger i köket, alla möjliga juldekorationer är uppe, julgranen står i vardagsrummet med en massa julklappar under så känns de inte som att de är jul imorgon, trist.. Inget att deppa ihop för, julkänslorna kommer väl imorgon förhoppningsvis.
Nu blir de lite mys med familjen,   kram edith ♥
 

för du är min himmel

Hej alla glada människor! Själv är jag så inihelvete trött. Inhandlat julklappar idag, till andra och mig själv såklart ;) Eller pekat ut vad jag vill ha så någon annan betalar... hehe. Jag vet redan vad mer än hälften av mina julklappar är så då blir det spännande att se vad de återstående innehåller!

Träffade evelina jättesnabbt för att byta julklappar. Har redan öppnat dem, fick nagellack och örhänge, danke my lovely friend ♥ Hon fick en ring och mig och LINSER (knäck). Jag gör alltid så, stoppar in julklappen i någon konstig förpackning, ett år gav jag Johanna ett paket plåster och det tyckte hon var ganska konstigt tills hon såg halsbandet innuti. Haha, det är alltid kul om folk går på det, men evelina var lite för smart idag...

Har trixat en del på nya bloggen också, jag hade tänkt flytta dit redan imorgon, på julafton men nu inser jag hur mycket tid det kommer att ta. Jag fattar inte, jag har börjat jobba med den redan i april nån gång och ändå blir jag inte färdig (kan bero på att jag ändrar en massa hela tiden). Ska verkligen försöka få det klart!

Ska försöka blogga imorgon också, men om jag inte hinner säger jag god jul redan nu till er alla fina läsare!


you can't spend your life waiting to live

JULLOV .. awesome!
Jullovet inleddes med att jag, Annie, Laura, Caroline och Fanny stack till ett disco på IH. När vi kom var de riktigt segt, folk stod och pratade och de var nästan inget folk där. Trist, men senare fylldes de upp med folk och de blev lite mer ös. Helt okej var de, de blir ju till vad man gör de till, right? Tack för en bra kväll tjejer! ♥
Idag vaknade jag upp med Laura och Annie, vi har bara tagit de lungt och dom gick för en stund sen. Nu ska jag snart sticka hem till Fanny och ge henne sin julklapp, senare blir de att städa mitt rum. 
kram edith! 

Annie Andersson  Laura Hadzic  Caroline Svensson  Fanny Smith
älskar er! ♥

long day

Var på avslutningen, väldigt händelserikt var det. De som var där fattar iaf... Spelade till Johanna och det gick bra! Fick sedan betyg och har höjt mig i 2 ämnen + behållt förra betygen så är nöjd! Vet att vissa har fått betyg de är missnöjda med osv och jag håller med dem men det ska vi ta itu med när nästa termin börjar. Nu lägger vi allt sånt åt sidan ;)

Köpte julklappar med Sandris och gick och såg PSavslutningen för jag skulle filma när Lotta sjöng, riktigt duktig var hon! Sen åt jag och Sandra och snackade och sånt.

Efter det har jag bara slöat med la familia och klämt på julklappar för att försöka lista ut vad det är jag får hehe. Imorgon ska jag träna för det har jag inte gjort på hundra år, köpa ännu mer julklappar kanske och träffa linvelinen för att byta julklappar (L)



Madeleine  

braiding

Såhär här ska jag ha mitt hår

eller

Eller något mitt emellan ;)
Madeleine


-


edith ♥

give me your forever

Skolavslutning imorgon, underbart!
Ska bli riktigt skönt att bara slippa allt tänkade på läxor och prov ett tag. Behöver verkligen de.
Va med min lilla Caroline efter skolan, vi pratade om allt möjligt.  Men mest om en speciell person. Är riktigt glad för din skull gumman! Blev mycket skratt och tvekande kan jag säga.
Imorgon börjar vi inte förnes 1, vilket är väldigt skönt! Senare beger jag mig hemmåt och senare blir de utgång med tjejerna. En bra start på ett välförtjänat lov förhoppningsvis. 
Ska snart sätta igång en film, sen ska jag försöka att nanna.   kram edith  ♥


me myself and i

I lördags/söndags sov ju jag, Emma och Amanda som sagt över hos Maja. När vi bäddat ner oss och fnissat färdigt så det nästan är helt tyst säger plötsligt Maja rakt ut i mörkret: "Tror ni att människan föds med en personlighet?", vilket resulterar i att alla börjar skratta igen för det är så random.

Men iallafall. Jag har länge tänkt på det. En bekant till mig har en ganska intressant teori (herregud där lät jag som en fjäskare som vill imponera på lärarna). Jag ska försöka formulera detta rätt nu, men han tror (eller vet, han har gått en kurs) att man föds med en personlighet, men det går att ändra på den (tills man är 16 år). Dock är det svårare att ändra en egenskap ju längre man "har haft den". Därför kan det vara svårt att ändra just de egenskaperna som är medfödda. T.ex. är det svårt att bli en glad person om man mestadels har varit arg under sitt liv, men om man helt plötsligt går från att vara ordentlig till att alltid komma försent, kan man bli ordentlig igen om man bara kommit försent under 1 år. Förstår ni?

Det är inte meningen att detta ska vara något vetenskapligt inlägg eller så men OM den teorin stämmer så förklarar ju det varför jag är så usel på att lyssna på mig själv (och varför inga av mina klasskompisar någonsin lyckas "ta tag i skolan" som de alltid säger ;d). Jag har ju alltid velat bli snällare för jag anser att det är en väldigt viktig egenskap. När man ska beskriva sig själv säger majoriteten att de är snälla men jag kan inte helt ärligt säga att jag är det. Inte... inte fullt ut liksom. Jag är ju inte taskig på något sätt men trevlig för mig innebär väldigt mycket. Men jag kan säga att jag bryr mig ganska mycket om folk. Så jag har alltid försökt att bli snällare och det funkar inte. Förr eller senare snackar jag skit och börjar klaga eller skylla ifrån mig. Innebär det att jag kommer vara så resten av mitt liv eller???? Haha. Eller så flummar jag bara ;) 

Madeleine

days

Jag har helt glömt/inte haft tid att uppdatera bloggen O.o <-- iih så söt.
Nej, men... ska sammanfatta lite snabbt

Lördag
Simtävling, vet ni redan. Sen till Maja med Emma och Amanda, mycket Unospelning, lite Grinchen. Sen slöt sig evelina till oss och vi såg Karatekid och åt chips (jag och Amanda gjorde). Spelade ännu mer Uno. Sjöng singstar, åt pyttipanna med Emsan kl. 2, somnade på Majas soffa. Jag, Amanda, Emma sov hos Majsan, cozyy.

Söndag
Åt chips till frukost, såg Slumdog millionaire, ännu mer Uno och saft. Till Väla. Sålde kagoor med evelina i 3h och tjänade 30 kr var!

Måndag
Film i skolan. 8 julmust, massa chips. Övade inför julavslutningen med Johanna och drack varm choklad med vispgrädde. Hem till Anna med Rebecka och Sille och fixade inför kvällen. Gala, priser, galna människor och överflöd med skratt. Skojar inte med er...

Tisdag
Städning i skolan. Chips och julmust med Sandra och Robin. Bytte låt till imorgon, övade med Johanna. Gjorde klart mobilväskan (L)



Madeleine

you are not a robot

Men vad finns det för en att göra? Man önskar att man hade kontroll, för har man kontroll kan man förstöra. Nu går inget att hindra. Och varje gång jag hör ditt namn, läser det, så känns det. Det svider inte, men det känns. 

madeleine

always and forever

Urusel uppdatering, ber om ursäkt för de! Men nu innan vi slutar är de så mycket annat man måste göra, och därför måste jag lägga bloggen åt sidan. Imorgon börjar jag klockan 10, vilket är awseome! Blir bara att städa och ha lite "mentorsmys".
I söndes inköptes dom sista julklapparna, herregud va svårt de va att köpa till en del personer. Yrade rundor på väla en hel dag, usch!
Finns inte så mycket mer att skriva om förutom att
om 2 dagar är de jullov!
och att om 4 dagar är de julafton!
Åh längtar..

kram edith  ♥

hell, oh

Tänkte visa att jag lever. Hinner inte skriva mer för måste se Gossip Girl, viktigaste ever just nu!
Igår och idag var iallafall awesome med tjejerna! Skriver mer senare, puss!

Madeleine

birdplan e

Man bör INTE sätta mig i Filborna och hålla mig kvar där i ca 7 timmar. Det resulterar i 3 påsar ostbågar, 4-5 glas julmust, maltesers, pepparkakor, sandwiches och allt möjligt. Min lunch skulle inte platsa i träningsdagboken, tur att vi inte skriver den längre hehe.

För övrigt bestämde jag Anna, Sille och Rebecka att vi skulle hem till Anna på måndag så vi kunde fixa oss tillsammans, greeaat.

Och strax ska jag över till girlsen!

madeleine 

♥♥♥


I don’t regret the things I have done and the things I didn’t do.
For somewhere along the way I must have done something right because I ended up with a friend like you.

Hemma från min Laura, tack för kvällen/natten älskling! ♥
Usch är helt slut idag, vet inte varför men känns som att om jag blundar kommer jag somna på en gång.
Ikväll vet jag inte va som händer, kan nästan inte göra något eftersom att jag måste gå på gudstjänsten imorgon. Skulle igentligen träffat Filip, men nej han dissar mig för han ska va med några andra. Min bästavän?! Haha nej men jag älskar han ändå! Men nu jag ska försöka få tag på någon annan.  kraaaam edith ♥

happines happens

Vissa människor framkallar lycka var de än går
Andra, varje gång de går



Madeleine

are you tangeled up?

Idag såg vi film i skolan och övade inför julavslutningen. Sen såg jag och evelina ca 1/3 av Avatar men den skulle tydligen lämnas tillbaka, surt :(

Imorgon är det tävling och på kvällen ska kanske jag och några andra över till Maja!
 
Madeleine


better late then never, but never late is better

Blogg.se fungerade inte igår vilket är andledningen till den usla uppdateringen.
Jag är super glad, för att de är fredag idag! hihi, verkligen en välbehövd helg. Nästa vecka kommer de mest roliga saker i skolan och inte så mycket mer skolarbete. På onsdag får vi våra betyg, vilket kommer bli väldigt spännade. De flesta betygen vet jag redan om, en del är jag nöjd med och andra är jag inte lika nöjd med. Som folk kanske vet är de svårt att få välförtjänade betyg på petersvenskolan. Nästan helt omöjligt att få ett mvg i 8an! Lite tråkigt faktiskt, menmen. Ikväll ska jag sova hos min lilla Laura, massa mys förmodligen.


en gammal bild på mig och laura.
Nu ska jag duscha snabbt och bege mig hem till Laura, sköt om er!
kraaaamisar edith. ♥


Så vet jag att jag tycker om dig


(så vet ni att ni tycker om den)

1. Alla, verkligen alla saker du säger känns plötsligt ofantligt vettiga och viktiga att komma ihåg.

2. Det spelar ingen roll hur lång tid det tar tills vi träffas nästa gång. Det spelar ingen roll hur mycket jag måste göra för det. Det är alltid värt det.

3. Jag tycker att ditt namn hörs ovanligt högt och ofta och snappas upp löjligt enkelt, det susar in genom mina öron och når min hjärna och kan föra mig till medvetandet från en djup sömn på endast några millisekunder.

4. Jag skulle kunna prata, gå på bio eller göra något annat jag tycker om, som skratta (=SLÖSA) bort mina dagar med dig, och inte ha ett dugg emot det.

5. Det måste inte nödvändigtvist pirra. Men dina vidrörelser känns sisådär 100 gånger tydligare än någon annans.

6. Jag kan säga högt, möjligen till mina vänner, att jag gillar dig utan att det känns det minsta (jätteviktigt) konstigt eller "fel". Lita alltid på magkänslan, för den ljuger inte (det är dock skillnad om du vägrar att lyssna på den).

7. Jag bara vet det. Så länge jag känner i hela kroppen att jag vet, behöver inte någon av ovanstående punkter stämma, förutom punkt 6.



Här, kära läsare har ni en lista så ni vet om ni möjligen stött på känslan med K, käääärleeken ofc!
Betygsamtal idag och betygen håller i sig. Imorgon ska vi kanske klippa och klistra.

Madeleine



I think the only reason people hold on to memories so tight,
is because memories are the only thing that don't change, when everybody else does.
edith  ♥


nätshopping

JAG BLIR GALEN
Det finns såååå många fina grejer på nätet -.- Sånna som har bra pris också. Men ååh jag vet inte, förra gången jag beställde (eller, min mamma beställde) var det meningen att det skulle komma på min födelsedag, istället kom det flera veckor för sent och varorna var asfula och i hemsk kvalite. Dessutom saknades det grejer, t.ex. tänk er att ni köper ett par jeans och så saknas knapparna. Wtf liksom, dålig stil eller?
VÅGAR man inte köpa från någon annan hemsida än Nelly och Bubbleroom? Jag hittar aldrig, aldrig något fint där typ. Inget speciellt. Om man jämför med andra hemsidor är det ganska dyrt också.
Jag hittar ju dagligen massa fina grejer. Är det det längsta jag kommer komma eller? Att bara SE på allt fint. Tragiskt. Orkar ju verkligen inte med hela besväret när man ska skicka tillbaka osv.

Ursäktar bitterheten. Nu tänker jag klicka hem några saker.
Ha de!
Madeleine


when I can't find the words



Imorgon bär det förmodligen av mot skolan. Aja, känns inte helt fel att bara sitta och spela spel hela dagen! Pussar♥
Madeleine

-



when I close my eyes, they're still full of you.

Kändes som att de var dags att uppdatera för min del. Dagarna rullar på och snart är de julafton?! Herregud va snabbt tiden går. Jag tycker de är rätt skönt eftersom att vi inte har så mycket kvar att göra i skolan, men de som vi har kvar måste jag verkligen ta tag i snart. Imorgon blir de en halv skoldag för mig eftersom att niorna ska spela innebandy mot lärarna vilken ska bli väldigt kul att se, hihi!
Nu ska jag äta en bit och sen ta tag i pluggandet.  kram edith ♥
 

we can dance in slow motion


Haha vet ni. Jag har hostat så mycket att jag har fått världens träningsvärk i magen, hur sjukt?
Känner mig lite, lite bättre. Ska verkligen försöka bli frisk tills på fredag, på lördag är det tävling som jag helst inte vill missa och på måndag är det gala som jag helst inte heller vill missa.
Ska duscha och sen göra nuuuudlaaar! Kom på att det är drygt en vecka kvar till jul och jag har inte ens skrivit min önskelista ;o Ska göra det!

madeleine

you make it real for me


Madeleine

.

vill bara påminna er om grundtanken bakom denna bloggen, vi bloggar tillsammans för att det ska bli variation i det vi skriver och att ni ska kunna se saker ur olika perspektiv. vi har haft bloggen i drygt tre månader och statistiken är väldigt jämn, fortsätt så!


grissini

Min hals tar död på mig.

Sov knappt något inatt så tog igen det på förmiddagen. Lagade mat och bakade misslyckade grissinis. Ska ut och köpa glass och sen städa rummet och sen vet jag inte. Så jäkla utmattad..




madeleine

navy blue

Denna dagen har varit till Ingen Nytta Alls. Ringde evelina och snackade med henne ett tag, sen har jag bara kollat fashionprogram och nästan somnat. Min familj ska äta tacos idag och jag vet inte om det är så lovande för min hals. Imorgon stannar jag nog hemma igen.

Försöker få ordning på alla bilder på datorn vilket är ett stort arbete, men nu har jag ju hur mycket tid som helst så...





Madeleine

to me, you are perfect

Riktigt bra dag. Hela skolan fick kolla på luciatåget, alla var jätteduktiga. Funderar faktiskt på att vara med nästa år, men jag vet inte helt ännu. På eftermiddagen hade vi musik och jag och Fredrik var lätt bäst! Vi spelade keyboard, och de gick ju "jätte" bra. Men jag klarade iallafall att få vg i keyboard denna terminen.
Imorgon väntar en jobbig dag, jag ska göra mitt prov i idott imorgon eftersom att jag var sjuk när dom andra gjorde de. Vi får se hur de går, har dock inte pluggat mycket till de. Nu ska jag äta lite och sen sätta igång med pluggandet. kram edith ♥


gulligt armband mami köpte.


kanderat äpple

Lucia med treorna, praoade hos dem i höstas så var tvungen att se, så söta! Stack hem och nu sitter jag här, sjuk. Precis lagat bästa pastasalladen ever och nu vill jag bara sova!




Madeleine 

god natt ;)

Nu ska jag nanna för ska försöka vara frisk tills imorgon ;) Såg att Amelie lagt in ett litet fint klipp på några danser och så (y hade verkligen riktigt kul, synd att jag inte var helt frisk bara :/ Nej, nu måste jag ta hand om mig själv!
Puss!
madeleine

dance as if no one were whatching

Madeleine sov här inatt. Vi hade hade sagt att vi inte skulle lägga oss för sent så ett vi skulle va taggade till idag, men gör vi de? Nej verkligen vi sitter uppe och pratar om allt möjligt till långt in på natten, mysigt faktiskt. Men inte lika mysigt när man vaknar upp och är jättetrött och kommer på att man ska dansa. Menmen, sen fixade vi oss och gick till sundspärlan. 
Jag tycker de är helt amazing att bara få dansa och verkligen ge allt man har, och senare få beröm för det. Hur underbart är inte de? Jag tycker verkligen folk som är sugna på att börja på dans ska göra de. Jag lovar ni kommer inte att ångra er! De gjorde inte jag och nu är jag fast på något sätt. Jag älskar att dansa, så är de bara.  kram edith.
 
alla var jätteduktiga, kärlek till er ♥

Dancing with the feet is one thing,
but dancing with the heart is another.


sale

12 dec i ord: snackat med Edith, sovit, ätit, fixat, dansat. Jag har blivit riktigt sjuk nu. Hann inte riktigt känna av i danserna men det var kul, det är det alltid. Edith kommer förmodligen med bilder sen.
Skulle lussevakat men ska bara ta det lugnt och se på gossip girl, och försöka slipa mitt sandpapper till hals :(

Lite från rean:



Alla under 300 + festklänningar



Äh jag har fixat min nyårsklänning och den är adorable. Tar bara emot en aning när man tar på sig den :/ Hehe, vad kan ha hänt?

madeleine

time is nothing but a line



Så stressad inför tomorrow. Ska dricka lite te tror jag. Sen hem till Adam. Sen få tag på Edith och Tess. Sen hem till Edith. Och äta nån gång däremellan. Och packa innan jag åker.

Vi hööörs
Madeleine

all i want for christmas is you


15 dagar..

Har verkligen inte gjort något idag. Jag har heller inte rört mina skolböcker, vilket inte är bra! Min hals har blivit lite bättre idag. Jag har har fått någon slags halsinfektion. Kan forfarande inte prata normalt. Mamma vill inte att jag dansar på söndag om jag inte blir bättre. Men jag kommer att försöka att övertala henne! Vill absoult inte missa detta. Jag ska försöka att ta den lungt och ta hand om mig själv dessa dagarna och hoppas på de bästa. Nu ska jag ha lite fredagsmys med mammi och kolla på idol.
kram edith♥

SKOLAN ÄR VIKTIG

Haha, ja vad ska man säga? Matteprov direkt på morgonen, var sen -.- men tiden visade sig inte vara ett problem som annars. Kände mig ganska säker också! På bilden filmade vi nonstop, var också kvar ett bra tag tills det var helt mörkt ute, alla blev nog ganska övertrötta mot slutet ;)

Imorgon ska jag nog skippa min egna träning för måste verkligen vara helt frisk på söndag. Ska sova över hos Edith med Tessan tror jag, cooozyy.

Krille dricker vodka (med andra ord, blandsaft) med en zombie i bakrunden.

madeleine 

nyårsklänning?




edith


vet ni?

> Min lilla vintersnuva har utvecklats till någon jäkel som står och bankar mig i halsen varje gång jag försöker prata

> Jag har lots of matte to do

> Imorgon ska jag stanna kvar i skolan tills vi har filmat färdigt vår film = lång tid. Bara till att börja ladda batteriet.

> Jag älskar alla som förgyller mina dagar under vintermörkret och allt skolarbete. Ni är bäst (L


Madeleine

Don't you remember? You said forever

Denna dagen har gått väldigt långsamt.. Har bara fått i mig 2 mackor idag, inte bra! Jag ska stanna hemma från skolan imorgon också, måste vara med när vi dansar på söndag och då får jag verkligen inte vara sjuk. Imorgon ska jag försöka plugga lite, har verkligen inte haft orken att göra de idag.
Jag ligger just nu i min säng och myser med min lilla misse, gud så söt man kan vara då! Man vill ju bara äta upp henne, hihi! Men nu ska jag försöka äta en bit och se om jag kan bli lite piggare.
kram edith♥


PUSS

It hurts more than it should


To trust everyone is as much wrong as don´t trust anyone

Jag fick vara hemma idag eftersom att mitt huvud värker och min hals är helt kass just nu, kan inte prata! Hatar att vara hemma ifrån skolan, känns som om man bara missar en massa. Idag ska jag bara ta de lungt och dricka en massa varm oboy! Får hoppas att de blir bättre till imorgon, men just nu ser de inte ut som om att jag kommer imorgon. Nu ska jag dricka varm oboy och öppna nummer 9 på min chokladkalender (a)
kram edith♥

back

HOLA!
Sången gick helt ok idag, kunde helt klart gått mycket bättre men ser det som en träning. Varje framträdande för en ett steg frammåt (:

Idag redovisade vi svenskan också. Haha, jag erkänner jag blir alltid så jäkla nervös. Enda gången jag inte varit nervös inför en redovisning var när jag varit uppe hela natten och därför var för trött för att bry mig. Hmmm, så skönt det var ändå. Om det ändå kunde kännas så varje gång (minus tröttheten). Men det kändes rätt bra ändå, får se resultatet imorgon.

För övrigt får jag inte träna imorgon så jag tänker göra armhävningar hemma istället... eller något. 
CIAO
Madeleine 

What doesn't kill you makes you stronger


The worst thing you've ever done,
the darkest thought you've ever had,
I'll stand by you trough anything.

Urdålig uppdatering, men jag har verkligen inte haft ork eller tid för de. Skolan dödar mig just nu, igår fick jag sitta uppe till halv 1 och skriva på en hemkunskapsläxa. Jag känner också att jag presterar sämre i skolan när jag inte har sovit ordentligt.
Kommer inte skriva mer idag, de har med olika andledningar att göra, tänker inte gå in på vad de handlar om.
kram edith♥

we may only have tonight

Jag ska bara fixa lite sen återvänder jag till skolan -.- Vi har öppet hus idag, dvs "vi ska ragga nya elever till skolan". Haha, inte precis.. Jag coh Agnes ska iaf sjunga rhythm of love, evelina, Maja och Johanna ska spela, tyvärr är vår andra gitarrist Markus sjuk idag så han kan tyvärr inte medverka :( hehe

Hörs sen!
pooos madeleine


a.w.




Efter dansuppvisningen och allt däremellan ska jag gå på GALA med Anna, Sille, Rebecka och Shanel (H) Temat är GLITTER och vi har lovat varandra att vi alla ska klä upp oss som fan så ingen kommer jättepampig medan alla andra är vanliga (Y). Jag ska även rösta på en kollega/tränare och har ingen aning om vem jag ska rösta på!

Madeleine

gossip girl season 4 episode 8

Ännu en maskeradbal, kan det bli bättre?

Madeleine

till the morning sun you're mine, all mine

Läste precis i Ediths inlägg att hon ska uppträda snart vilket var ett riktigt sammanträffande för jag och Agnes ska göra samma sak på onsdag :) Blev en del låtändringar osv men eftersom vi började öva idag var det bara att ta den enklaste låten. Ska sjunga stämma på Johannas och Majas awesome version av Hero of war som jag rös av förra gången de sjöng ;o riktigt fint!

Engelskan idag gick riktigt bra, score! Hoppas min lärare gillar min guide lika mycket som hon gillade presentationen bara så kanske, kanske jag får behålla mitt betyg ;) Hoppas!

Var på Väla och köpte nitar till mobilväskan, julklapp till evelina och hittade även några grejer jag vill köpa, har jättemycket på mina presentkort, hur bra?


Madeleine

i want you closer and closer me every single night


beautiful.

Sitter just nu i min mysiga säng med en massa kuddar och filtar med en kopp varm oboy i handen, kan de bli bättre? Men detta håller inte, jag har en massa plugg som väntar på mig och det är inte så lite heller, illa.. Så nu ska jag snart sätta igång.
Imorgon är de ensamblekonsert, förstår inte hur folk kan tycka att de ska bli kul? Jag vill inte, jag vill verkligen inte. Vi är absolut inte dåliga, men jag ska sjunga inför hela min skolan?! Vi får se hur detta går, de ända man får göra är att hoppas.
Nu väntar skolböckerna, puss!
edith♥


live today because tomorrow is a new day

Underbar dag/natt igår! Jag och Fanny åkte pulka och de gick ju super? haha vi hade iallafall enormt roligt och de blev en del skratt. Sen började små killar kasta snö på oss och så hade vi snöbollskrig, hihi! men dom vann :( Sen gick vi hem till Fanny ett tag och åt kvällsmat med hennes familj, underbart. Vid 8 kom vi hem till mig och vi pratade mest. Senare satte vi på harry potter, men så somnar Fanny den tönten! En massa tjejsnack blev de också, hihi. Vi somnade runt 4, inte bra eftersom att vi skulle på gudstjänst klockan 10?! Herreguuud va trötta vi var, jag satt och blunda nästan hela tiden, ikke bra!
Idag tillbringades dagen med mammi på väla, blev en del inköpt. Nu har jag också allt färdigt för vad jag ska ha på mig på dansuppvisningarna. Kankse lägger upp senare i veckan vad jag köpte!
Hatar detta men min hals och jag är inte direkt bästavänner just nu, och ensamblekonserten är om 3 dagar, paniiik? jotack!
kram edith♥


Fanny Smith ♥ Edith Nielsen


you're not where you belong: inside my arms

Tjeenaaa!
Jag har kommit på att jag klagar jättemycket i min blogg, ber om ursäkt för det. Själv tycker jag det är riktigt jobbigt att läsa om massa gnäll, tyvärr får ni nog göra det ett tag fram över här också för jag befinner mig i en period där jag mestadels är sur (resultat av stress och ångest över överflödet av skolarbete!) men ska försöka bättra mig!

Jag vet EN blogg som är en sån rolig och som man blir glad av att läsa, jag har faktiskt slutat följa några bloggar för att de är så jobbiga just nu... återgår till dem när sommaren och solen gör alla glada igen :D Så nu ska jag sätta på mig mitt HAPPYFACE

Och det jag ser mest fram emot är uppvisningen på söndag, kommer bli minst lika bra som förra gången! Hade så sjukt kul då. Jag ska kanske sova över med Tess och Edith kvällen innan dess också, sweeet. Och på onsdag ska jag förmodligen sjunga med Agnes om vår låt blir godkänd imorgon!

Tänker avsluta med en bild ur mitt engelskaarbete. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha vit eller ljusgrå framsida :/ Dagens ilandsproblem! Nej men jag har äntligen blivit klar med min guide och det är SÅ skönt. Ska skriva världens mest övertygande marknadsföring till den också;)

Pusssheeej!
Madeleine


god förmiddag fooolks!

Deadline om 3,5 timmar? Yes, det är vad jag ska försöka göra. Nonstop plugg, jag borde verkligen börjat med detta tidigare. Är på TC så ska nog kunna fixa snygg layout osv!
Sen sticker jag till Väla och äter julbord efter det. Kan hända att jag skippar om jag inte hinner :(
Hörs sen!
Madeleine

hey you guys



bilder tagna; april

Simträningen gick bra idag. Hårdare träning än vi haft på länge, men det uppskattades. Höll ganska jämnt tempo med Anna och det tog inte död på mig, riktigt skönt. Skedde en incident på slutet som jag inte är så glad över. Usch... Men det gick väl bra till slut.

Ska börja på riktigt med engelskan nu. Akta er, den kommer bli den bästa av allas. Haha, eller inte -.-

Madeleine

DREAM BIG




Det här är ingenting jag kan säga att jag velat så länge jag kan minnas, men det är iallafall det yrke jag mest kunnat förställa mig själv arbeta med under en ganska lång tid. Jag har snackat lite om reklam och marknadsföring, layout och webbsidedesign, foto och retuschering. Men om jag skulle få göra bilder som de här ovanför - det skulle vara det allra bästa.

Men jag vet inte. Nu när mediaprogrammet tagits bort har jag också börjat fundera lite. Det är riktigt svårt att få göra det jag vill och man måste vara så himla begåvad.
Till våren kommer jag söka till ett samhällsprogram även fast SOämnena verkligen inte är bland mina favoritämnen i skolan, men jag känner mig dragen till det eftersom jag gillar att leda, diskutera och skriva. Vart det för mig i framtiden återstår att se ;)

Madeleine

awesome


if you don't live for something,
 you'll die for nothing

Uppdaterar inte mycket, men nu innan julen har vi en del i skolan.
Igår var de träning som vanligt, vi körde 1½ timme, awesomeee! Nu sitter alla danserna och de känns enormt skönt. Den 12 december då kör vi tjejer!
Idag ska min lilla Fanny sova här, och mysigt ska vi ha de. Jag ska bara fixa mig och äta lite sen så går jag och möter henne. Vi ska åka pulka hihi, gulligt! Sist jag åkte pulka var jag med Dennis, haha de gick ju verkligen inte bra. Vi vågade knappt ta oss ner för backen :(
Uppdateringen kommer inte bli så bra ikväll, som vaaaanligt. Usch skämms över att behöva säga de.
Men nu ska jag duscha och springa hem till Fanny.
kram edith♥

Sommaren 2010

VARNING... långt inlägg!

Ja, här i början av december börjar jag plötsligt tänka på sommaren 2010, bästa sommaren hittills, oslagbar var den. Speciellt i kontrast till sommaren året innan som var riktigt misslyckat...
Men från denna sommaren har jag verkligen många fina minnen.

Dagen innan skolavslutningen åkte klassen till Gröningen, det var perfekt väder och riktigt fint avslut på läsåret. Skolavslutningen var stämningsfull som vanligt, mina betyg var över förväntan och på kvällen startades sommarlovet med Isabelle, Julia, Hannah, Tim och Philip.
Samma dag som jag och Julia såg Sex and the city 2 på bio fick vi reda på att det hade hänt en olycka med några killar från klassen men som tur var var det inte alltför allvarligt. Solen stod högt på himlen i Helsingborg och alla började snabbt anta en brunare hudton.
Jag åkte till Grekland under en vecka vilket jag från början inte ville men det visade sig bli den bästa resan, jag lärde känna Lukas och Sebastian och åt mer glass än jag nånsin har gjort...
Eftersom jag hade varit bortrest och evelina detsamma hade vi inte träffats på riktigt länge, när vi båda kunde träffas fikade vi på Waynes och pratade i timmar om allt den andra hade missat.
Under sommaren kände jag att jag hade all tid i världen på mig och jag passade verkligen på att träffa personer jag vanligtvis inte brukar hinna. Tess, Sarah, Elin, Rebecca, Dessie, Mikaela... Det resulterade i att jag knappt besökte mitt "sommarjobb". Var nån sommarkväll med Sandra, Josefine, Ammar, Markus, Erik, Baltzar och Oliver och vi har aldrig skrattat så mycket åt en häck...
Jag var några dagar med Edith, vi pratade som vanligt om allt och inget och sov över många gånger, i tält och hos henne då jag vaknade av att Frederik sjöng Hey soul sister (Y)
Träffade inte så många från min klass men när jag väl såg någon jag inte sett på länge blev jag tydligen så exalterad att jag skrapade upp mitt knä... 
HBGfestivalen tillbringades mestadels med evelina, Julia och Lilly och det var så jäkla lyckat (L)
Åkte till Liseberg och tillbringade mer tid än vanligt hos mina fina grannar.
Jag gick på sommarkurs med Edith och Tess och vi sjöng tillsammans, riktigt kul!
Var några gånger med Lilly och Axel och just då bestämde sig sommaren för att gå in i sin regnperiod, jag stod där i blöt klänning med paddor som krälade kring oss på marken :/ Jag och Lilly skaffade några "nya kompisar" också, haha. 
Åkte till Köpenhamn med evelina, badade i ösregn i havet med Lilly, Robin och Elin Melander (det var varmt tills man gick upp ur vattnet...) och gjorde detsamma när jag åkte till Malin. Det hade hänt en sak (det enda dåliga på hela lovet) som jag minns att jag blev ganska uppriven av och Malin var den första som jag anförtrodde mig åt. Jag vet inte vad jag skulle gjort om jag inte fick träffa henne.
Det regnade fortfarande när jag åkte till Danmark med Sille, Anna och Rebecka men det var så jävla roligt ändå. Och kallt. När vi sen träffades dagen efter sken solen som ingenting.
Efter första skoldagen i nian stack jag ner till havet med några andra, jag, Sandra och Robin var fast beslutna att bada men det blev inte haha. Jag och Robin hade badat i regnet så det räckte tyckte vi... Därför försökte vi slänga i Sandra (: men utan någon större framgång :(
Nu har jag också missat en hel del, men jag var mycket med Julia och evelina, även Isabelle, det blev mycket fika, grillningar och övernattningar osv. Vill iallafall tacka alla som gjorde sommaren så bra som den kunde bli!













Madeleine

-.-

JAG. HAR. SÅ. MYCKET. ATT. GÖRA. HELT. SINNES.
Hörs senare...


ja det skulle inte suttit fel med lite sol här ute i vintermörkret...

Madeleine

♥♥♥


dont cry because its over,
smile because it happened

Ursäkta för den usla uppdateringen! Jag började med att ha ensamble med Caroline, Laura, Anna, Fanny och
Jesper, awesome! Men när jag tänker på att vi ska visa upp vår låt för hela ps1 och ps2 så får jag närmast ångest. Jag tänker på de nästan hela tiden och detta känns så himla hemskt! Jag vill inte göra de, men jag måste. Vill inte svika mina vänner och detta är något jag måste övervinna. Även om jag kommer vara svimmfärdig och att hela jag kommer att darra innan vi går upp på scenen så måste jag göra de.
Imorgon är de träning, efter vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Men tror att jag måste börja plugga på teorin i idrott eftersom att vi fick 25 sidor som vi ska kunna till torsdag, wiee.
Åhh skolan dödar mig just nu, men nu ska jag inte klaga utan värma oboy!
kram edith♥

we'll watch the world from above

Lugn skoldag, äcklig mat på hemkunskapen, eller nja den var väl hyfsad. Mycket matte och annat nu inför betygen, lite halvt stressad men det kommer går bra! Och jag kaanske ska sjunga när vi har öppet hus, inget speciellt eller så utan har valt en ganska enkel låt, men eftersom jag inte har sjungit på länge så skulle det vara lite kul att göra (: Utöver det har vi ju filmprojekt och Lucia, tror helt ärligt vi får skippa Lucian. Tråkigt, men så är det...


Sommaren 2010, big love!

Hörs senare!
Madeleine


monki & mobilväska

SOprovet idag kändes inte lovande... åh vad är det med mig? Jag vet ju att jag KAN. Men det känns som om det bara går utför för mig, jag kan knappt komma ihåg senast jag var säker på någonting. Nu får jag fan skärpa mig... :@


Tröjan jag köpte på Monki i måndags, halva priset så behövde inte oroa mig för plånboken för en gångs skull ;) Plus en closeup på min gigantiska mobilväska som inte är riktigt färdig än (Ser ni att den glittraaaar? "Do you SPARKLE?!" hehehehe). Aja, alltid praktiskt med lite större så kan man ha mer saker i den (Y)

& eftersom det är första december idag tror jag att jag ska lägga upp sån julkalender, har ingen aning om vad jag ska ha i "luckorna" men tror det blir några julklappstips varje gång inom olika kategorier, mode, inredning osv. Så kan man få lite tips om man inte vet vad man ska köpa!

Madeleine

RSS 2.0